خبرگزاری کار ایران

نگین چرم در رقابت با محصولات خارجی

نگین چرم در رقابت با محصولات خارجی
کد خبر : ۱۵۴۱۶۸۰

مجموعه نگین چرم در حالی از سال ۱۳۸۸ در شهرک صنعتی مامونیه واقع در ۴۵ کیلومتری ساوه راه‌اندازی شده است که نیروهای بسیاری را جذب خود کرده است.

ایلنا: سیامک علی‌مرادی ۶۲ سال سن دارد و در رشته مهندسی شیمی گرایش پتروشیمی دانشگاه امیرکبیر تحصیل کرده است و از ابتدای راه‌اندازی نگین چرم در این واحد تولیدی حضور داشته است. در خصوص ماشین‌آلات کارخانه گفت: ماشین کارخانه ماشین «کوتینگ چهار هد» برای ساخت پی‌یو و پی‌وی‌سی است و این دستگاه داخلی است. البته ماشین‌آلات داخلی با ضعف‌های بسیاری روبرو است، مدیریت زحمات بسیاری متحمل شدند که به کمک متخصصان مشکلات این دستگاه‌ها را برطرف کنند. لذا الان خطی است که نسبت به خطوطی که خارجی هستند بهتر کار می‌کند، چراکه از بُعد نرم‌افزاری آن را ارتقا داده‌ایم و مشکل سخت‌افزاری آن را برطرف کرده‌ایم.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی شرکت‌ها با دستگاه‌های کوچک سمپل تولید می‌کنند، آیا شما نیز این دستگاه‌ها را دارید، گفت: این دستگاه‌ها «جودی پایلور» نام دارد که خارجی و ترکیه‌ای آن در ایران وجود دارد که نوعی دستگاه تست است. همچنین برخی دستگاه‌های تشخیص کیفیت رنگ نیز داریم.

محدودیتی از نظر رنگ نداریم

علی‌مرادی افزود: من از ابتدای کار نگین چرم که حدود ۱۵ سال می‌شود در زمینه مشاوره تکنولوژی در خدمت دوستان بوده‌ام و حدود دو، سه سال است که در زمینه تولید با آنها همکاری می‌کنم.
وی در ادامه با اشاره به موفقیت نگین چرم عنوان کرد: یکی از عوامل موفقیت نگین چرم این است که هم تولیدکننده و هم فروشنده هستند و مدیر مجموعه به صورت مرتب پای کار حضور دارد و با توجه به شناخت و علاقه‌ای که به این صنعت دارد، کارها را به بهترین نحو به پیش می‌برد به طوری که حتی در حوزه تکنولوژی و آزمایشگاه نیز ایده می‌دهد.
علی‌مرادی در ادامه درباره تنوع رنگ‌ها نیز خاطرنشان کرد: تنوع رنگی ما بسیار است و به محض مشخص شدن رنگ سال، رنگ آن را می‌سازیم. رنگ‌های ما خارجی هستند و از بهترین برندهای کره‌ای استفاده می‌کنیم. در رنگ‌سازی، رنگ زمینه‌ای را به خمیر اضافه می‌کنیم برخی رنگ‌ها نیز با چاپ به دست می‌آیند. از نظر رنگ هر نمونه سفارش داده شود، رنگ آن را مشابه‌سازی خواهیم کرد و هیچ محدودیتی از لحاظ رنگ نداریم.

نگین چرم در رقابت با محصولات خارجی


تولید چرم مصنوعی با امنیت بالا برای خودرو و مبلمان

قاسم عباس‌پور مدیر کارخانه نیز دو سه سالی است که در نگین چرم کار می‌کند. وی ۴۴ ساله است و در سطح کاردانی مکانیک تحصیل کرده‌ و اهل بوئین زهرا است.
عباس‌پور در گفت‌وگو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش در خصوص نحوه آشنایی خود با چرم مصنوعی گفت: چرم مصنوعی را با جهان چرم آغاز کردم و به مدت ۱۴سال در جهان چرم مشغول به کار بودم و با معرفی یکی از دوستان به نگین چرم آمدم و حدود سه سال است که در این مجموعه مشغول به کار هستم. کار بنده هم در حوزه مبلمان، خودرو، سراجی، کیف و کفش است.
وی در پاسخ به این پرسش که چرم مصنوعی در خودرو یا مبلمان نیاز به امنیت بالا دارد، چگونه به این امنیت دست یافته‌اید، گفت: با فرمولاسیونی که در آزمایشگاه به آن رسیده‌ایم، چنین چرم‌هایی را تولید می‌کنیم.
با ارائه برخی نمونه‌های خارجی یا نمونه‌های داخلی مشتریان، به فرمولاسیون مورد نظر می‌رسیم تا در برابر سرما و گرما مقاومت لازم را داشته باشد. در حقیقت در کار به‌دنبال کیفیت هستیم تا قابلیت رقابت با جنس خارجی را داشته باشیم.
 

توسعه کارو اشتغالزایی برای بیش از ۴۰ نفر؛ برنامه آتی نگین چرم

افشین لطفی از دیگر افراد مسئول در مجموعه نگین چرم نیز ۲۹ سال دارد و حدود ۷ سال است که وارد کار شده‌ است.
وی در خصوص دلایل ورود خود به صنعت چرم گفت: علاقمند بودم که راه پدر (علی اصغر لطفی مدیرعامل نگین چرم) را ادامه دهم و از کودکی در کنار پدر با این حرفه آشنا شدم. من هم در کارخانه کار می‌کنم و هم در فروشگاه اسلامشهر می‌روم. لطفی در پاسخ به این پرسش که برنامه مجموعه نگین چرم برای صادرات چیست، گفت: ما منتظر تجار هستیم. برنامه توسعه داریم و به‌دنبال نمونه‌های جدید هستیم و با راه‌اندازی یک واحد جدید قصد داریم برای حدود ۴۰ تا ۵۰ نفر اشتغالزایی کنیم.

شوروم نگین چرم فعال است


امیرحسین لطفی دیگر عضو خانواده نگین چرم نیز ۲۳ ساله است و به گفته خود علاقمند به حوزه فروش است. وی در گفت‌گو با مجله اخبار صنعت چرم و کفش گفت: در شهرک صنعتی چهاردانگه نیز حضور دارم. در آنجا حدود ۲۰۰متر مغازه داریم که به نوعی این مغازه شو روم است و مرکز پخش ما به حساب می‌آید. در آنجا دو سوله بزرگ داریم که انبار ما به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه فروش ما هم از طریق کارخانه و هم از طریق مغازه‌ها انجام می‌گیرد، افزود: در فروشگاه‌ها چرم مبلمان و صندلی داریم و حداقل ۷۰۰ متر می‌توانیم به مشتریان خود ارائه بدهیم.
وی افزود: طراحی سایت با من است، ضمن اینکه غرفه‌ها را طراحی می‌کنم. در نمایشگاه تبریز نیز حضور داریم و این روزها در حال طراحی غرفه برای نمایشگاه آنجا هستم.

نگین چرم در رقابت با محصولات خارجی

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز