خبرگزاری کار ایران

یک مسئول:

رتبه برتر استان مرکزی در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار

رتبه برتر استان مرکزی در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار
کد خبر : ۱۵۳۱۸۳۲

استان رتبه دوم کشور در ایجاد اشتغال را در ۲ سال متوالی کسب کرد

استاندار مرکزی به بهبود فضای کسب‌وکار در استان اشاره کرده و در این خصوص گفت: این استان در حوزه بهبود فضای کسب‌وکار رتبه برتر را دارد که بخش خصوصی در این راستا نقش مؤثری داشته است. همچنین این استان رتبه دوم کشور در ایجاد اشتغال را در 2 سال متوالی کسب کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی، افزود: بخش خصوصی بازویی توانمند در کمک به توسعه و پیشرفت بیشتر کشور است. مشکلات بخش خصوصی این استان با جدیت و تا آخرین لحظه مسئولیت پیگیری می‌شود.

وی به کاهش چشمگیر نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار سال جاری اشاره کرده و در این خصوص ادامه داد: بر اساس آمار مرکز آمار ایران در فصل بهار سال جاری، نرخ بیکاری این استان به 4.8 درصد رسید که این آمار کمترین میزان نرخ بیکاری در تاریخ استان است.

استاندار مرکزی همچنین به موضوع رشد تولیدات صنعتی و راه‌اندازی واحدهای تعطیل، نیمه‌تعطیل و راکد در استان اشاره کرده و اظهار داشت: این استان در رشد تولیدات صنعتی موفقیت‌های خوبی داشته است. همچنین در راه‌اندازی واحدهای تعطیل، نیمه‌تعطیل و راکد نیز کارنامه درخشانی دارد.

مخلص‌الائمه تصریح کرد: استان مرکزی در تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با قدمت طولانی موفق عمل کرده است. همچنین در سال‌های 1401 و 1402 به غیر از سهم شهرداری‌ها، 16 هزار میلیارد ریال نیز برای اجرای پروژه‌های عمرانی دولتی هزینه کرد.

وی به موضوع ناترازی انرژی و کمبود برق به خصوص در حوزه واحدهای صنعتی و تولیدی اشاره کرده و بیان داشت: بهترین راه برای جلوگیری از قطع برق صنایع، روی آوردن به انرژی‌های تجدیدپذیر نظیر احداث نیروگاه‌های بادی و خورشیدی است.

ناصر بیکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک نیز در این جلسه با بیان اینکه یکی از چالش‌های اصلی بخش خصوصی موضوع مالیات است، گفت: اختلافات مالیاتی به دلیل برخی نواقص در قوانین و مقررات است. انتظار می‌رود مجلس در رفع این نواقص و مشکلات توجه ویژه داشته باشد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز