خبرگزاری کار ایران

رئیس بیمارستان رازی قزوین:

آب بزرگ‌ترین بیمارستان قزوین بدون اطلاع قبلی قطع شد / مدیر داخلی بیمارستان: دستگاه‌‌های دیالیز ما با آب کار می‌کنند

آب بزرگ‌ترین بیمارستان قزوین بدون اطلاع قبلی قطع شد / مدیر داخلی بیمارستان: دستگاه‌‌های دیالیز ما با آب کار می‌کنند
کد خبر : ۱۵۳۱۵۶۸

رئیس بیمارستان رازی گفت: کارمندی که از شرکت آب و فاضلاب مراجعه کرده، بدون مراجعه به دفتر مدیریت و ریاست بیمارستان قفل کنتور آب را شکسته و فلکه آب را بست.

روح‌الله برجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره قطع آب بیمارستان رازی (تأمین اجتماعی) گفت: از 2 ساعت قبل یعنی از ساعت 4 به بعد آب بیمارستان رازی بدون اطلاع قبلی قطع شد.

وی افزود: با توجه به اینکه کنتورهای بیمارستان همه قفل دارند، رئیس تاسیسات بیمارستان به ما اعلام کرد که کارمندی که از شرکت آب و فاضلاب مراجعه کرده، بدون مراجعه به دفتر مدیریت و ریاست بیمارستان قفل کنتور آب را شکسته و فلکه آب را بست. البته نیم‌ساعت قبل با مداخله مسئولان مشکل قطع آب حل شد.

این برخورد با بزرگ‌ترین بیمارستان استان درست نیست

رئیس بیمارستان رازی ادامه داد: با توجه به اینکه بیمارستان تامین‌ اجتماعی رازی قزوین با داشتن 256 تخت بزرگ‌ترین بیمارستان و سانتر درمان کل استان است، بنابراین این ‌شکل از برخورد با بیمارستان حرکت درستی نیست.

فریدون حسین‌پور، مدیر داخلی بیمارستان رازی قزوین نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین درباره شکسته شدن قفل کنتور و قطع آب این بیمارستان گفت: با وجود اینکه برای تأمین امنیت دریچه کنتور آب قفل گذاشته بودیم، اما حوالی ظهر یکی از مأموران شرکت آب این قفل را شکسته و آب بیمارستان را قطع کرده است.

2 یا 3 ماه قبل هم بدون اطلاع آب را قطع کرده بودند

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در بیمارستان مخزن داریم، حدود 2 یا 3 ساعت بعد متوجه شدیم که آب قطع شده است. بعد از پیگیری از واحد خرابی یا قطع انشعاب شرکت آب به ما گفتند که احتمالاً بدهی داشتید. ما هم گفتیم اینجا بیمارستان است و اگر هم بدهی داشتیم، باید از قبل به ما اطلاع می‌دادید.

مدیر داخلی بیمارستان رازی قزوین ادامه داد: بعد از کلی پیگیری از واحد حراست و معاونت شرکت آبفا به ما قول دادند که تا یک‌ربع تا نیم‌ساعت دیگر آب را وصل می‌کنند، به شرطی که بدهی خود به مبلغ 500 تا 600 میلیون تومان را پرداخت کنیم.

حسین‌پور با اشاره به مسبوق به سابقه بودن قطع آب بیمارستان تصریح کرد: این اتفاق را 2 یا 3 ماه قبل هم برای ما رقم زدند و به آنها گفتیم که اینجا بیمارستان و خانه شخصی نیست که بگوییم اگر آب قطع شد، اشکالی ندارد و فقط یک خانواده به مشکل برمی‌خورند.

وی با بیان اینکه در بیمارستان رازی تعداد زیادی بیمار دیالیزی زیر دستگاه داریم، افزود: کلاً دستگاه‌‌های دیالیز ما با آب کار می‌کنند و اگر این دستگاه‌ها قطع شوند، سیستم بدنی این بیماران به هم می‌خورد. در ضمن اتاق عمل داریم که دستگاه‌های آن مدام باید شست‌وشو شوند و دوباره در مدار کار قرار بگیرند. در واقع همه جای بیمارستان با آب سروکار دارد و وجود آب برای بیمارستان حیاتی است.

مدیر داخلی بیمارستان رازی خاطرنشان کرد: وقتی این توضیحات را چند ماه قبل دادیم، معاون شرکت آبفا قول دادند که قطعی آب به این شکل دیگر تکرار نمی‌شود.

حسین‌‌پور با بیان اینکه بدهی بیمارستان به آبفا از ابتدای سال زیاد نشده است، گفت: با توجه به وضعیت سازمان و وجود مشکل نقدینگی، بدهی به شرکت آب را به صورت قسطی پرداخت کردیم و اجازه ندادیم این بدهی افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی موضوع قطع کردن آب بیمارستان رازی در چندماه قبل را با مسئولان علوم‌پزشکی در میان گذاشتیم،‌ اداره بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین به ما قول پیگیری دادند و تاکید کردند که آب بیمارستان نباید به هیچ‌وجه قطع شود، مگر اینکه از قبل اطلاع‌رسانی کنند. در ضمن موضوع بدهی باید از طریق استانداری و فرمانداری پیگیری شود و شرکت آبفا نباید به صورت خودسر آب بیمارستان را قطع کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز