خبرگزاری کار ایران

اندر حکایت نمایشگاه کفش قم

اندر حکایت نمایشگاه کفش قم
کد خبر : ۱۵۳۹۱۵۲

در حالی نمایشگاه تخصصی کفش قم طی سال‌های گذشته با استقبال صنعتگران کل کشور مواجه شد که به نظر می رسد امسال اتفاقات عجیبی قرار است در این حوزه رقم بخورد.

به گزارش ایلنا، کمتر از دو هفته قبل متولیان انجمن کفش قم کلیه روسای اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی کشور را در اتاق بازرگانی قم دور هم جمع کردند و از ضرورت اتحاد کلیه متولیان و رشد با یکدیگر سخن‌ها گفته شد و اینگونه استدلال کردند که تنها از طریق متحد بودن است که می‌توان به بخش دولتی خواسته‌های خود را تحمیل کرد و از آنها مطالبه‌گری کرد.

این در حالی است که برخی کارشناسان حاضر در این جلسه نیز اذعان داشتند که تعدد تشکل‌ها و اتحادیه‌ها موجب از بین رفتن انسجام‌ها می‌شود. ضمن اینکه پیشنهاد شد از تعدد نمایشگاه‌ها در استان‌های مختلف پرهیز شود و در چند استان صاحب صنعت همچون تبریز، مشهد و تهران نمایشگاه‌هایی یکپارچه همچون اکسپو برگزار شود.

با این وجود استان قم که به صورت تخصصی در حوزه کفش فعالیت دارد این روزها شاهد دو دستگی شده است و خبرها حاکی است دی ماه امسال شاهد برگزاری دو نمایشگاه قم شوز باشیم! به طوری که امسال یک قم شوز  با مدیریت انجمن کفش قم در شهر آفتاب تهران و یک قم شوز نیز توسط شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین المللی استان با همکاری اعضای سابق انجمن کفش در مرکز نمایشگاه بین المللی قم برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش قم امسال ۱۸ تا ۲۱ دی ماه جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان قم برگزار می‌شود و در نشست خبری هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت کفش قم که سه شنبه ۱۰ مهرماه برگزار شد، صابر عمورسولی مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی قم گفت: ۵دوره نمایشگاه کفش قم در فضای نمایشگاهی قبلی برگزار و با روی کار آمدن هیات مدیره جدید انجمن کفش نیز دوره ششم و هفتم این نمایشگاه در فضای فعلی برگزار شد و بازخورد خوبی نیز درپی داشت آن هم در شرایطی که همواره بازدیدکننده‌های خارجی و داخلی حضور داشته‌اند، امسال نیز هشتمین دوره نمایشگاه را خواهیم داشت در حالی که متاسفانه انجمن کفش امسال با ما همکاری ندارند و در شهر آفتاب نمایشگاه ایران شوز را برگزار خواهند کرد.

عمورسولی افزود: با توجه به اینکه ما قطب دمپایی، صندل و کفش محسوب می‌شویم لذا برای برگزاری قم شوز دست همکاری به سوی انجمن کفش دراز کردیم اما نپذیرفتند و اعلام کردند شاید سال آینده برگردیم. با این وجود ما در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قم مانند سنوات قبل نمایشگاه قم شوز را برگزار خواهیم کرد و اطلاع رسانی‌ها در حال انجام است.

برند قم شوز و مترکس به صورت رسمی به نام استان قم است

وی با بیان اینکه غرفه‌داران همواره مردد هستند که در نمایشگاه قم حضور یابند یا تهران، افزود: در دو سال اول نمایشگاه قم با حضور ۲۴-۲۵ غرفه دار برگزار شد اما سال قبل تا ۲برابر ظرفیت متقاضی داشتیم.

عمورسولی در خصوص تاریخ برگزاری هشتمین دوره نمایشگاه قم شوز نیز گفت: در تقویم نمایشگاهی ۱۴۰۳ تاریخ ۱۸ تا ۲۱ دی ماه برای نمایشگاه کفش مصوب شده است و قابل تغییر نیست.

وی با اشاره به اینکه در بحث نمایشگاهی اصولا اتحادیه‌ها و انجمن‌ها بازوی کمکی شرکت‌های نمایشگاهی محسوب می‌شوند گفت: در این راستا نامه‌نگاری‌های بسیاری با انجمن کفش انجام دادیم و در حالی که هنوز در حال مذاکره با آنها بودیم مطلع شدیم ۳ماه قبل از آن انجمن با نمایشگاه آفتاب قرارداد بسته بود! با این وجود برند قم شوز و مترکس به صورت رسمی به نام استان قم است و اگر قرار باشد در شهرآفتاب برگزار شود محدودیت شرعی و قانونی دارد.

وی ادامه داد: نکته قابل تامل اینکه صنعتگران قم صرفا در نمایشگاه قم شرکت کرده‌اند و به صورت محدود در تهران و تبریز حضور داشته‌اند. با این وجود متاسفانه امسال دچار یک دوگانگی شده‌ایم و باز هم از این عزیزان دعوت می‌کنیم به قم برگردند و نمایشگاه کفش را در قم نگه داریم و با یکدیگر رشد کنیم.

قم شوز حق استان قم است

مدیرعامل شرکت توسعه نمایشگاه‌های بین‌المللی قم با تاکید بر اینکه قم شوز حق قم است گفت: مگر اینکه غرفه‌داران نخواهند در این رویداد حضور یابند اگرچه آمارها نشان می‌دهد تولیدکنندگان کفش قم خواهان نمایشگاه قم هستند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اقدامات انجام شده در جهت برگزاری نمایشگاه قم شوز نیز گفت: در مرحله اول اولویت با خود هم استانی‌ها است اگر سالن‌ها پر نشود به متقاضیان استان‌های دیگر غرفه واگذار خواهیم کرد.

قیمت ها یک سوم  سال قبل خواهد بود

عمو رسولی در خصوص هزینه‌های نمایشگاهی نیز خاطر نشان کرد: امسال قم شوز را با یک سوبسید خاص برگزار خواهیم کرد به طوری که قیمت‌ها یک سوم دوره‌های قبل است.ضمن اینکه برای دعوت از تجار خارجی نیز با وزارتخانه مربوطه مذاکره کرده‌ایم و آیتم‌هایی همچون هتل، ترنسفر، گشت درون شهری و … نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

اندر حکایت نمایشگاه کفش قم

اندر حکایت نمایشگاه کفش قم

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز