خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنیاد مسکن فارس مطرح کرد؛

تعهد ۴ برابری نسبت به تعهد اولیه نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس

تعهد ۴ برابری نسبت به تعهد اولیه نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس
کد خبر : ۱۵۳۱۵۱۷

مدیر کل بنیاد مسکن فارس گفت: با تعهد ۴ برابری نسبت به تعهد اولیه کار نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس دنبال می‌شود همچنین در روستاهای مستعد و مناطقی که در حریم شهر قرار دارند این طرح اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سید علیرضا حمیدی در دیدار خضری فرماندار شهرستان لامرد و حمزه محمدی فرماندار شهرستان مهر برخی از شاخص‌های توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در جنوب فارس را تشریح کرد و اظهارداشت: ظرفیت‌های کم نظیری از توسعه روستایی و محرومیت‌زدایی در جنوب فارس ایجاد شده است.

حمیدی در این دیدار، شهرستان‌های مهر و لامرد را دروازه ورود به استان فارس از جنوب این استان خواند و گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری کم نظیری دراین مناطق ایجاد شده و بنیاد مسکن نیز با بهره گیری از این فرصت‌ها قدم‌های موثری در توسعه مناطق برداشته است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با اشاره به ظرفیت‌های نهضت ملی مسکن در جنوب استان فارس اضافه کرد: نهضت ملی مسکن در شهرستان‌های لامرد و مهر یکی از ظرفیت‌های توسعه است که باید بیش از پیش از آن بهره گیری کرد، این ظرفیت‌ها پیشران توسعه صنعت ساختمان قلمداد می‌شوند و می‌تواند چرخ این صنعت را در جنوب فارس به حرکت در آورد.

حمیدی همچنین به برخی شاخص‌های تامین مسکن نیازمندان و مددجویان اشاره کرد و گفت: وجود خیرین و نیکوکاران در شهرستان‌های مهر و لامرد فرصتی برای توسعه مسکن مددجویان در این مناطق است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در این استان یادآور شد: شمار متقاضیان و افراد ثبت نام شده در این حوزه افزایش یافت. نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاهای فارس پرشتاب و پیشران توسعه است، سال جهش تولید در مسکن ملی در استان فارس، سال افزایش مشارکت و توسعه روستایی قلمداد می‌شود.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در جریان برگزاری توری خبری بازدید از طرح‌های مسکن شهری و روستایی شیراز در گفتگو با خبرنگاران ابراز داشت: استان فارس رتبه نخست کشور در تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد، با مشارکت منابع طبیعی و راه و شهرسازی، فارس بیشترین تامین قطعات زمین را در کشور انجام داده است در عین حال استان فارس بیشترین کمبود زمین هم در این طرح دارد، سهیمه زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاهای فارس ۳۰ هزار قطعه است البته برنامه ما برای تامین ۶۰ هزار قطعه است، استاندار فارس تاکید دارد که این تامین قطعات زمین روستایی به ۱۲۰ هزار قطعه افزایش یابد.

حمیدی افزود: قرار بر این است که ۳۰ هزار قطعه زمین نهضت ملی مسکن روستایی در استان فارس از منابع طبیعی و راه و شهرسازی دریافت کنیم و کار نهضت ملی مسکن کلید بخورد، کار آماده‌سازی اکنون در روستای گیاه زار شیراز در حال انجام است و در ۲۵ هکتار کار آماده‌سازی شروع شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه طرح‌های نهضت ملی مسکن در ۱۱۰ شهر استان فارس قابلیت اجرایی شدن دارد اظهار کرد: اگر زمین مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در ۲۶ شهر در محدوده راه و شهرسازی لارستان و ۸۴ شهر در محدوده راه و شهرسازی فارس در اختیار بنیاد مسکن قرار بگیرد، طرح‌های نهضت ملی مسکن با شتاب قابل قبولی اجرایی می‌شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز