خبرگزاری کار ایران

افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی

افتتاح ۵۰۰۰ واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی
کد خبر : ۱۵۲۰۶۵۹

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان غربی از افتتاح پنج هزار واحد مسکن روستایی در آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی‌رضا مقدم در نشست خبری با خبرنگاران  با بیان اینکه، در هفته دولت، ۱۱۴ طرح هادی با اعتبار ۱۶۷ میلیارد تومان  افتتاح می‌شود، افزود: همچنین ۵ هزار واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۶۰ میلیارد تومان و یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی در شهرستان خوی نیز در این مدت افتتاح می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی بیان کرد:در طول این هفته، ۳۰۰ قطعه زمین در قالب طرح نهضت ملی مسکن در یکی از روستاهای خانقاه بوکان به صورت نمادین واگذار می‌شود.

مقدم افزود: این واگذاری‌ها تنها بخشی از تلاش‌های دولت برای گسترش مالکیت زمین و افزایش تعداد واحدهای مسکونی در مناطق روستایی است که علاوه بر آن، ساختمان جدید اداری شهرستان سردشت نیز به بهره‌برداری خواهد رسید که نشان‌دهنده توجه به ارتقاء زیرساخت‌های اداری در مناطق کمتر توسعه‌ یافته است.

وی در ادامه به اهمیت اجرای طرح هادی در روستاهای آذربایجان‌غربی اشاره کرد و گفت: در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار در این استان طرح هادی تهیه شده است.

مقدم ادامه داد:همچنین هفت روستای استان به عنوان اهداف گردشگری انتخاب شده است و ۳ روسنا نیز به عنوان بافت با ارزش در استان شناخته شده است.

از تعیین هفت روستا به عنوان اهداف گردشگری خبر داد وی هدف از تعیین روستاهای اهداف گردشگری را کمک به توسعه اقتصادی روستاها و جذب گردشگران عنوان کرد و افزود:  تعیین روستاهای هدف گردشگری، بخشی از برنامه‌های بلندمدت دولت برای تقویت اقتصاد روستایی و ایجاد فرصت‌های جدید شغلی برای ساکنان این مناطق است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی با تاکید بر لزوم حمایت همگانی برای مقاوم‌سازی مساکن روستایی در این استان بیان کرد: در حال حاضر شاخص بهره‌مندی از طرح هادی روستایی در آذربایجان‌غربی به حدود ۴۷ درصد رسیده است که برای تکمیل اجرای این طرح در ۵۳ درصد باقی‌مانده، نیازمند حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار سالانه هستیم.

مقدم با اشاره به اهمیت پشتیبانی همه‌جانبه از سوی دولت، نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان، تصریح کرد: در سال‌های اخیر با کمک شورای دستگاه‌های نظارتی استان، اقداماتی مؤثر از جمله تهیه قیر رایگان و آسفالت روستاها انجام شده است این اقدامات تاکنون منجر به اجرای یک هزار و ۲۳۹ پروژه به ارزش ۵۷۰ میلیارد تومان شده است.

وی  بیان کرد: تاکنون ۱۸ هزار و  ۸۶۰ قطعه زمین در حوزه تملک و واگذاری روستایی به مردم تخصیص داده شده است در زمینه صدور سند، تاکنون حدود ۱۹۴ هزار سند روستایی با شاخص بهره‌مندی ۷۷ درصد به مردم تحویل داده شده و در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، بیش از ۴۵ هزار نفر سند شهری با بهره‌مندی ۷۸ درصدی دریافت کرده‌اند.

مقدم با اشاره به کمبود اعتبار در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، از بانک‌های عامل درخواست کرد که حمایت جدی‌تری در این حوزه انجام دهند افزود: در بخش مسکن محرومان، در سه سال گذشته ۹۶۷ واحد مسکونی به مددجویان واگذار شده و هم‌اکنون یک هزار و ۳۱۳ پروژه دیگر در استان تعریف و در حال اجراست.

وی با بیان وضعیت نگران‌کننده مساکن روستایی، از مردم خواست تا برای مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

به گفته مقدم، از ۲۵۸ هزار و ۴۴۵ مسکن روستایی در استان، تاکنون تنها ۹۳ هزار و ۷۱ واحد مقاوم‌سازی شده است که این رقم معادل ۳۶ درصد است و استان ۱۸ درصد از میانگین کشوری عقب است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی همچنین از خیرین درخواست کرد تا با ترویج و معرفی حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) از این طرح‌ها حمایت کنند و در جهت تقویت آن‌ها گام بردارند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز