خبرگزاری کار ایران

اعتبار بیمه درمان تامین اجتماعی کارگران ایران صدرا بوشهر تمدید نمی‌شود

اعتبار بیمه درمان تامین اجتماعی کارگران ایران صدرا بوشهر تمدید نمی‌شود
کد خبر : ۱۵۳۱۶۹۶

اعتبار خدمات درمان تامین اجتماعی کارگران قراردا د مستقیم شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر به علت‌ عدم پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما تمدید نمی‌شود.

یک منبع کارگری در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: اداره تامین اجتماعی بوشهر به دلیل بدهی‌های مالی شرکت ایران صدرا به تامین اجتماعی اخیرا از تمدید اعتبار درمان کارگرانی که نیازمند خدمات هستند، خودداری کرده است.

یکی از کارگران شرکت صنایع دریایی ایران صدرا با بیان اینکه او و همکارانش سالهاست است که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند، در ادامه افزود: با الکترونیکی شدن نسخ کاغذی و حذف دفترچه‌های درمان، در حال حاضر مشکلات بیمه‌ای ناشی ازعدم تمدید اعتبار درمان تامین اجتماعی، برای تعدادی از کارگران و خانواده‌هایشان مشکلاتی ایجاد کرده است.

به گفته وی؛ به صورت مشخص دو ماه حق بیمه ۶۸۰ کارگر قراردادی شرکت صنایع دریایی ایران صدرا به تامین اجتماعی پرداخت نشده، علاوه بر این کارگران این واحد از دریافت خدمات بیمه تکمیلی نیز محروم هستند.

طبق اظهارات وی؛ پایبند نبودن کارفرما به تعهدات قانونی‌اش به شرکت‌های بیمه‌گر باعث سرگردانی کارگران برای وصول هزینه‌های درمانی‌شان شده است. در عین حال وقتی به مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه تکمیلی مراجعه می‌کنیم، گاه هزینه‌های درمان بیمه تکمیلی را نمی‌پذیرند و در مواردی هم هزینه‌ای مربوطه با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود.

او با بیان اینکه این مشکلات درمانی در حالی است که شرکت بیمه‌گری که سال جاری برای جبران هزینه‌ای درمان با شرکت ایران صدرا طرف قرار داد است، نسبت به شرکت بیمه‌گر ی که سال گذشته طرف قرار داد بود عملکرد ضعیف‌تری دارد و مسئولیت نمی‌پذیرد.

به گفته وی؛ شرکت ایران صدرا بابت پوشش بیمه تکمیلی درمان به ازای هر یک از کارگران و اعضای خانوادهای‌شان ماهانه مبالغ قابل توجه‌ای را از حقوق کسر می‌کند.

این کارگر گفت: در حال حاضر کارگران منتظر هستند که کارفرما معوقات بیمه‌ای آن‌ها را بپردازد تا بخشی از مشکلات‌مان برطرف شود.

طبق اظهارات وی، این کارگران سال هاست که به سازمان تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می‌کنند لذا قطع بیمه‌های درمانی آن‌ها که هر لحظه امکان وقوع حادثه برایشان وجود دارد، از سر انصاف نیست.

او گفت: مگر می‌شود ۶۸۰ کارگر قراردادی که هر لحظه احتمال وقوع حادثه برایشان وجود دارد فاقد بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی باشند؟ ما کارگرانی که در شرایط سخت کار می‌کنیم چگونه می‌توانیم با حداقل دریافتی که پرداخت آنهم دو ماه به تاخیر افتاده در کنار مخارج زندگی هزینه درمان خود را از جیب بپردازیم؟

طبق اظهارت وی؛ آن دسته از کارگران شرکت ایران صدرا و کارگرانی که هم‌اکنون خود یا خانواده‌هایشان در بیمارستان‌های طرف قرارداد با تامین اجتماعی بستری هستند، در حال حاضر بیشتر از هر زمانی به اعتبار درمان تامین اجتماعی نیازمندند اما با مشکلاتی که هر چند ماه یکبار در زمینه‌ عدم پرداخت حق بیمه برایشان پیش آمده، برای پرداخت هزینه‌های درمانی سرگردان شده و دچار هزینه‌های گزاف می‌شوند.

این کارگر در پایان اظهار داشت: باتوجه به اینکه مسئولان استانی و شهرستانی از وضعیت حدود ۶۸۰ کارگر قرادادی شاغل در این واحد باخبرند، از آنان می‌خواهیم نسبت به مشکلات و مطالبات کارگران بی‌تفاوت نباشند.

گفتنی است نزدیک به ۲ هزار کارگر پیمانکاری و ۶۸۰ کارگر قرارداد مستقیم در شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) در استان بوشهر مشغول کار هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز