خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر کرج:

وعده احداث فضاهای سبز در کرج محقق شد / ۵۱ پارک جدید به شهر کرج اضافه شد

وعده احداث فضاهای سبز در کرج محقق شد / ۵۱ پارک جدید به شهر کرج اضافه شد
کد خبر : ۱۵۲۱۶۸۷

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: در اقدامی بی‌سابقه، ۵۱ پارک جدید در مناطق مختلف شهر کرج به بهره‌برداری رسید. این اقدام که در سال‌های مختلف انجام شده تحولی عظیم در سیمای شهر ایجاد کرده است.

به گزارش ایلنا از البرز، علیرضا رحیمی با اشاره به تحقق وعده احداث فضای سبز در شهر کرج، اظهار کرد: شهرداری کرج با احداث این تعداد پارک، گامی بلند در جهت ارتقاء کیفیت زندگی و افزایش رضایتمندی آنها برداشته است. این پارک‌ها که در مناطق مختلف شهر ساخته شده‌اند، با امکانات و طراحی‌های متنوع، پاسخگوی نیاز گروه‌های مختلف سنی و اقشار مختلف مردم است.

رحیمی عنوان کرد: افتتاح ۵۱ پارک جدید در کرج، گامی بلند در اجرای شعارهای زیست‌محیطی و ارتقای کیفیت زندگی است. این اقدام ارزشمند نشان می‌دهد که مدیریت شهری کرج به فضای سبز پی برده و برای ایجاد محیطی سالم و پایدار در شهر تلاش می‌کند.

رحیمی با اشاره به بهره برداری این تعداد پارک در کرج عنوان کرد: پارک مهریسا، ماندانا واقع درمنطقه ۱ کرج، پارک سراج، شهدای اصناف، دودانگه، نامجودر منطقه ۲ و پارک ولی‌عصر (عج)، مسجد امام‌علی (ع) در منطقه ۴ و پارک پونه، نرگس در منطقه ۵ کرج بخشی از پارک‌هایی است که دراختیار شهروندان قرار گرفته است.

وی همچنین پارک شبنم ۸، الزهرا و نیلوفرها در منطقه ۶ و پارک ارغوان در منطقه ۷ واحداث پارک کوهپایه، بهشت و جهان‌دیدگان در منطقه ۸ کرج و پارک کلکسیون در منطقه ۹ کرج و پارک دریا، سایه و نور و فاز یک پاکرود در منطقه ۱۰ کرج را ازدیگر پروژه‌های فضای سبر در این دوره از مدیریت شهری کرج اعلام کرد.

‌رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: افزون بر ۵۱ پارک سبز افتتاح شده، ۲۰ پارک دیگر نیز در مناطق مختلف شهر در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها، سرانه‌های سبز شهر کرج به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی گفت: عرصه‌های سبز شهری به عنوان ریه‌های تنفسی شهرها، نقش بسیار مهمی در بهبود کیفیت هوا، کاهش صوتی، ایجاد محیطی آرام و زیبا برای پارک‌ها و همچنین ارتقاء سلامت جسمی و روحی آن‌ها دارند.

علیرضا رحیمی در ادامه با توجه به تاثیر مناطق سبز در زندگی شهری، افزود: احداث پارک‌های جدید در کرج گامی در جهت بهبود کیفیت زندگی شهروندان است و موجب ارتقاء جایگاه کلانشهر کرج به عنوان یک شهر سبز و پایدار می‌شود.

وی با تاکید بر تسهیل دسترسی به فضای سبز برای شهروندان گفت: با ایجاد پارک‌های محله‌ای، مردم به راحتی می‌تواند به فضای سبز نزدیک محل زندگی خود دسترسی پیدا کنند. با توجه به اینکه گذراندن وقت در طبیعت و انجام فعالیت‌های ورزشی در پارک‌ها، به بهبود سلامت جسمی و روانی شهروندان کمک می‌کند، پارک محله‌ای مکان‌های مناسبی برای فعالیت‌های اجتماعی و تقویت روحیه همسایگی در کرج هستند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج عنوان کرد: افتتاح ۵۱ پارک جدید در کرج گامی بلند درطی تحقق شعارهای زیست‌محیطی است و تلاش خواهیم کرد با ادامه این روند، شاهد افزایش روزافزون سرانه‌های سبز در کرج و سایر شهرهای اقماری البرز باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز