خبرگزاری کار ایران

نشانه از سرخک و تب‌دنگی بین زائران مشاهده نشده است

نشانه از سرخک و تب‌دنگی بین زائران مشاهده نشده است
کد خبر : ۱۵۲۱۶۵۹

دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه گفت: همکاران معاونت‌ بهداشتی در در پایانه خسروی کار رصد و پایش زائران از نظر تب‌دنگی و سرخک را برعهده دارند که خوشبختانه مورد خاصی تا به امروز گزارش نشده است.

به گزارش ایلنا، مسعود قلعه‌سفیدی  دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه در مصاحبه با ایلنا اظهار کرد: هم‌اکنون زمان اوج بازگشت زوار از طریق مرز خسروی به کشور است، البته آمار خروج هم داریم.
 
وی مشکلات گوارشی را با یک‌هزار و 300 مورد بیشترین دلیل مراجعه زائران اربعین به مراکز درمانی عنوان کرد و افزود: همچنین 409 مورد گرمازدگی، 55 مورد اورژانس زنان، 200 بیمار تنفسی و 275 بیمار قلبی هم داشته‌ایم که در مجموع مشکل خاصی وجود نداشته‌ است.
 
دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان کرمانشاه با اشاره به کاهش آمار تصادفات در مقایسه با اربعین سال گذشته، افزود: تجهیزات و نیروهای اورژانس دانشگاه علوم پزشکی همچنان در مسیر رفت و برگشت آماده خدمت‌رسانی به زوار هستند.
 
وی با اشاره به خدمات اورژانس به زائران اربعین، گفت: پایگاه‌های اورژانس با 108 آمبولانس، 5 اتوبوس آمبولانس، 5 موتورآمبولانس و 2 فروند بالگرد آمبولانس (یکی در قصرشیرین و دیگری در کرمانشاه) در طول مسیر از ورودی استان تا خسروی در خدمت زوار اربعین حسینی هستند.
 
قلعه‌سفیدی تصریح کرد: همکاران معاونت‌ بهداشتی در در پایانه خسروی کار رصد و پایش زائران از نظر تب‌دنگی و سرخک را برعهده دارند که خوشبختانه مورد خاصی تا به امروز گزارش نشده است.
 
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه به زائران توصیه کرد: در مسیر برگشت در استراحتگاه‌ها، توقفگاه‌ها و سالن‌های تعبیه شده در مرزخسروی و قصرشیرین یک استراحت نیم تا یک ساعته داشته باشند، تا به سلامت به مقصد خود بازگردند؛ چراکه آمار تصادفات و واژگونی خودرو ناشی از خستگی زیاد شده‌ است.
انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز