خبرگزاری کار ایران

یک مسول:

۱۲ تقاطع هوشمند در شهرکرد راه اندازی می شود

۱۲ تقاطع هوشمند در شهرکرد راه اندازی می شود
کد خبر : ۱۵۳۱۵۴۸

شهردار شهرکرد گفت: در سال جاری در راستای کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیکی ۱۲ تقاطع هوشمند در سطح شهر راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین واحدیان در بازدید خبرنگاران از پروژه های عمرانی شهرداری شهرکرد اظهارداشت: در سال جاری ۲۰ ایستکاه  سامانه نظارت تصویری با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در سطح شهرانجام شد که در همین راستا ۹۰ کیلومتر زیرساخت فیبرنوری با کمک مخابرات استان توسعه داده شده است.

وی با اشاره به سامانه ثبت تخلف در ۵ نقطه سطح شهر افزود: این ۵ ایستگاه با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان در بلوار کاشانی، کمربندی جنوبی، بلوار انقلاب و بلوار رهبر راه‌اندازی شد.

واحدیان ادامه داد: راه اندازی سامانه نرم‌افزای ثبت تخلفات ساکن با ۳.۵ میلیارد تومان اعتبار انجام و همچنین خودروی ثبت تخلف سیار با۶۰۰ میلیون تومان راه‌اندازی شد.

شهردار شهرکرد با اشاره به ضرورت هوشمندسازی تقاطع‌های سطح شهر بیان کرد: در راستای کاهش تصادفات و بهبود وضعیت ترافیک، ۱۲ تقاطع با اعتباری نزدیک به ۹ میلیارد تومان هوشمندسازی می‌شود.

واحدیان با اشاره به پارک حاشیه ای گفت: طرح مدیریت پارک حاشیه‌ای در خیابان‌های کاشانی، شریعتی، مولوی، سعدی، ملت، خواجه‌نصیر، بوعلی سینا، طالقانی، فردوسی، ۱۲ محرم، حافظ و فارابی اجرا می‌شود که در این راستا سه دستگاه موتورسیکلت تجهیز و بر حسب تعرفه‌های مصوب شورای اسلامی و شورای همتا، هزینه پارک حاشیه‌ای را محاسبه و از حساب کاربری استفاده‌کنندگان از این طرح کسر خواهد شد.

      خرید ماشین آلات از اولویت های شهرداری در ارائه خدمات بهتر

وی در حاشیه بازدید از ماشین‌آلات و تجهیزات خدمات شهری و عمرانی افزود: در راستای تامین آسفالت و لکه گیری معابر فلاسک آسفالت ۹ تنی با یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان اعتبار خریداری شد.

واحدیان ادامه داد: در حوزه عمرانی و خدمات شهری یک دستگاه تانکر آبپاش با اعتباری بیش از ۵۰۰ میلیون تومان ، یک دستگاه تراکتور با اعتباری بیش از ۸۰۰ میلیون تومان ، یک دستگاه بیل بکهو با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد تومان ، یک دستگاه بیل مکانیکی چرخ لاستیکی با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سه دستگاه کامیونت فوتون هشت تنی با سه میلیارد تومان اعتبار خریداری شده است.

  کمربندی جنوبی شهرکرد بازگشایی می شود

شهردار شهرکرد در بازدید خبرنگاران از کمربندی جنوبی شهرکرد اظهارداشت: تکمیل کمربند جنوبی شهرکرد از مهم‌ترین مطالبه‌های مردم مرکز چهارمحال و بختیاری است که با توجه به حجم ترافیک سنگین، همواره معضلاتی برای عبور از داخل شهرکرد ایجاد کرده بود.

وی گفت: اجرای عملیات کمربندی ۱۵ خرداد شامل جدول‌بندی با اعتباری بالغ بر با چهارده میلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

واحدیان بیان کرد: عملیات آسفالت‌ریزی ۱۷ هزار مترمربع از این مسیر با استفاده از سه هزار تن آسفالت، با شش میلیارد تومان اعتبار انجام شد. 

وی ادامه داد: تکمیل و بهره برداری از این طرح با هدف سهولت و ایمنی شهروندان، کاهش ترافیک شهری، کم شدن زمان سفر و پایین آمدن سوانح جاده ای در مهرماه سال جاری انجام می شود.

آسفالت ۳۰ هزار مترمربع از معابر آرامستان بهشت رحمت شهرکرد

واحدیان گفت: با استفاده از چهار هزار و ۲۰۰ تن آسفالت، ۳۰ هزار مترمربع از معابر آرامستان آسفالت شد و ۶۰۰ قبر در قطعه منطقه غرب و هزار و ۲۰۰ عدد قبر دوطبقه در آرامستان بهشت رحمت احداث شد.

شهردار شهرکرد توسعه و احداث قطعات در آرامستان بهشت رحمت، احداث و تکمیل جدول بندی پارکینگ، تکمیل و توسعه مبلمان شهری و تأسیسات در آرامستان، یکنواخت‌سازی قبور آرامستان، احداث مستحدثات ابنیه آرامستان (ساختمان اداری–سر درب ورودی)، ایجاد سطوح پارکینگ‌ها و معابر ارتباطی، ترمیم و مرمت گلزارهای شهدا و احداث سالن مراسم آرامستان بهشت رحمت را از جمله پروژه‌های عمرانی این سازمان در سال‌جاری عنوان نمود و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۱۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

توسعه معابرشهرکرد در ۲ فاز انجام می شود

محمد حسین واحدیان با اشاره به احداث معابر جدید اظهار کرد: در فاز نخست اجرای پروژه اتصال بلوار امام علی (ع) به بلوار جهاد (تپه بابا ولی) پنج هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات سنگ‌بری و کوه‌بری، ۱۵۰ متر جدول و ییاده‌رو، چهار هزار و ۵۰۰ متر عملیات زیرسازی و ۶۵۰ تن آسفالت با اعتباری بالغ‌بر پنج میلیارد تومان اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فاز دوم این پروژه حدفاصل کمربندی منظریه و تپه روضه‌الشهید به سمت بلوار رزمندگان در مسیر رفت با پنج میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا بوده و پیشرفت فیزیکی این پروژه تاکنون ۲۵ درصد است.

واحدیان با اشاره به اجرای پروژه تعریض خیابان بزرگمهر اضافه کرد: این پروژه در فاز نخست به طول ۷۰۰ متر و با اعتباری بالغ‌بر ۱.۵ میلیارد تومان توسط پیمانکار شروع و به بهره‌برداری رسید، فاز دوم این پروژه به طول ۹۰۰ متر با سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از یک ماه گذشته آغاز شد و در حال حاضر به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین تعریض فارابی جنوبی از سمت میدان شدا به سمت خیابان بهارستان با چهارمیلیارد تومان اعتبار اجرا شد.

جهت تعریض خیابان بوعلی سینا چهارملک تخریب شد

شهردار شهرکرد با اشاره به آزاد سازی عابر سطح شهرگفت: در سال جاری جهت تعریض خیابان بوعلی سینا چهارملک تخریب و و معوض آن به ملک پرداخت شد.

وی ادامه داد: همچنین ساختمان ناحیه یک شهرداری که در این طرح قرار داشت، جهت تخریب تخلیه شد. 

انعقاد تفاهم نامه ۱۵۰ کیلومترتوسعه فیبر نوری در شهرکرد

واحدیان با اشاره به اینکه توسعه فیبر نوری نقش مهمی در توسعه شهر هوشمند دارد افزود: جهت این توسعه در سال جاری تفاهم نامه ای با شرکت انتقال داده‌های آسیاتک به طول ۱۵۰ کیلومتر در شهرکرد بسته شد.

وی افزود: با اجرای این تفاهم نامه حدود ۹۰ درصد توسعه فیبرنوری اختصاصی شهرداری امسال انجام می شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون حدود ۱۴ کیلومتر فیبرنوری در شهر اجرا شده است، اضافه کرد: امسال بر اساس این تفاهم نامه فیبرنوری به طول ۵۵ کیلومتر برای اتصال ساختمان های شهرداری اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر شرکت انتقال داده‌های آسیاتک حدود ۶ کیلومتر زیرساخت اختصاصی شهرداری را اجرا کرده است.

واحدیان گفت: مدیریت شهری بر لزوم توجه به توسعه متوازن پروژه ملی fttx در مناطق کمتر برخوردار منظریه و ناحیه غرب (چالشتر، مهدیه و اشکفتک) و جنوب شهر تاکیدکرد.

     باغ ایرانی در شهرکرد احداث می شود

شهردار شهرکرد بیان کرد: احداث این بوستان به عنوان یکی از پروژه‌های مهم گردشگری به مساحت هفت هزار مترمربع، توسط سرمایه‌گذار از طریق مشارکت با شهرداری شهرکرد و در قالب قرارداد BOLT در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه شامل دو طبقه باغ رستوران شامل آشپزخانه، بخش شاه نشین، فضای باز همراه با سکو، لژ خانوادگی، لژ مقامات، آلاچیق اختصاصی، دریاچه مصنوعی، فضای پیاده‌روی صبحگاهی، پارکینگ اختصاصی و سرویس بهداشتی بوده است.

واحدیان با بیان اینکه اعتبار این پروژه بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است گفت: با افتتاح این بوستان زمینه اشتغال پنجاه نفر به صورت مستقیم فراهم می شود.

     احداث ۱۱۰ متر تونل نوری در شهرکرد

وی با اشاره به تونل نوری ورودی شرقی گفت: احداث ۱۱۰ متر تونل نوری با استفاده از ۱۵ هزار و ۸۲۴ عدد پیکسل رنگی در نور پردازی این تونل نوری از لامپ‌های LED ریسه‌ای استفاده می‌شود.

شهردار شهرکرد ادامه داد: تاکنون حفاری چاله‌های فونداسیون، تولید فونداسیون‌های پیش ساخته، آماده‌سازی سازه فلزی تونل نوری، خرید پیکسل‌ها و ریسه‌های نوری، کابل‌کشی و تأمین برق تونل انجام و اعتبار این پروژه ۶۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایلنا، خبرنگاران از ۱۲ پروژه عمرانی شهرداری شهرکرد در قالب یک تور خبری امروز چهارشنبه بیست‌وهشتم شهریور ماه بازدید کردند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز