خبرگزاری کار ایران

استاندار فارس در نشست خبری به مناسبت هفته دولت:

۹۸۳ پروژه در فارس بهره برداری می شود/ توزیع متوازن پروژه‌ها بین شهرستان‌های استان

۹۸۳ پروژه در فارس بهره برداری می شود/ توزیع متوازن پروژه‌ها بین شهرستان‌های استان
کد خبر : ۱۵۲۰۶۷۱

استاندار فارس با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری طی هفته دولت گفت: امسال از نظر اعتباری پروژه ها بیش از 2 برابر سال 1401 است و توزیع متوازن پروژه‌ها بین شهرستان‌های 37گانه از ویژگی مهم این پروژه‌ها است.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دولت برگزار شد؛ از بهره‌برداری 983 پروژه در استان با ارزش ریالی 26هزار و 319میلیارد تومان در این هفته خبر داد.

وی ادامه داد: پروژه‌های قابل بهره‌برداری مربوط به 10 سرفصل آب آشامیدنی شهری و روستایی با 68 پروژه و اعتبار بالغ بر 674 میلیارد تومان، راه‌ها با 92 پروژه و اعتبار بیش از 3600 میلیارد تومان، فضا‌های آموزشی با 94 پروژه و اعتبار 209 میلیارد تومان، بهداشت و درمان با 94 پروژه و اعتبار 452 میلیارد تومان، برق با 58 پروژه و اعتبار 1890 میلیارد تومان، عمران شهری و روستایی با 227 پروژه و اعتبار 491 میلیارد تومان، مسکن شهری و روستایی با 189 پروژه و اعتبار 4940 میلیارد تومان، ورزش با 27 پروژه و 108 میلیارد تومان و غیره است.

استاندار فارس به پروژه‌های شاخص هفته دولت امسال در استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: تبدیل بنزین پالایشگاه شیراز به یورو 4 با اعتبار بالغ بر 9 هزار میلیارد تومان، احداث باند بزرگراهی جهرم لار با 1000 میلیارد تومان، مجتمع مرغ گوشتی با 1000 میلیارد تومان در شهرستان مرودشت، سد تنگ خمار در شهرستان فسا با اعتبار 31 میلیارد و 500 میلیون تومان، شهرداری شیراز با اعتبار 209 میلیارد تومان، 30 مرکز درمانی جامع خدمات سلامت با اعتبار 137 میلیارد تومان، تصفیه‌خانه زرقان با اعتبار 65 میلیارد تومان، پست برق داراب با اعتبار 130 میلیارد تومان، بیمارستان 32 تختخوابی بختگان با اعتبار 6 میلیارد و 97 میلیون تومان، احداث 13 زمین چمن مصنوعی با اعتبار 28 میلیارد تومان، آبرسانی به صدرا با اعتبار 95 میلیارد تومان، احداث پست برق سفیر در شیراز با اعتبار 120 میلیارد تومان و تکمیل تصفیه‌خانه کازرون با 16 میلیارد تومان اعتبار از شاخص‌ترین پروژه‌های هفته دولت امسال محسوب می‌شود.

ایمانیه همچنین بیشترین و کمترین پروژه‌های قابل بهره‌برداری در هفته دولت در فارس را به ترتیب مربوط به شهرستان شیراز با 93 پروژه و اعتبار 2437 میلیارد تومان و شهرستان پاسارگاد با 5 پروژه اعلام کرد.

وی عنوان کرد: امسال هم ممکن است افتتاح رسمی پروژه‌ها با حضور وزرا و دولت جدید همراه شود و به همین دلیل امکان تعویق افتتاح رسمی پروژه‌ها وجود دارد، در عین حال بهره‌برداری انجام خواهد شد.

ایمانیه در خصوص آمار تصادفات در استان، بیان کرد: در چهار ماه گذشته 30 درصد فوتی ناشی از تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته در فارس کاهش یافته است.

 استاندار فارس با اشاره به تالار مرکزی شیراز خاطرنشان کرد: نتوانستیم با سرعت لازم برای اجرای این تالار پیش برویم. به نظر می‌رسد ارشاد باید سریع‌تر و جدی‌تر عمل می‌کرد.

ایمانیه گفت: 2 هزار و 600 نفر اشتغال به‌کار مستقیم حاصل از بهره‌برداری پروژه‌های هفته دولت در استان ایجاد خواهد شد.

وی  در خصوص مشکلات ناشی از قطعی برق با بیان اینکه نیاز به یک انقلاب فرهنگی در حوزه مصرف انرژی است، گفت: این مشکل ریشه‌ای است و هیچ راه حلی جز اصلاح مسیر مصرف نداریم و تا زمانی که نگاهمان به افزایش تولید و تامین بیشتر است، به نتیجه دلخواه نخواهیم رسید مگر اینکه الگوی مصرف اصلاح و بهره‌وری را افزایش دهیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز