خبرگزاری کار ایران

اجرای بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی توسط بنیاد استان البرز در هفته دفاع مقدس

اجرای بیش از 20 برنامه متنوع فرهنگی توسط بنیاد استان البرز در هفته دفاع مقدس
کد خبر : ۱۵۳۱۸۵۰

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز آیین میهمانی لاله‌ها را محوری ترین برنامه بنیاد البرز در هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: بیش از 20 برنامه با محوریت فرهنگی و ترویجی در هفته دفاع مقدس توسط بنیاد البرز به اجرا درخواهد آمد.

به گزارش ایلنا از البرز، امیرحسین دانش کهن با اشاره به برگزاری آیین میهمانی لاله‌ها به‌عنوان محوری ترین برنامه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در هفته دفاع مقدس، گفت: این برنامه باهدف زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای والامقام و همچنین ادای احترام به مقام این کبوتران خونین بال پنج‌شنبه 5 مهرماه از ساعت 15:00 همزمان با سراسر کشور در 158 گلزار شهدای استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولان لشگری و استانی در امام‌زاده محمد علیه‌السلام کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم از کتاب «مادر آفتاب» رونمایی خواهد شد و قبل از برگزاری مراسم نیز پرچم گلزارهای شهدا توسط خادمان شهدا تعویض خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز ادامه داد: همچنین مراسم تشییع شهیدان «عزیز سلیم نژاد» و «محسن قلندرپور» از شهدای دوران دفاع مقدس که با تازگی از طریق آزمایش DNA شناسایی شده اند نیز روز پنج شنبه پنجم مهرماه از ساعت 14:30 از میدان شهدا به سمت امامزاده حسن (ع) برگزار و پیکر این دو شهید والامقام در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) و چهارصد دستگاه کرج تدفین خواهد شد.

دانش کهن حضور راویان ایثار در دانشگاه ها، مدارس و محافل فرهنگی را امری مهم در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد و تصریح کرد: راویان ایثار در این ایام با حضور در دانشگاه ها، مدارس و محافل فرهنگی به بیان خاطرات خود از دوران دفاع مقدس خواهند پرداخت.

وی افزود: برگزاری میزگرد و بیان خاطرات ایثارگران و در سیمای البرز نیز از دیگر برنامه های ترویجی با محوریت راویان ایثار است که اجرایی خواهد شد.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز از نواختن زنگ ملی ایثار در روز بازگشایی مدارس خبر داد و گفت: این مراسم یکشنبه اول مهرماه همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس به‌طور همزمان در سراسر مدارس شاهد استان البرز برگزار و مراسم متمرکز استانی نیز با حضور مسئولین از ساعت 09:30 در مدرسه شاهد عصمت برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در ادامه با اشاره به دیدار مسئولان با ایثارگران در هفته دفاع مقدس، گفت: در راستای اجرای طرح سپاس مسئولان استان با بیش از 2هزار نفر از ایثارگران البرزی در هفته دفاع مقدس دیدار و از ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس تجلیل خواهند کرد.

دانش کهن در ادامه با بیان اینکه مسابقات ورزشی و گسترده ای در سطح استان در هفته دفاع مقدس اجرایی خواهد شد، گفت: مسابقات دارت و تیراندازی ایثارگران البرز در دو بخش آقایان و بانوان و تنیس روی میز جانبازان روز چهارشنبه 4 مهرماه در سالن شهدای غریب، تنیس روی میز جانبازان  سه شنبه 3مهرماه در سالن شهید مطهری کرج، مسابقه 4جانبه فوتسال جانبازان سه شنبه 3 مهر در سالن ایثار، کوهنوردی گروه جانبازان البرزی 1و 6 مهرماه به ارتفاعات نورالشهدا و دیگر قلل استان و مسابقات ورزشی دیگری نیز در سطح استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری تئاترهای خیابانی با موضوع ایثار و شهادت 2و 3 مهرماه در پارک بانوان کرج برپا می‌شود.

دانش کهن در ادامه تصریح کرد: در مراسمی که روز دوشنبه 2 مهرماه در آستان مقدس امام زاده حسن(ع) برگزار خواهد شد از خانواده های این عزیزان تجلیل می‌شود.

دبیر شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان البرز در خاتمه افزود: برگزاری موکب خدمت رسانی در گلزار شهدای امام زاده محمد(ع) با مشارکت بیمارستان امام خمینی(ره)، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری در مدارس با محوریت دفاع مقدس و حضور دانش آموزان و دانشجویان جهت زیارت و عطرافشانی قبور شهدا و خصوصاً شهدای گمنام، تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی، اکران تابلوهای تبلیغاتی در سطح استان و تبلیغات محیطی گسترده در ادارات بنیاد و برگزاری مسابقات کتابخوانی در مدارس از دیگر برنامه‌هایی است که به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در هفته دفاع مقدس به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز