خبرگزاری کار ایران

سرپرست صمت آذربایجان شرقی:

مس سونگون بزرگترین ظرفیت معدنی فعلی استان است

مس سونگون بزرگترین ظرفیت معدنی فعلی استان است
کد خبر : ۱۴۹۸۶۱۷

سرپرست صمت استان آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت‌های معدنی آذربایجان شرقی، گفت: مس سونگون بزرگترین ظرفیت معدنی فعلی استان است اما همه آن نیست.

به گزارش ایلنا از آذربایجان شرقی، عبدالحمید سرتیپی در دیدار با نماینده تبریز، بر لزوم حمایت از بخش‌های صنعت، معدن و تجارت استان به ویژه معادن مس و طلا، صنایع بزرگ و رشد‎‌ سرمایه گذاری تاکید شد.

وی ضمن بیان برنامه های پیش روی این اداره کل در زمینه های مختلف گفت: برای تداوم نقش‌آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد استان، باید حمایت از صاحبان صنایع و سرمایه گذاران در اولویت قرار گیرد.

وی رفع ناترازی انرژی را به تنهایی جاذب سرمایه گذاری دانست و گفت: امتیازات خوبی برای جلب نظر سرمایه گذار داریم و تنها باید فرایندها را اصلاح و تسهیل کنیم.

عبدالحمید سرتیپی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی استان، گفت: مس سونگون بزرگترین ظرفیت معدنی فعلی استان است اما همه آن نیست.

وی از وجود محدوده‌های مس و طلای خوب در استان خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم که آنها را در اختیار سرمایه گذاران خوب با توان فنی و مالی بالا قرار دهیم.

سرتیپی با اشاره به برگزاری مزایده‌های معدنی گفت: این مزایده‌ها مانع از هرگونه رانت و فساد در توزیع محدوده‌های معدنی شده است.

رضا صدیقی نیز، در این خصوص خواستار توجه ویژه به معادن فلزی استان و تکمیل زنجیره تولید در صنایع شد.

وی همچنین بر حمایت جدی از صنایع بزرگ و مهم تبریز به عنوان لکوموتیو دیگر صنایع استان تاکید کرد.

صدیقی خواستار رعایت موضوع آمایش سرزمینی در فعالیت‌های معدنی و صنعتی شد.

رضا صدیقی هدف از دیدار با مدیران و مسئولان استانی را آشنایی هرچه بیشتر با چالش‌ها و مشکلات بخش تولید و تلاش برای رفع آنها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس عنوان کرد.

وی تاکید کرد: مطالعات و بررسی‌های میدانی، قدرت چانه زنی و پیگیری نمایندگان مجلس را ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز