خبرگزاری کار ایران

نقش کلیدی بسته‌بندی در بازارهای بین‌المللی

نقش کلیدی بسته‌بندی در بازارهای بین‌المللی
کد خبر : ۱۵۴۲۲۶۵

یک بانوی صنعتگر بیان کرد؛ بیشترین هزینه‌ای که صرف می‌کنم در واقع مربوط به بسته‌بندی کفش‌های بازارهای خارجی است، به این ترتیب که کفش‌های تولیدی را در هارد باکس عرضه می‌کنیم که بسیار هزینه دارد.

 مریم احمدیان، متولد سال ۱۳۶۲و مدیر برند گابیانی است که در صنعت کیف و کفش اصفهان تلفیقی از صنعتی و سنتی کار می کند و کارهای تولیدی‌اش دست‌دوز و ماشینی است. این در حالی است که از نقاط قوت کار مجموعه گابیانی می‌توان به فروش آنلاین محصولات اشاره کرد.
این بانوی اصفهانی در خصوص بازارهای داخلی و همچنین بازارهای صادراتی تولیدات خود می‌گوید: با توجه به اینکه فروش آنلاین داریم از طریق سایت و همچنین شبکه‌های اجتماعی از روستاهای آذربایجان تا روستاهای سیستان و بلوچستان از محصولات ما خرید دارند. ضمن اینکه صادرات کیف و کمربند هم انجام داده‌ایم و علاوه بر این، یک کانتینر کوچک کفش هم به دبی ارسال کرده‌ایم.

تولید کفش گابیانی در چندین لاین


احمدیان با بیان اینکه تمام کارهای ما چرم طبیعی است، گفت: در حوزه کفش سال پیش شروع به کار کردم و با شروع به کار برندمان کفش را در چند لاین (خط تولید) کار می‌کنیم؛ یک لاین ما مربوط به کفش‌های آماده پوشیدن هستند. لاین بعدی عمده فروشی است که کفش های ادارای کارخانجاتی در سطح کشور را تامین کرده‌ایم.
وی ادامه داد: لاین بعدی ما نیز در حوزه کفش سفارش دوزی و اختصاصی‌سازی است؛ یعنی کفش بر اساس سلیقه مشتری به صورت تک دوخته و با توجه به سلیقه مشتری رنگ می‌شود و سپس پتینه می‌شود. البته در لاین سفارش دوزی لاینی هم مربوط به کفش‌های سفارشی است که بر اساس قالب پای مشتری کفش می‌دوزیم و در حال حاضر همه این لاین‌ها را می‌توانیم ارائه بدهیم.
احمدیان همچنین در خصوص فرایند سرمایه‌گذاری در این حوزه گفت: بنده کارم را بدون بررسی شروع نکردم بلکه ۵ طرح توجیهی نوشتم و در نهایت طرح پنجم عملیاتی شد و به مرور و بر حسب نیاز بخشی از کارهای خود را به صورت برون سپاری انجام می‌دهم تا نیروی کار مستقیم کمتری داشته باشم و با هزینه کردن به‌جا و درست توانستم که هزینه‌ها را کنترل کنم.
هزینه هنگفتی صرف بسته‌بندی محصولات صادراتی می‌کنیم
این فعال صنعت کیف و کفش در خصوص اهمیت بسته بندی محصولات به خصوص برای عرضه در بازارهای صادراتی اظهار داشت: بیشترین هزینه‌ای که صرف می‌کنم در واقع مربوط به بسته‌بندی کفش‌های بازارهای خارجی است. به این ترتیب که کفش‌های تولیدی را در هارد باکس عرضه می‌کنیم که بسیار هزینه دارد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر جمله‌ای که در هارد باکس مربوط نوشته شده است در ابتدا توسط یک خطاط معروف خطاطی شده و سپس حکاکی شده است که این نیز هزینه بر بوده است.
ضمن اینکه کفش را در کیسه‌های مخملی گلدوزه شده قرار می‌دهیم همچنین برای هر جفت کفش دو عدد کیسه دوخته‌ایم با این هدف که شرایطی فراهم کنیم که اگر فرد قصد داشت کفش خود را در چمدان بگذارد به راحتی بتواند آن را جای بدهد و همه این موارد هزینه بر است.
احمدیان با تاکید بر اینکه در حوزه بسته‌بندی کفش بسیار هزینه کرده‌ایم گفت: مساله مهم این است که بحث بسته‌بندی در بحث فروش و جلب نظر مخاطب و مشتری بسیار اهمیت دارد.
روی خدماتی که به مشتریان می‌دهیم بسیار تاکید داریم
وی افزود: علاوه بر این برای اینکه سهم بیشتری از بازار داشته باشیم نیز غالباً رضایت مشتری و خدمات که به آنها می‌دهم اصلی‌ترین ویژگی‌ها و مسائلی است که روی آنها مانور داده‌ام. خوشبختانه بازار الان خوب است به هر حال وقتی رکودی اتفاقی می‌افتد و رکودی در بازار رخ می‌دهد همه را درگیر می‌کند اما شرایط ما خوب است.
احمدیان همچنین در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه خود گفت: در دبی یک دفتر داریم و تلاش داریم کیفیت را به قدری بالا ببریم که در این بازار بتوانیم فعالیت کنیم و در حال رایزنی بیشتر هستیم تا همه محصولات را در آنجا ارائه ‌دهیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر در دبی کمربند و کفش عرضه می‌کنیم آن هم در شرایطی که در بازار دبی کشورهایی مثل ترکیه، کشورهای آسیای شرقی و هند بسیار قوی کار می‌کنند. با این وجود تلاش کردیم با ارائه کارهای با کیفیت، بسته‌بندی‌های زیبا و جلب رضایت مشتری‌ها و همچنین خدماتی که به آنها ارائه می‌دهیم در بازار دبی جا باز کنیم و بتوانیم با برندهای مطرح اروپایی و بین‌المللی رقابت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز