خبرگزاری کار ایران

راهکارهای کاربردی برای آرام کردن نوزاد (6 مورد رایج + راه حل آنها)

راهکارهای کاربردی برای آرام کردن نوزاد (6 مورد رایج + راه حل آنها)
کد خبر : ۱۴۵۷۷۲۰

مهمترین مسئله ای که 90% والدین در آن ضعف و مشکل دارند، آرام کردن نوزاد است، در این مقاله به صورت کامل به این موضوع و راه حل هایی که برای این مشکل وجود دارند، اشاره کرده ایم.

 

یکی از مشکلاتی که معمولا پدر و مادرها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، آرام کردن نوزاد، کودکان به دلایل مختلفی ممکن است شروع به گریه کردن کنند، این دلایل می‌تواند موارد مانند کولیک، گرسنگی، تشنگی، خستگی بیش از حد و... باشد؛ در این مقاله به صورت جامع و کاربردی به این موارد و راه های رفع آنها اشاره خواهیم کرد.

 

دلایل ناآرامی نوزاد

پیش از هر تصمیم گیری برای آرام کردن کودک باید دلیل به وجود آمدن مشکل را پیدا کنیم؛ گریه نوزاد ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که در ابتدا پیدا کردن مشکل ممکن است کمی برایتان سخت باشد، اما بعد از مدتی تنها شما پدر و مادر عزیز هستید که می‌توانید متوجه دلیل به وجود آمدن مشکل شوید، دلایل مختلفی برای ناآرامی نوزاد وجود دارد که در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • گرسنگی یا تشنگی

  • وجود کولیک یا قولنج در نوزاد

  • نیاز به آروغ گرفتن

  • خستگی بیش از حد

  • پوشک کثیف

  • وجود بیماری

  • و...

 

راهکارهای کاربردی برای آرام کردن نوزاد (6 مورد رایج + راه حل آنها)

 

آیا برای آرام کردن نوزاد به وسیله خاصی نیاز است؟

بله، برای حل بعضی از مشکلات به وجود آمده استفاده از وسایل نوزاد که اصطلاحا به آنها سیسمونی نوزاد نیز گفته می‌شود، الزامی ست، به همین منظور در ادامه در هر بخشی که نیاز باشد به آنها اشاره خواهیم کرد تا مطابق با مشکل به وجود آمده، راه حل و وسیله مورد نیازتان را نیز بشناسید.

 

راه حل های کاربردی برای آرام کردن نوزاد

حال که با دلایل ناآرامی فرزند دلبندتان آشنا شدید، بهتر است روش های آرام کردن او را نیز بیاموزید، طبق مواردی که پیش از گفته شد، به ترتیب روش های ایجاد آرامش کودک را بیان خواهید کرد.

 

گرسنگی یا تشنگی نوزاد

اولین موضوعی که می‌توانید با استفاده از آن نوزاد را آرام کنید، تغذیه نوزاد است؛ این موضوع ثابت شده است که یکی از اصلی ترین دلایل گریه نوزاد گرسنگی و یا تشنگی او است که با صدای ملچ و ملوچ زیاد نوزاد می‌توانید متوجه آن شوید.

 

کولیک نوزاد

یکی از شایع ترین مواردی که در نوزادان دیده می‌شود وجود کولیک است که با نام دیگر قولنج نوزاد نیز شناخته می‌شود، از جمله راهکارهای مناسب برای کمتر کردن و یا از بین بردن این مشکل استفاده از شیشه شیر نوزاد با کیفیت با ویژگی آنتی کولیک بودن است، شیشه های دکتر براون و یا شیشه هایی که قابلیت آنتی کولیک دارند، قابلیت حل این مشکل را دارند.

 

آروغ گرفتن نوزاد

بعد از تغذیه نوزاد یکی از مهمترین کارهایی که حتما باید انجام دهید، گرفتن آروغ نوزاد است که به از بین بردن دل درد نوزاد و افزایش آرامش او کمک زیادی خواهد کرد.

 

راهکارهای کاربردی برای آرام کردن نوزاد (6 مورد رایج + راه حل آنها)

 

خستگی بیش از حد نوزاد

کودکان نیز مانند بزرگسالان اگر بیش از حد خسته شوند، نمی‌توانند بخوابند، بنابراین یکی از دلایل ناآرامی و گریه نوزاد می‌تواند همین خستگی بیش از حد او باشد، یکی از روش های آرام کردن نوزاد در زمان به وجود آمدن این مشکل، استفاده از پستانک نوزاد است، اهمیت زیادی ندارد که چه نوع پستانکی استفاده می‌کنید، استفاده از پستانک در این زمان نقش مهمی در آرام کردن کودکان دارد.

 

وجود پوشک کثیف

کثیف بودن پوشک نیز می‌تواند یکی از دلایل ناآرامی نوزادان باشد، به این دلیل که برخورد ادرار یا مدفوع با پاهای نوازد می‌تواند باعث سوزش و اذیت شدن او شود، بنابراین بعد از چک کردن گرسنه بودن یا نبودن نوزاد، بهتر است گزینه دومتان چک کردن پوشک نوزاد باشد.

 

بیمار بودن نوزاد

بعد از چک کردن تمامی مواردی که تا به اینجای محتوا گفته شد، اگر همچنان فرزندتان گریه می‌کرد و ناآرام بود، حتما به پزشک مراجعه کنید تا او را معاینه کند، زیرا مواردی که تا به اینجا گفته شد، جزء رایج ترین راه کارها برای آرام کردن نوزاد بودند و اگر نتیجه نگرفتید احتمال وجود بیماری زیاد است.

 

نتیجه گیری

در این مقاله کاربردی ترین روش های آرام کردن نوزاد به زبان ساده بیان شد و سعی بر این داشتیم که مهمترین ها را بیان کنیم تا در هر زمانی یک چک لیست از مواردی که باید چک کنید همراهتان باشد، اگر تجربه دیگری به غیر مواردی که گفته شد دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن را با ما و باقی خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز