خبرگزاری کار ایران

حمایت رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی از محجوب برای تصدی پست وزارت کار؛

وزارت کار همانند دیگر وزارتخانه‌ها محل آزمون و خطا و پر کردن مستندات افراد نباشد/ انتخاب ما علیرضا محجوب است

وزارت کار همانند دیگر وزارتخانه‌ها محل آزمون و خطا و پر کردن مستندات افراد نباشد/ انتخاب ما علیرضا محجوب است
کد خبر : ۱۵۱۰۸۰۰

رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی ایران، در نامه‌ای به رییس‌جمهور حمایت خود را از انتخاب علیرضا محجوب به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی حاجی‌زاده، رئیس اتحادیه کارگران صنعت خودروسازی ایران، در نامه‌ای به رییس‌جمهور خواستار انتخاب علیرضا محجوب به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد. 

متن این نامه به شرح زیر است: 

«همانگونه که از بطن جامعه مطلع هستید، جامعه شریف و زحمتکش کارگری، در عرصه‌های سیاسی کشور در همه زمان‌ها نقش پر رنگی داشته‌اند و انتخاب اکثریت آنان با توجه به سیاست‌ها و گفتار علمی و عملی جنابعالی، با توجه به نزدیک بودن نقطه نظرات جنابعالی با آنان شما بوده‌اید. 

جامعه کارگری بدون هیچ درخواستی در همه ادوار و صحنه‌های مهم سیاسی انقلاب اسلامی با صلابت حضور پیدا کرده اند. تا جایی که رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیدار با جامعه بزرگ نجیب کارگری (شاغل و بازنشسته) به استناد آمار فرمودند: جامعه کارگری و خانواده‌های محترم آن‌ها را حدود نصف جمعیت کشور برآورد کرده و به مسئولان تأکید کردند، اگر حال جامعه کارگری خوب شود، حداقل نیمی از مردم حالشان خوب می‌شود و این نگاه مطالبه‌گری معظم اله از جانب کارگران بسیار مهم است. 

ایشان توجه افکار عمومی به «نگاه اسلام به کار و کارگر» را ضرورتی مهم و زمینه‌ساز پیشرفت کشور دانسته و افزودند: دنیای مادی برای کارگر، صرفاً به عنوان وسیله تولیدِ ثروت، اهمیت قائل است اما اسلام به علت قائل بودن ارزش مبنایی برای کار، کارگر را نیز دارای ارزش ذاتی می‌داند؛ به‌گونه‌ای که به فرموده پیامبر خاتم (صلی الله علیه و آله)، خداوند هرکسی که کارش را درست، متقن و محکم انجام دهد، دوست دارد. 

حال با توجه به شرایط و مشکلات عدیده‌ای این قشر زحمتکش که در تمام اضلاع اقتصادی کشور نقش پر رنگی دارند و بر مبنای تاکید و در خواست تشکلات و نمایندگان مدنی جامعه نجیب و زحمتکش کارگری، در خواست داریم، وزیری انتخاب شود که در عین پاک دستی بتواند از تمام ظرفیت‌های موجود در این وزارتخانه به نحو احسن استفاده کند. 

طی چند روز گذشته ملاقاتی که تنی از بزرگان تشکلات کارگری و بازنشستگی با حضرتعالی داشته‌اند، فرمودید که شخص مورد نظرتان را معرفی کنید. حال با توجه به تاکید جنابعالی، جناب آقای مهندس علیرضا محجوب را به عنوان وزیر کار به شما و شورای سیاست‌گذاری معرفی می‌کنیم، و امید داریم با اشرافی که خود حضرتعالی از نامبرده دارید، و نیاز به مطرح کردن شایستگی‌های ایشان نیست. 

با ذکر این نکته که در هر جامعه‌ای بعد از هر انتخاباتی، افرادی با نقطه نظرات نزدیک به منتخب در مجرای اجرایی کشور قرار داده شود، تا دولت بتواند بدون دغدغه و حواشی به خدمتگزاری به مردم، کارهای عدیده و بر زمین مانده را انجام دهد. از این رو تاکید داریم که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همانند دیگر وزارتخانه‌های کشور محل آزمون و خطا و پر کردن مستندات افراد نباشد.

نمایندگان تشکلات کارگری و مدنی بیش از نیمی از کشور از جنابعالی درخواست داشتند که آقای علیرضا محجوب را به عنوان وزیر این وزارتخانه معرفی کنید. همچنین از آقای محجوب درخواست داریم که با توجه به شرایط حساس کشور و اقتصاد و معیشت آحاد مردم این مسئولیت خطیر را پذیرفته تا به تمام اقشار در کشور کمک شایانی انجام گردد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز