خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان خبر داد؛

افتتاح 49 طرح عمرانی و اشتغالزایی بخش کشاورزی فارس

افتتاح 49 طرح عمرانی و اشتغالزایی بخش کشاورزی فارس
کد خبر : ۱۵۲۰۶۲۲

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از افتتاح و بهره‌برداری 49 طرح عمرانی و اشتغالزای بخش کشاورزی در ایام گرامیداشت هفته دولت خبر داد و گفت: این طرح‌ها در هفت زیربخش و با سرمایه‌گذاری بالغ بر سه هزار و 746 میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا، مجتبی دهقان پور با بیان اینکه 22 طرح عمرانی و 27 طرح اشتغالزا در مدت مذکور به بهره برداری خواهد رسید، بیان کرد: با افتتاح این طرح ها برای بیش از 270 نفر به صورت مستقیم و هزار و 817 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال زایی می شود و دو هزار و 463 خانوار از مزایای این طرح ها بهره مند خواهند شد.

به گفته وی، طرح‌های عمرانی قابل افتتاح بخش کشاورزی استان فارس شامل هشت طرح در زیربخش آب و خاک، 11 طرح در حوزه امور عشایر، یک طرح در حوزه تعاون روستایی و دو طرح در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از مجموع 417 میلیارد و 600 میلیون ریال سرمایه گذاری در طرح های عمرانی، مبلغ 13 میلیارد ریال در زیربخش آب و خاک و 30 میلیارد ریال در حوزه تعاون روستایی به صورت سرمایه گذاری شخصی هزینه شده است و مبلغ 23 هزار و 424 میلیارد ریال به صورت بلاعوض از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

دهقان پور به طرح‌های اشتغالزای هفته دولت اشاره کرد و افزود: 16 طرح در زیر بخش تولیدات گیاهی، 10 طرح در زیر بخش صنایع تبدیلی و غذایی و یک طرح در زیر بخش تولیدات دامی آماده افتتاح است که مجموع سرمایه‌گذاری‌های انجام شده برای آن‌ها سه هزار و 328 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد می‌شود.

وی به بیان محل تامین هزینه طرح های مذکور پرداخت و گفت: مبلغ 9 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی، مبلغی بالغ بر هزار و 76 میلیارد ریال به صورت تسهیلات بانکی و دو هزار و 243 میلیارد ریال به صورت خودیاری در این طرح ها سرمایه گذاری شده است.

برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت سال 1403 از دوم شهریور ماه در سرتاسر استان پهناور و زرخیر فارس آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز