خبرگزاری کار ایران

تولیدجنس خوب و با دوام بالا شعار هانیران

تولیدجنس خوب و با دوام بالا شعار هانیران
کد خبر : ۱۵۳۶۰۳۰

مدیر مجموعه گروه تولیدی صنعتی هانیران: تولیدجنس خوب و با دوام شعار هانیران است.

به گزارش ایلنا، مجموعه گروه تولیدی صنعتی "هانیران" از جمله مجموعه های تولیدی است که در واقع در حوزه بافت و لمینت و همچنین تولید کفی از سال ۱۳۸۷ مشغول و فعال است. رحمان عبداللهی مدیر این مجموعه می‌گوید در حال حاضر دفتر هانیران در بازار تهران است و کارخانه نیز در اتوبان آزادگان خیابان عرفان واقع شده است.


رحمان عبداللهی، مدیر گروه صنعتی "هانیزان" در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: در ایران اولین و تنها مجموعه‌ ای هستیم که این پروسه کار را از صفر تا صد خودمان تولید می‌کنیم، در حالی که همکاران ما غالبا در بحث لمینت هستند اما ما در حوزه بافت و لمینیت هستیم.

سالی ۲بار پارچه جدید به بازار عرضه می‌کنیم


عبداللهی افزود: با این وجود ما رنگ‌ها، مدل‌ها و ایده‌های جدید زیاد داریم به نحوی که سالی ۲بار معمولا پارچه‌های جدید به بازار ارائه می‌دهیم هرچند بازار نسبت به تولیدات ما تا حدودی بی مهری می‌کند. به عنوان مثال ۵سال پیش یک کفی تولید کردیم و ۳ استاندارد برای آن گرفتیم که مشابه نمونه‌های خارجی بود، اما تولید کننده‌ها دنبال کار ارزان هستند و به ما روی خوش نشان ندادند در حالی که کفی تولیدی ما حتی ضد سایش و ضد بو بود.


وی با بیان اینکه ما به دنبال توسعه و به روز کردن پارچه‌های مصرفی هستیم و تولید جنس خوب و با دوام بالا شعار ما است، افزود: در حال حاضر ۹۰درصد بازار هدف ما تولیدی‌های برند هستند و برای ارائه محصول نیز همواره باکیفیت پیش رفته‌ایم و دنبال ارزان فروشی نیستیم. در کل هدف ما تولید جنس با کیفیت بالا و دوام زیاد است.


مدیر گروه صنعتی هانیران در خصوص اصلی‌ترین چالش‌هایی که در فرایند تولید با آن مواجه هستند نیز گفت: در وهله اول با قطعی برق مواجه هستیم به طوی که ۲روز در هفته قطعی برق داریم و متاسفانه بدون هیچ حساب و کتابی برق قطع می‌شود و تولید را دچار مشکل می‌کند. از سوی دیگر الان با چالش بد بودن بازار و نبود بازار مواجه هستیم که البته برای همه صنوف و همکاران اینگونه است.

ساماندهی پتروشیمی‌ها اولویت اول کار دولت جدید باید باشد


عبداللهی در پاسخ به این سوال که دولت جدید چه اقداماتی در جهت رفع مشکلات این صنف باید انجام دهد، گفت: به نظر بنده باید پتروشیمی را ساماندهی کند تا آنقدر مواد اولیه را تغییر ندهند. در واقع الان عمده بازی قیمت‌ها دست پتروشیمی است و در بخش مواد وارداتی هم که تغییرات با دلار است. متاسفانه پتروشیمی متعهد می‌شود اما گاها یا جنس عرضه نمی‌کند و یا قیمت‌ها را بالا می‌برد.
وی با بیان اینک تفاوت قیمت ارز پتروشیمی با ارز بازار بسیار چالش زا است، گفت: به این معنا که ارز دولتی می گیرند و یا ارز آزاد مواد عرضه می‌کنند.


عبداللهی در خصوص بازار داخل و خارج محصولات مجموعه هانیران نیز گفت: عمده بازارهای داخلی ما تهران، تبریز، اصفهان و قم است و صادرات هم نداریم. در حقیقت سال گذشته با چند تاجر خارجی از ترکمنستان مذاکراتی داشتیم اما در نهایت به توافق نرسیدیم و فعلا در مقوله صادرات کاری انجام نداده‌ایم.
وی در خصوص وضعیت بازار جهانی اذعان کرد: رکود فعلا در همه کشورها وجود دارد و منحصر به ایران نیست با این وجود ما در کشور یکسری مشکلات، مسائل و اتفاقات سیاسی مثل تعطیلی‌ها، انتخابات و غیره داریم که رکود ما را نسبت به رکود جهانی بیشتر کرده است و می‌توان گفت نبود نقدینگی یکی از دلایل رکود فعلی است. آن هم در شرایطی که بانک‌ها جهت تامین نقدینگی، تسهیلات و وام به تولیدکنندگان به سختی می‌دهند.

روی استاندارد خاصی کار می‌کنیم


عبداللهی همچنین در پاسخ به این سوال که غالبا برای رقابت در بازار روی کدام ویژگی ها تاکید دارید، گفت: همانطور که می‌دانید ما پارچه‌های رویه و آستر کفش تولید داریم و معمولا روی کیفیت بالای این محصولات تمرکز داریم و مانور می‌دهیم. ضمن اینکه دنبال طرح به روز و رنگ‌های به روز هستیم در حالی که روی مقاومت پارچه ها هم بسیار تاکید داریم.


وی ادامه داد: جالب است بدانید یکی از مشتریان ما برند دنیلی است که محصولات تولیدی خود را صادر می‌کنند و پارچه‌های ما را مصرف می کنند و استانداردهای لازم را داریم. در حالی که پیش از این پارچه‌های مصرفی را از ترکیه می‌آوردند با این وجود ما روی استاندارد خاصی کار کنیم و توانسته‌ایم پاسخگوی خواسته آنها باشیم.

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز