خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت استانی بررسی تبلیغات زنجان تاکید کرد؛

آخرین فرصت انصراف از نامزدی 72 ساعت قبل از آغاز رأی گیری است

آخرین فرصت انصراف از نامزدی 72 ساعت قبل از آغاز رأی گیری است
کد خبر : ۱۴۵۲۲۱۸

نحوه تبلیغات نامزدها نیز در حال رصد است

رئیس هیئت استانی بررسی تبلیغات استان زنجان، با اشاره به اینکه بر اساس قانون جدید انتخابات مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس ، 72 ساعت قبل از آغاز رأی گیری خواهد بود، گفت: نحوه تبلیغات نامزدها نیز در حال رصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابولفضل رفیعی امشب با اشاره به اینکه طبق قانون جدید انتخابات و در چارچوب قانون شفافیت تامین منابع مالی فعالیت های انتخاباتی، سقف مشخصی برای هزینه های انتخاباتی نامزدهای حوزه های انتخابیه مختلف تعیین و در سامانه مربوطه بصورت پیش فرض تعریف شده است و توسط مراجع ذیصلاح رصد می شود، اظهار داشت: تخلفات مربوطه حتی پس از پایان انتخابات قابل پیگیری است و مجازات‌هایی همچون محرومیت از نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیز پیش بینی شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان، با تاکید بر اینکه نحوه تبلیغات نامزدها نیز در حال رصد است، گفت: برای رعایت قانون و نیز تحقق عدالت تبلیغاتی، امحای تبلیغات غیرمجاز با مدیریت فرمانداران، بخشداران و هیئت های اجرایی ذیربط، در حال انجام است.

وی، تصریح کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات مهلت انصراف از نامزدی انتخابات مجلس ، 72 ساعت قبل از آغاز رأی گیری یعنی ساعت 8 روز سه شنبه 8 اسفند و با مراجعه به فرمانداری‌های مرکز حوزه انتخابیه خواهد بود و بعد از آن درخواستی ثبت نمی‌شود.

رفیعی، با بیان اینکه 9 داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تائید درهیئت های اجرایی و 18 نامزد پس از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان در حوزه‌های انتخابیه استان زنجان تا کنون انصراف داده اند گفت: از این تعداد ، 18 نفر از حوزه انتخابیه زنجان – طارم؛ 1 نفر ابهر - خرمدره – سلطانیه ؛ 1 نفر خدابنده و 7 نفر ماهنشان - ایجرود می باشند.

وی، با بیان اینکه تا امروز تعداد 239 نامزد قرار است برای تصاحب 5 کرسی در استان زنجان با هم رقابت کنند گفت: از این تعداد را 212 نفر آقایان و27  بانوان تشکیل می دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان، اضافه کرد: طبق توافق وزارت کشور با شورای نگهبان ، درتمامی حوزه های انتخابیه استان زنجان انتخابات به صورت نیمه الکترونیکی خواهد بود. 

به گزاش ایلنا، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه 11 اسفند 1402 برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز