خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

میزان بیکاری در استان زنجان پایین‌ترین نرخ در سطح کشور است

میزان بیکاری در استان زنجان پایین‌ترین نرخ در سطح کشور است
کد خبر : ۱۴۰۶۵۸۸

در صدد هستیم پتروشیمی زنجان تا سال بعد به بهره‌برداری برسد

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکل و گره کور دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین گشوده شده است، گفت: میزان بیکاری در استان پایین‌ترین نرخ در سطح کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مصطفی طاهری، ظهر امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه با وجود میزان رشد اقتصادی نسبت به اهداف قانونی برنامه توسعه عقب هستیم، اظها رداشت: در برخی بخش‌ها برای انجام برخی از امور فعلا اقدام جدی از طرف دولت صورت نگرفته است.

نماینده مردم زنجان طارم در مجلس، با بیان اینکه دولت در میزان تولیدات صنعتی، ورود و تولید ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بیش از ۲۰ درصد طی دوسال گذشته رشد داشته است، ادامه داد: این نسبت رشد میانگین نسبت به  ۱۰ سال گذشته مطلوب بوده است.

وی، با اشاره به هم افزایی و همکاری دولت و مجلس در حل مشکلات کشور، گفت: برای اینکه مشکلات و مسایل در موضوعات مختلف حل و فصل شود همفکری و همکاری لازم در سطح کلان کشور صورت می گیرد ولی این موضوع به معنای آن نیست که نقدی وجود نداشته باشد.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت، با تاکید بر اینکه در بحثهای تخصصی اختلاف سلیقه وجود دارد، گفت: همگرا بودن به این معنی نیست که نتوان مشکلات را حل کرد.

طاهری، ادامه داد: انتخابات در نظام مقدس جمهوری اسلامی فرا دولتی و فرا قوه‌ای است و نظارت بر انتخابات و تایید صلاحیت‌ها وابسته به دولت‌ها نیست.

وی، با بیان اینکه بخشی از انتخابات الکترونیکی است و قطعا دخالتی در آن انجام نمی شود، افزود: این طرز تفکر که چون عوامل برگزاری انتخابات با دولت همسو هستند، پس نتیجه آن قابل پیش‌بینی است ، درست نیست.

رئیس کمیسیون صنایع در مجلس، با بیان اینکه دپوی خودرو نداریم و این موضوع قطعا نزدیک به صفر است و دپوی خودروی ناقص نیز اگر مخفیانه انجام شده باشد که احتکار است، تصریح کرد: افزایش قیمت خودرو نخواهیم داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مساله تامین آب در توسعه استان بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: رشد استان در حوزه منابع عمومی نسبت به میانگین کشوری قابل قبول است.

طاهری، با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری در استان نیز میانگین خوبی را شاهد هستیم، ادامه داد: میزان بیکاری در استان پایین‌ترین نرخ در سطح کشور است.

وی، گفت: گره کور دو خطه کردن راه آهن زنجان - قزوین نیز گشوده شده است.

طاهری، با بیان اینکه امروز هیچ شرکتی در استان نیست که مالیات بر ارزش افزوده آن به حساب تهران برود، افزود: حتی مالیات شرکت‌های مجموعه‌ای هم به زنجان منتقل شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت، در پایان سخنان خود، با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص به سر انجام رساندن پتروشیمی زنجان، اضافه کرد: در حال حاضر پیشرفت فیزیکی این پروژه بیش از ۵۰ درصد است و تا پایان سال به بالای ۷۸ درصد خواهد رسید و همچنین در صدد هستیم تا سال بعد به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز