خبرگزاری کار ایران

خلاءرنگ‌بندی را جبران کردیم

خلاءرنگ‌بندی را جبران کردیم
کد خبر : ۱۵۳۶۳۳۶

مدیر کفش آدورا مطرح کرد؛ خلاءرنگ‌بندی را جبران کردیم

ایلنا:برند آدورا جزو برندهایی است که در زمینه رنگ‌بندی در کفش زنانه به‌صورت خاص کار می‌کند؛ هرچند این برند قصد دارد که به سمت تولید کفش مردانه و تولید کیف نیز پیش برود تا سبد محصولات خود را گسترش دهد. مدیر برند آدورا معتقد است امسال، سال ریزش است و واحدهایی که تا پایان سال دوام بیاورند، ۱۴۰۴ سال خوب و پرباری برای آنها خواهد بود.

شیرزاد اسفندی مدیر و صاحب برند آدورا عنوان کرد: کارخانه ما واقع در شهرک صنعتی قرچک است که در زمینه تولید ‌کفش چرمی زنانه در تمام گروه‌ها از جمله اسپورت، صندل و پاشنه‌دار فعالیت دارد.

برند آدورا را غالبا با رنگ‌بندی منحصربفرد آن می‌شناسند
اسفندی در ادامه با اشاره به این موضوع که برند آدورا بیشتر با رنگ‌بندی منحصربه‌فرد آن شناخته ‌شده است، گفت: مدل‌های ما بیشتر برگرفته از مدل‌های ترُک است. در کل ما برندی هستیم که بیشتر با ترک‌ها کار می‌کنیم، به طوری که نمونه‌سازی و مدل‌سازی ما در ترکیه انجام می‌شود و زیره‌های زیلان را استفاده می‌کنیم.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه به سمت رنگ‌بندی‌های جدید پیش رفتید، عنوان کرد: در زمینه کفش، در کشور خلاء رنگ بسیار وجود داشت و رنگ‌بندی کفش‌ها محدود به چند رنگ بود، به همین دلیل مشتری‌ها بیشتر به‌دنبال کالای خارجی بودند، اما به‌دلیل تحریم‌ها واردات نیز با محدودیت روبرو شد. ما وارد کار شدیم تا خلاء رنگ‌بندی در زمینه کفش را جبران کنیم و حتی بهتر از خارجی‌ها کار کردیم، زیرا با وجود آشنا بودن با فرهنگ ایرانی این کار را به پیش بردیم، چه بسا که شاهد هستیم که فرهنگ غربی گاها مورد پسند قرار نمی‌گرفت، اما از زمانی که ما وارد کار شدیم و با توجه به فرهنگ ایرانی، کار را به پیش بردیم، بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

خلاءرنگ‌بندی را جبران کردیم

قیمت مناسب با بهره‌وری بیشتر
صاحب برند آدورا در ادامه تصریح کرد: در تولیدات جدید خود با مواد جدید، محصولاتی وارد بازار کردیم که چرم نیست. در واقع مصنوعات جدید خود را با چرم همراه کردیم که کارهای جدید مورد استقبال قرار گرفته است و در حال حاضر در سطح کل کشور کفش‌های ما توزیع می‌شود، البته یک دفتر نیز در روسیه داریم.
اسفندی در ادامه درباره قیمت کفش‌های برند خود تصریح کرد: قیمت کارهای ما با توجه به کیفیت، رنگ‌بندی و تنوع مواد هم داخلی و هم خارجی (ایتالیایی، چینی، ترکیه‌ای) مناسب‌تر از دیگران است.
وی در پاسخ به این پرسش که چگونه به این قیمت مناسب رسیده‌اید، گفت: در کارخانه ما سیستم‌سازی انجام شده و بهره‌وری کار خود را بسیار بالا برده‌ایم. استفاده از ماشین‌آلات جدید، قیمت تمام ‌شده ما را بسیار مناسب کرده است. از یک سو کیفیت، تنوع و تیراژ بالای محصولات ما باعث شده قیمت تمام‌ شده ما مناسب در بیاید.

در صورت ارتقای سطح نمایشگاه‌های داخلی حضور خواهیم یافت
وی در پاسخ به این پرسش که اصلی‌ترین چالش شما چیست، گفت: نقدینگی ما با توجه به حضور در بازار مسکو تا حدی تامین شده است. در حقیقت بزرگ‌ترین چالش ما بحث تورم است؛ تورم به روند تولید ما لطمه می‌زند، زیرا براساس برنامه‌ریزی، ما ۲۰درصد حاشیه سود سالانه برای خود تعیین می‌کنیم، اما تا زمانی که این ۲۰ درصد را از مشتری دریافت می‌کنیم، با ۴۰ درصد تورم روبرو می‌شویم که سود ما را به ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.
اسفندی ادامه داد: چالش دیگر ما تامین مواد اولیه داخلی است به خصوص اینکه مواد اولیه خوب در بازار کاهش یافته است. در کل کسانی که در حوزه مواد اولیه فعالیت دارند، با مشکل روبرو هستند.
وی در خصوص حضور یا عدم حضور برند آدورا در نمایشگاه‌های داخلی، گفت: خود ما در نمایشگاه غرفه نداریم، اما از نمایشگاه بازدید به عمل می‌آوریم و امیدواریم سطح نمایشگاه‌های داخلی ارتقا پیدا کند. همانطور که می‌دانید نمایشگاه‌های خارجی به‌ویژه ترکیه در سطح بالاتری برگزار می‌شود اما در ایران حتی غرفه‌ها استاندارد نیستند، امیدواریم سطح نمایشگاه‌ها ارتقا پیدا کند که ما نیز بتوانیم حضور پیدا کنیم.

افتتاح کارخانه مدرن تا پایان سال
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه شما چیست، گفت: یک سوله در دست ساخت داریم چرا که تقاضا برای کفش مردانه و به‌ویژه کیف داریم؛ به عبارت ساده تر با توجه به این موضوع که رنگ‌بندی بالایی داریم، مشتریان علاقمند هستند که از خود ما کفش و کیف سِت بگیرند اما چون هم‌اکنون فضای مناسب نداریم، فعلا وارد این حوزه نشده‌ایم. البته تا آخر امسال سوله جدید خود را در سه طبقه مدرن افتتاح خواهیم کرد.
اسفندی ادامه داد: با افتتاح این سوله، هم بخش مردانه و هم تولید کیف خود را راه‌اندازی خواهیم کرد. اگرچه این طرح و برنامه توسعه ما در سال‌جاری است اما سرمایه‌گذاری خود را حدود ۱۰ سال پیش انجام دادیم و زمانی که ماشین‌آلات ارزان بود، وارد کردیم. آن زمان حدود یک‌ میلیارد سرمایه‌گذاری کردیم و به این واسطه کارخانه ما بسیار مدرن است و ماشین‌آلات لازم را داریم. البته به سرمایه‌گذاری و ماشین‌آلات جدید نیاز داریم که عمدتا آنها را باید از چین یا ایتالیا وارد کنیم، هرچند ترجیح ما این است که از ایتالیا آنها را وارد کنیم.
اسفندی در پاسخ به این پرسش که در واحدی تولیدی، چگونه و از چه طریق دانش خود را به‌روز می‌کنید، گفت: بنده از سال ۱۳۷۷ کارخانه‌دار بوده‌ام و در این مدت هر سمینار یا دوره‌ مرتبط با حوزه کاری خود برگزار شده است را شرکت کرده‌ام. همواره سعی بر به‌روز شدن دارم و در نمایشگاه‌های خارجی مثل ترکیه حضور داشته‌ام و از کارخانه‌های آنها بازدید به عمل می‌آورم.
وی ادامه داد: با این تفاسیر دانش ما تا آنجایی که امکانات اجازه می‌داده، به‌روز شده است. فرزند بنده نیز در این مسیر در حال تربیت شدن است و در تلاش هستیم کارخانه را به صورت علمی جلو ببریم و نسل بعدی را به سمت‌ علمی شدن سوق می‌دهیم.

 

پیش بینی رکود بازار تا پایان سال
وی در پاسخ به این پرسش که پیش‌بینی شما از بازار کفش زنانه چیست، بیان کرد: بازار امسال بر همین منوال پیش می‌رود، کما اینکه ما از بهمن سال گذشته، رکود و کسادی بازار امسال را پیش‌بینی می‌کردیم. مسائلی همچون انتخابات مجلس، جنگ اسرائیل با حماس، حادثه رئیس ‌جمهور و انتخابات مجدد برای روی کار آمدن دولت جدید، بازار را تا هم‌اکنون به رکود فرو برده است؛ البته این رکود تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت؛ بنابراین ما به صورت مشخص صرفه‌جویی اقتصادی در بخش‌های مختلف را برای خود برنامه‌ریزی کرده‌ایم.
اسفندی خاطر نشان کرد: به نظر بنده امسال سال ریزش است و واحدهایی که دوام بیاورند، سال آینده، سال خوب و پرباری برای آنها خواهد بود.

خلاءرنگ‌بندی را جبران کردیم

 

 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز