خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان؛

طرح مشاوره پیش از ازدواج با همکاری سپاه در قزوین اجرا می‌شود

طرح مشاوره پیش از ازدواج با همکاری سپاه در قزوین اجرا می‌شود
کد خبر : ۱۴۹۳۰۱۴

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین از اجرای طرح مشاوره و آموزش‌ پیش از ازدواج جوانان با مشارکت معاونت اجتماعی سپاه حضرت صاحب الامر (عج) در استان قزوین خبر داد.

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی در راستای افزایش ایجاد صلح و سازش بین زوجین متقاضی طلاق از طریق همکاری با سپاه استان قزوین برگزار شد.

علی فولیان در این نشست گفت: اعطای مجوز مشاوران و مراکز مشاوره خانواده توسط مرکز وکلا، کانون کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه با طی مراحل قانونی، صادر می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین تصریح کرد: استان صلاحیت ارائه مجوز به مشاورین و مراکز مشاوره خانواده را ندارد و بعد از اخذ مجوز، نظارت بر فعالیت مشاوران و مراکز مشاوره خانواده، بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قرار می‌گیرد.

این مقام قضایی در ادامه موضوع ارائه آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان را موجب تحکیم بنیان خانواده دانست و افزود: این مسئله از جمله اقدامات ضروری است که نیازمند نگاه ویژه مسئولان استان در این حوزه است.

فولیان افزود: اگر آموزش‌های مهارت‌های اساسی زندگی به جوانان در پیش از ازدواج و قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی صورت گیرد، ما شاهد انتخاب‌های آگاهانه از سوی طرفین و در نتیجه کاهش مشکلات و اختلافات زناشویی و خانوداگی و همچنین کاهش ورودی پرونده‌ها به محاکم قضایی خواهیم بود.

وی با بیان اینکه حل موضوعات مرتبط با آسیب‌های اجتماعی، همواره نیازمند مداخلات بین بخشی و بین دستگاهی است، اظهار کرد: در سایه یک ارتباط و پیوندِ قانونیِ بین بخشی، شاهد اقداماتی خواهیم بود که خروجی آن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و وقوع جرائم است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قزوین با اشاره به اصل 10 قانون اساسی که تاکید بر حفظ نظام خانواده دارد، تصریح کرد: این معاونت آمادگی کامل و لازم را برای پیاده‌سازی و اجرای طرح کارآمد و موثر آموزش‌های پیش از ازدواج به جوانان با تعامل و همکاری سپاه و سایر ادارات و نهادهای مسئول در این حوزه دارد و با احصاء وظایف و تکالیف دستگاه‌های نقش‌آفرین، موارد را جهت اجرا به دفاتر ثبت ازدواج ابلاغ و با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول چگونگی اجرای بهینه این طرح را مورد رصد قرار خواهد داد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با اجرای موفق طرح آموزش‌های پیش از ازدواج جوانان و تحقق عدالت و حمایت‌های اجتماعی و قانونی در حوزه جوانان، گامی موثر در حفظ و تحکیم بنیان خانواده، ارتقاء سبک زندگی ایرانی اسلامی در بین جوانان و نهایتاً کاهش آسیب‌های مبتلابه خانواده برداریم تا نسل آینده ما زیر یک چتر حمایتی خوب و ایمن، افق روشنی را برای آینده کشور داشته باشند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز