خبرگزاری کار ایران

مدیرکل اوقاف استان کرمانشاه:

بیش از ۲۰۰۰ موقوفه در استان ثبت شده است

 بیش از ۲۰۰۰ موقوفه در استان ثبت شده است
کد خبر : ۱۵۳۱۷۹۸

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه گفت: بیش از دو هزار موقوفه در استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام محمد صالحی در نشست خبری که امروز (۲۹ شهریور) به منظور تشریح برنامه‌های هفته وقف (۳۰ شهریور تا ۵ مهر) برگزار شد، بیان کرد: نامگذاری یک هفته به عنوان هفته وقف با هدف جلب توجه بیشتر مردم به فرهنگ وقف انجام شده است تا با افزایش موقوفات در کشور و استان مواجه شویم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به وجود بیش از دو هزار موقوفه در استان، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ وقف جدید در کرمانشاه ثبت شده است و تلاش ما این است که مردم را به سمت وقف بیشتر تشویق کنیم.

صالحی همچنین به دستاورد مهمی در حوزه موقوفات استان اشاره کرد و گفت: امسال توانستیم با همکاری ثبت اسناد و املاک، برای تمامی موقوفات استان سند مالکیت دریافت کنیم که این اقدام به تثبیت مالکیت موقوفات کمک شایانی خواهد کرد.

وی به اقدامات حمایتی در آستانه سال تحصیلی جدید نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با استفاده از درآمد موقوفات، دو هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش‌آموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار استان اهدا شد که هزینه این اقدام حدود ۱.۸ میلیارد تومان بوده است.

صالحی در ادامه افزود: در ایام اربعین، اوقاف کرمانشاه ۱۰ موکب برای خدمت‌رسانی به زائران برپا کرد که حدود ۹۰۰ هزار نفر از این خدمات بهره‌مند شدند. همچنین ۴۸۰ هزار قرص نان از محل درآمد موقوفات طبخ و بین زائران توزیع شد.

مدیرکل اوقاف کرمانشاه به برنامه‌های هفته وقف اشاره کرد و گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به اختصاص سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه به موضوع وقف، برپایی ایستگاه‌های «همه واقف باشیم»، برگزاری همایش یاوران وقف، محفل انس با قرآن کریم، نشست‌های تخصصی با موضوع وقف و سرکشی به واقفین اشاره کرد.

وی همچنین درباره سد قشلاق شهرستان صحنه توضیح داد: این سد در اراضی وقفی این شهرستان ساخته شده و باید قوانین مربوط به وقف در این زمینه رعایت شود. پیشنهادهایی برای حل این مشکل ارائه داده‌ایم و امیدواریم به زودی به نتیجه برسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز