خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان:

زنجان تنها استانی است که اجازه دفن میت در امامزادگان وجود ندارد

زنجان تنها استانی است که اجازه دفن میت در امامزادگان وجود ندارد
کد خبر : ۱۴۰۳۹۱۹

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان، با بیان اینکه استان زنجان تنها استانی است که متوفیان در امامزاده ها دفن نمی‌شود و اجازه فروش قبر وجود ندارد، تاکید کرد: فروش قبر می تواند درآمدی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای برای امامزادگان با در آمد پایدار ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حجت الاسلام مختار کرمی، بعد از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف در جمع خبرنگاران، با اشاره به وجود ظرفیت های زیاد سازمان اوقاف و امور خیریه در کشور و استان، اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی استان دارای تعامل مطلوب با این مجموعه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اهمیت و نیازمندی به تعامل بیش از پیش مدیران دستگاههای اجرایی استان برای جذب سرمایه در استان، ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی شاهد  آسیب ها و فوایدی نیز هستیم.

وی، با اشاره به نتیجه نا مناسب ورود اوقاف به بخش خصوصی در راستای همکاری برای سرمایه گذاری ، تصریح کرد: نتایج تجربیات گذشته در این زمینه مطلوب نبوده است.

این مسئول در استان، با بیان اینکه اوقاف دارای قدرت سرمایه گذاری یک هزار میلیاردی در استان است، اضافه کرد: این موارد نتیجه تلاش های این مجموعه و مدیریت مناسب در سالهای اخیر بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، با اشاره به قضاوت های غیر کارشناسی در مورد اوقاف و امور خیریه ، گفت: اطلاع رسانی در این خصوص حائز اهمیت است.

وی، با اشاره به اهمیت تبین قوانین و مقررات وقوف، تصریح کرد: عملکرد مدیران سازمان با میزان در آمد موقوفات سنجیده می‌شوند.

کرمی، با بیان اینکه در آمد امسال اوقاف دارای افزایش 421 درصدی بوده است، خبر از کسب رتبه برتر و اولی  استان در این خصوص برای استان داد.

وی، در آمدی موقوفات را در استان 87 درصد عنوان کرد و گفت: در حوزه عمرانی و اختصاص اعتبارات به مساجد بسیار ناچیز  است.

به گفته کرمی، با اجرای طرح مودت شاهد اقدامات مطلوب در این زمینه در استان هستیم که از آن جمله می‌توان به کمک‌های مردمی به میران بالغ بر 15میلیاردی در سال اشاره کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه 17 نفر در حوزه امین به کار گیری شده است که این امر باعث در آمد زایی نیز می‌شود، ادامه داد: الویت و هدف اصلی اوقاف جذب مشارکت های مردمی است.

کرمی، با بیان اینکه 33 هزار رقبه در استان وجود دارد، افزود: بالغ بر 235 سند اجاره نیز برای بار اول در استان اتفاق افتاده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، با بیان اینکه تصرفات مردمی موقوفات در  سالهای قبل نیز در حال احصاء  و پس گیری است، تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان قیدار مستاجر اوقاف هستند.

وی، واگذاری زمین برای اجرای طرح مسکن ملی در استان را مهم ارزیابی کرد و گفت: 22/5هکتار از اراضی زمین‌های موقوفه به منظور مسکن ملی 48 میلیارد پذیره نویسی انجام شده است که در زمان نقل و انتقالات این مسکن‌ها در  آمد مختص موقوفه خواهد شد.

کرمی، همچنین با بیان توافق 220 هکتاری اراضی وقفی شهرستان قیدار، افزود: با این اقدام ارزش افزوده و سرمایه گذاری مناسبی برای اوقاف خواهد بود.

وی، در بخش سرمایه گذاری برای تصفیه خانه شهرستان قیدار را مهم عنوان کرد و گفت: با اجرای این اقدام شاهد سرمایه گذاری ابدی خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، استفاده از پسماندهای ارزشمند آب را در حوزه صنعت مهم ارزیابی کرد و گفت: در شهری که صد درصد شهر موقوفه است این اقدام بسیار سودمند خواهد بود.

کرمی، رویکرد تعامل با مردم را مهم برشمرد و گفت: سند 13هزار هکتاری امامزاده امل البنین در روستای سلمان کندی در نزدیکی شهرستان سلطانیه در حال رسیدگی است.

وی، با بیان اینکه بیش از 600طرح برای اجرا ازطرف اوقاف پیشنهاد شده است، گفت: عرضه میدان دام شهر زنجان نیز جزو این طرح‌ها بوده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، با اشاره به اجرای طرح موقوفه شهر هیدج به میزان 1هز ار مترمربع، افزود: اجرای طرح تولید آب ید دار برای اولین بار در کشور در این خصوص با اعتبار 30 میلیاردی موجب در آمد 60 میلیونی به جای یک میلیون در آینده خواهد بود.

کرمی، با اشاره به اجرای طرح زیتون کاری در شهر آببر طارم با 4نفر اشتغالزایی، ادامه داد: طرح زیتون کاری منظفه ته دره نیازمند 200 میلیارد اعتبار در راستای ایجاد اشتغال  40 نفری است.

وی، خبر از اجرای طرح سرمایه گذاری تجاری در شهرستان ابهر داد و گفت: طرح شمیم خدمت در حوزه آموزش و اشتغالزایی استان اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، اشتغالزایی در جوار امامزادگان را در رشته های  مختلف از جمله تولید البسه،  سفالگری، صنایع دستی و ... را مهم برشمرد و گفت: طرح هیئات حسینیه، مساعدت به مساجد و توزیع بسته های غذایی و فعالیت های قرانی نیز در این زمینه انجام می‌شود.

این مسئول در استان، در پایان تاکید کرد: تا زمانی که اجازه دفن میت در امامزاده سید ابراهیم زنجان داده نشود امامزاده سید ابراهیم زنجان توسعه‌ای نخواهد داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز