خبرگزاری کار ایران

کام مردم 48 روستا در فارس شیرین شد

کام مردم 48 روستا در فارس شیرین شد
کد خبر : ۱۴۹۸۵۹۰

همزمان با افتتاح 814 طرح آبرسانی به روستاها با سرمایه دو هزار و 700میلیارد تومان در سراسر کشور، بهره برداری از پروژه های آبرسانی شرکت آب و فاضلاب شیراز به 8 روستا با اعتباری بالغ بر 99میلیارد تومان و پروژه های آبرسانی به 40 روستای استان فارس با صرف اعتباری بالغ بر 418 میلیارد تومان با حضور استاندار فارس، فرماندار شیراز و جمعی از مدیران عامل صنعت آب و برق استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، استاندار فارس که در آیین افتتاح پروژه آبرسانی به روستای کَفری و روستاهای همجوار سخن می گفت با قدردانی از فعالیت های مثبت و اثر گذار وزارت نیرو در حوزه ی آب و برق، اقدامات جهاد آبرسانی را یک نهضت خدمت رسانی ماندگار توصیف کرد و افزود: در دولت مردمی شهید رئیسی اقدامات بسیار خوبی در حوزه ی آب و برق صورت گرفته است که جا دارد از مجموعه ی وزارت نیرو به ویژه وزیر پرتلاش نیرو قدردانی ویژه به عمل آید.

محمدهادی ایمانیه بهره برداری از طرح آبرسانی به 48 روستای استان فارس را یک حرکت بزرگ عنوان کرد و گفت:گشایش این تعداد پروژه و این حجم از فعالیت آبرسانی در کوتاه مدت توسط شرکت های آبفا فارس و شیراز، خود برند و نماد فاخری در حوزه ی خدمت رسانی محسوب می شود.

استاندار فارس در ادامه به بیان اجمالی مشخصات فنی پروژه های مورد افتتاح پرداخت و اظهار داشت: همسو با سیاست های دولت مردمی ایران قوی ، مبنی بر ارائه خدمات آبرسانی به مناطق کم برخودار کشور ، شرکت آبفا استان فارس از ابتدای دولت سیزدهم از طریق قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) برنامه آبرسانی به 372روستا را در دستور کار خود قرار داد.

کام مردم 48 روستا در فارس شیرین شد

وی ادامه داد:  از این میزان عملیات آبرسانی به 110روستا در سال اول فعالیت دولت شهید آیت الله رئیسی به سرانجام رسید؛ در سال دوم این برنامه نیز پروژه های آبرسانی به 125روستا گشایش یافت. 

به گفته ی استاندار فارس طرح آبرسانی به 40 روستای فارس شامل، اجرای 130 کیلومتر خط انتقال و شبکه ی توزیع آب، احداث 3 هزار و 820 متر مکعب مخزن ذخیره ی آب، حفر و تجهیز هفت حلقه چاه، اجرای قریب به 14 کیلومتر خط انتقال برق و احداث شش باب ایستگاه پمپاژ می باشد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از طرح مزبور که با اعتباری بالغ بر 418 میلیارد تومان به مرحله ی بهره برداری رسیده است، بیش از 17 هزار و 441 خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

ایمانیه یادآور شد: طرح جامعه آب استان با همکاری دانشگاه شیراز در حال تدوین است و بزودی به نتیجه خواهد رسید.

استاندار فارس در پایان از وزیر نیرو خواستار شد تا به مسائل مربوط به بانک توسعه اسلامی و موضوعات مربوط به آن؛ مولدسازی برای اتمام پروژه های کلان استان فارس و قول شهید رئیسی به مردم رستم  برای راه اندازی سد پارسیان و خط سوم آبرسانی به شیراز  را در دستور کار قرار دهد.

کام مردم 48 روستا در فارس شیرین شد

رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل آبفا شیراز نیز در این مراسم گفت: پروژه های به بهره برداری رسیده جهاد آبرسانی، خیرین و گروه های جهادی در چله خدمت شرکت آبفا شیراز شامل آبرسانی به 8 روستا با 39/4 کیلومتر شبکه و خطوط انتقال، دوهزار متر مکعب احداث مخازن و حفر و تجهیز سه حلقه چاه با هزینه 99 میلیارد تومان می باشد.

بهمن بهروزی ابراز داشت:با اجرای این پروژه های آبرسانی شرکت آبفا شیراز، 7 هزار خانوار و در مجموع 28هزار نفر تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این پروژه ها شامل 48 پروژه  در 48 روستا، 288 کیلومتر خط انتقال و 12 حلقه چاه که حدود 93 هزار نفر را تحت پوشش قرار می دهد؛این آبرسانی ها در 40 روستا شهرستان های استان فارس و 8 روستا در شهرستان شیراز انجام گرفته است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز