خبرگزاری کار ایران

جلوگیری از خروج ارز با تولیدات باکیفیت امکانپذیر شد

جلوگیری از خروج ارز با تولیدات باکیفیت امکانپذیر شد
کد خبر : ۱۵۴۲۶۰۶

مدیرعامل کفش جی‌سی گفت: با تولیدات باکیفیت جلوی خروج ارز را گرفته‌ایم.

 به گزارش ایلنا و به نقل از جعفر فرزانه، مدیرعامل کفش جی‌سی گفت: ما در کارخانه زیره لاستیک تولید می‌کنیم. البته پیش از ما نیز این نوع زیره تولید می‌شد، اما تولیدات پیش از این به کیفیتی که ما هم‌اکنون آن را تولید می‌کنیم، نبوده است. به عبارت دیگر تولید کنونی ما متفاوت از تولیدات قبلی است.

عرضه لاستیک به بازار در ۴۰رنگ


فرزانه در ادامه خاطرنشان کرد: اتفاقی که در زمینه تولید لاستیک افتاده، این ‌است که رنگ‌ها بنیادی شده است. ما برای نخستین‌بار ۴۰ رنگ‌ لاستیک به بازار عرضه کردیم که با کیفیت بالا بود. تا پیش از این، مشتریان ما از ترکیه این زیره را وارد می‌کردند که با تولیدات ما به نحوی قادر شدیم جلوی خروج ارز را بگیریم.


وی در پاسخ به این پرسش که در صورت مهیا شدن بازار صادراتی، کدام بازارها برای صادرات محصولات شما مساعد است، گفت: قرقیزستان، ازبکستان، آذربایجان، عراق و در کل کشورهای همسایه بازار هدف مناسبی هستند، چراکه از یک‌سو این بازارها به ما نزدیک هستند و از سوی دیگر، به واسطه مسلمان بودن کشورهای همسایه، قرابت فرهنگی بیشتری با آنها داریم که تعامل را برای ما راحت می‌کند. در کل اگر شرایط برای صادرات مهیا باشد، از نظر کیفیت و قیمت قادر به رقابت در بازارهای منطقه هستیم، زیرا مزیت‌های انرژی، نیروی انسانی و حمل‌ونقل را نسبت به ترکیه دارا هستیم.

جلوگیری از خروج ارز با تولیدات باکیفیت امکانپذیر شد

ارائه مدل‌های جدید و باکیفیت؛ برنامه همیشگی جی‌سی


فرزانه در پاسخ به این پرسش که با این تفاسیر چه برنامه‌ای برای کارخانه جی‌سی دارید، عنوان کرد: ما همواره سعی داریم به‌روز باشیم و مدل‌های جدید و باکیفیت ارائه بدهیم. البته وضعیت بازار چندان مناسب نیست، همچنین سبد ‌کالای مردم در حال کوچک شدن است و در چنین شرایطی کفش از اولویت نخست آنها خارج می‌شود.
فرزانه در پاسخ به این پرسش که رویکرد دولت جدید برای خروج صنعت از رکود چه باید باشد، گفت: امیدواریم در دولت جدید، ارز تک‌نرخی شود. این امر می‌تواند به صنعت کمک کند، چراکه چندنرخی شدن ارز، مشکلات را به‌ وجود آورده است که در صورت تک‌نرخی شدن، این مشکلات مرتفع خواهد شد. البته سوای مسائل داخلی، با رکود جهانی نیز مواجه هستیم که ربطی به نرخ داخلی ارز ندارد. در چنین شرایطی باید منتظر باشیم که چه اتفاقی خواهد افتاد و هرکس در کار خودش باید امیدوار باشد.


وی در پاسخ به این پرسش که چندین سال است که صنعتگران خواهان تک‌نرخی شدن هستند، چرا این اتفاق روی نمی‌دهد، گفت: بارها از سوی انجمن‌ها و اتاق بازرگانی موضوع تک‌نرخی شدن ارز به دولت پیشنهاد شده، اما ممکن است پای دلایلی در میان باشد که ما از آن بی‌اطلاع باشیم. این در حالی است که بدون شک اگر ارز تک‌نرخی شود، صادرات بیشتر انجام می‌گیرد.

چند نرخی بودن ارز سد راه صادرات شده است
فرزانه در ادامه توضیح داد: همانطور که می‌دانید بیشتر مواد اولیه تولیدکنندگان با ارز آزاد محاسبه می‌شود، که در صورت صادرات قادر به فروش محصول خود به نرخ ارز دولتی نخواهند بود. این کار، جلوی صادرات را سد خواهد کرد.
وی در ادامه یادآور شد: در چنین شرایطی قادر به صادرات نخواهیم بود به طوری که ما با مشارکت خارجی‌ها در کارخانه فعلی خود، زیره تولید می‌کنیم و همانطور که می‌دانید شریک خارجی ما از کشور ترکیه‌ است که در راستای تحقق امر صادرات با ما همراه شدند و همچنان‌ پس از ۶ سال موفق به صادرات نشده‌ایم؛ یکی از دلایل مهم عدم صادرات همین چند نرخی بودن ارز است.


مدیرعامل کفش جی‌سی با اشاره به قطعی برق کارخانجات به عنوان یکی دیگر از مسائلی که در فرایند تولید وجود دارد، گفت: یک بار در هفته ما در شهرک‌های صنعتی با قطعی برق روبرو هستیم، البته ما موتور برق داریم که کار را به پیش ببریم، اما در کل موضوع برق مشکل بزرگی است که بیشتر کارخانه‌ها را با مشکل مواجه کرده است و قطعا تولید را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز