خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور:

تا دو سال آینده 300 روستای دارای بحران آب در زنجان آبرسانی می‌شوند

تا دو سال آینده 300 روستای دارای بحران آب در زنجان آبرسانی می‌شوند
کد خبر : ۱۴۰۱۶۴۰

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، خبر از آبرسانی به 50 روستای استان زنجان در آینده نزدیک داد و گفت: تا پایان دولت 300 روستای استان تامین آب سالم شرب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اتابک جعفری، امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های آبرسانی استان زنجان، در جمع خبرنگاران در محل اجرای مخزن آب اراضی پایین کوه  واقع در شمال شرقی زنجان، با اشاره به بازدید از پروژه‌های آبرسانی استان با توجه به تاثیرات تغییرات اقلیمی آب و هوایی در کشور، اظها داشت: استان زنجان در سال گذشته دارای بحرانها و تنش های آبی مهم بوده است که این تنش های را بخوبی پشت سر گذاشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، با بیان اینکه سد های بزرگ و مهم که تامین کننده آب شرب زنجان بود دچار افت آب بسیار در سال گذشته شده بودند، ادامه داد: با تعریف پروژه های آبرسانی جدید و خطوط و شبکه انتقال و ایجاد مخازن شبکه های آبرسانی از این بحران آبی در استان زنجان عبور کردیم.

وی، با اشاره به بارندگی مطلوب مناسب در سالجاری، گفت: با تعریف پروژه ها و طرحهای آبرسانی با توجه به اضطرار وضعیت تنش آبی در تابستان سالجاری قطعی آبی در استان وجود نداشت.

این مسئول در کشور، با اشاره به تخصیص اعتبارات و اجرای طرحهای اضطراری برای تامین آب شرب استان ، تصریح کرد: در بخش آبرسانی روستایی در دو سال اخیر با اجرای طرح‌های جهاد آبرسانی 210 روستای دارای تنش آبی آبرسانی شده است.

وی، با بیان اینکه روستا های بالای 20 خانوار در استان تامین آب خواهند شد، افزود: تامین کمبود سرانه اجرای تصفیه خانه ها مهم و اساسی است.

به گفته جعفری، استفاده از ظرفیت بخش خصوص در اجرای طرح های آبرسانی در استان حائز اهمیت است.

این مسئول در کشور، با اشاره به تعریف و اجرای پروژه‌های آبرسانی تصفیه خانه‌های شهرستان ابهر با استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوص و دولتی، تاکید کرد: در صدد تامین حداقلی سرانه تصفیه خانه‌ای استان هستیم.

وی، با اشاره به اهمیت به تنش آبی در سطح کشور و استان، تصریح کرد: در سطح کشور نیز برای جلوگیری از بحران کم آبی پروژه های آبی ویژه تعریف شده است.

جعفری، خبر از اجرای پروژه های استراتژیک آبرسانی در سطح کشور داد و گفت: برای کنترل و صرفه جویی و مدیریت مصرف بهینه آب این طرح‌ها در کوتاه مدیت عملیاتی و به بهره برداری می رسد.

این مسئول، همچنین با اشاره به اهمیت اختصاص و تامین اعتبارات به طرحهای آبرسانی در سطح استان ، گفت: بدهی 190 میلیاردی به استان  نیز پرداخت می شود.

جعفری، در پایان سخنان خود اصلاح شبکه های فرسود آبرسانی را با هدف جلوگیی از هدر رفت آب به میزان 25 درصد مهم ارزیابی کرد و افزود: درصدد هستیم میزان هدر رفت آب را به 6 درصد کاهش بدهیم.
 

تا دو سال آینده 300 روستای دارای بحران آب در زنجان آبرسانی می‌شوند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز