خبرگزاری کار ایران

انواع ویفرهای ایرانی

انواع ویفرهای ایرانی
کد خبر : ۱۵۰۰۲۹۶

ویفر نوعی بیسکوییت فانتزی است که با روکش‌های ساده یا مشبک تولید می‌شود. این روکش‌ها کاملا ترد و نازک هستند و معمولا در لابه‌لای آن‌ها از کرم‌هایی با طعم متفاوت استفاده می‌شود. طعم این محصولات کاملا شیرین است و در کنار چای یا قهوه، ترکیبی بسیار عالی ایجاد خواهد کرد.

انواع ویفرهای ایرانی

ویفر نوعی بیسکوییت فانتزی است که با روکش‌های ساده یا مشبک تولید می‌شود. این روکش‌ها کاملا ترد و نازک هستند و معمولا در لابه‌لای آن‌ها از کرم‌هایی با طعم متفاوت استفاده می‌شود. طعم این محصولات کاملا شیرین است و در کنار چای یا قهوه، ترکیبی بسیار عالی ایجاد خواهد کرد.

در ابتدا هدف از تولید این محصولات، ایجاد طعم و طرح‌های جدید بود تا مردم بتوانند برای برخی از مواد غذایی جایگزین تازه‌ای داشته باشند؛ اما به مرور زمان این بیسکوییت‌های دلچسب توانستند جایگاه خاصی را در کشورهای مختلف پیدا کنند؛ به‌طوری‌که در حال حاضر در تمام نقاط جهان، از جمله ایران، ویفرهای مختلف با طعم و طرح‌های متنوع در حال تولید هستند. به همین علت در این مطلب قصد داریم انواع ویفرهای ایرانی را معرفی کنیم تا با این محصولات پرطرفدار آشنا شوید.

مراحل تهیه ویفر

برای تهیه ویفر آب، آرد الک‌شده، نمک، شکر، روغن و سایر افزودنی‌ها را با یکدیگر ترکیب می‌کنند تا خمیر یک‌دستی ایجاد شود. سپس آن‌ها را درون قالب‌هایی خاص می‌ریزند و به داخل تونل حرارتی هدایت می‌کنند. حدود 2 دقیقه زمان لازم است تا رطوبت موجود در داخل خمیر از بین برود و آماده استفاده شود. معمولا پیش از آنکه رنگ ورقه‌ها قهوه‌ای شود، آن‌ها را از کوره خارج می‌کنند. پس از سرد شدن ورقه‌ها باید کرم ویفر اضافه شود. کرم‌ها با کمک دستگاه‌هایی خاص روی لایه‌ها قرار می‌گیرند و بدین‌ترتیب ویفرها آماده می‌شوند.

تفاوت بیسکوییت و ویفر چیست؟

ویفر و بیسکوییت هر دو از میان‌وعده‌های پرطرفدار هستند که در طعم و مدل‌های مختلفی ارائه می‌شوند؛ اما تفاوت‌های کوچکی در نحوه‌ فرآوری، ساختار و نوع پخت آن‌ها دیده می‌شود. ویفر همان‌طور که گفته شد، بافت ترد و خشکی دارد و معمولا داخل آن‌ از کرم‌هایی با طعم‌های مختلف استفاده می‌کنند. البته مدل‌های ساده آن نیز موجود است که برای پایه دسر استفاده می‌شود؛ اما بیسکوییت به دلیل نوع پخت در هر سه مدل خشک، ترد و حتی نرم در بازار موجود است و در دو نوع ساده و کرم‌دار عرضه می‌شود. این محصول نسبت به ویفر ارزش غذایی بالاتری دارد. حتی برخی از مدل‌های آن منبع غنی از ویتامین‌ها و سایر مواد معدنی هستند و به حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند.

معرفی انواع ویفرهای ایرانی

انواع ویفرهای ایرانی

در ایران برندهای زیادی هستند که ویفرهایی با طعم‌های متفاوت و متنوع تولید می‌کنند. به همین علت در ادامه به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

ویفر شونیز

شونیز نام برندی ایرانی است که ویفرهای بی‌نهایت خوش‌طعم و باکیفیتی را ارائه می‌دهد. این شرکت در ابتدا به تولید شکلات‌های خود معروف بود؛ اما رفته‌رفته محصولات خود را گسترش داد و اکنون به کارخانه بزرگی با محصولات متنوع تبدیل شده است. ویفرهای شونیز در دو نوع شکلاتی و ساده ارائه می‌شوند. ویفر روکش‌دار شکلاتی این برند با نام‌های اترنو، بایکیت و مینی‌بایکیت و مدل‌های ساده نیز با نام‌ مارکیز و در چهار طعم موزی، پرتقالی، کاکائو و توت‌فرنگی تولید و عرضه می‌شوند.

ویفر نادری

نادری یکی از تولیدکنندگان بزرگ ویفر است که محصولاتش را متناسب با ذائقه و نیاز مشتریان عرضه می‌کند. ویفرهای نادری با بهترین مواد اولیه تولید می‌شوند و تمام مدل‌های آن طعم بی‌نظیری دارند. در حال حاضر ویفرهای رول، استروپ‌ وافل، روکش‌دار و مینی ویفر از این برند در بازار موجود هستند که در طعم‌های مختلف، پرتقالی، فندقی، کاکائویی، موزی و... ارائه می‌شوند.

ویفر کوپا

کوپا یکی دیگر از برندهای ایرانی مطرح در زمینه تولید انواع ویفر، قهوه، شکلات صبحانه، دراژه و... است که محصولاتش را با بهترین متریال و استانداردهای روز دنیا تولید می‌کند. به همین علت کیفیت آن‌ها از هر لحاظ بسیار بالاست. در حال حاضر ویفرهای کوپا در چند مدل سلکت، کانتی، تومبی‌ و کلاب پلاس تولید می‌شوند که هرکدام طعم‌های مختلفی از جمله کارامل، نارگیلی، پرتقالی، شکلاتی و... دارند.

ویفر تیکرز

ویفرهای تیکرز با شعار «تجربه‌ای دلچسب از طعم واقعی شکلات» تولید می‌شوند. این برند ایرانی ویفرهای خود را در طراحی، بسته‌بندی و کیفیت متفاوتی تولید می‌کند تا طعم واقعی آن‌ها در خاطر مشتریان باقی بماند. یکی از محصولات جدید این برند، ویفر فندقی شکلاتی تیکرز است که تنها 15درصد آن از نان ویفر و مابقی ترکیبی از کرم فندق، تکه‌های شکلات و فندق واقعی است.

ویفر وینکرز

وینکرز از برندهایی است که برای هر سلیقه‌ای طعمی متفاوت دارد و ویفرهای ترد و خوشمزه‌ای را ارائه می‌دهد. یکی از محصولات پرفروش این برند مدل کلاسیک است که با مواد اولیه درجه یک ساخته می‌شود. نان‌های این ویفر کاملا منسجم هستند و هنگام نصف شدن پودر نمی‌شوند. حتی کرم‌های داخل نان‌ها از شکلات، فندق و نارگیل واقعی تهیه شده‌اند تا طعم متفاوتی داشته باشند.

ویفر؛ تجربه طعمی متفاوت

انواع ویفرهای ایرانی

ویفر یکی از میان‌‌وعده‌های بسیار پرطرفدار است که همه ما برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کرده‌ایم. این محصول بافتی ترد و نازک دارد و با ترکیبی از کرم‌های طعم‌دار، مزه بی‌نظیری را ایجاد می‌کند. اگر سری به بازار و مارکت‌ها بزنید، ویفرهای مختلف در مدل‌ها‌ و طعم‌های مختلفی را می‌بینید که می‌توانید آن‌ها را با توجه به ذائقه خود انتخاب کنید.

قطعا هر برند با توجه به المان و ویژگی‌هایی که مدنظر دارد، ویفرهای خود را تولید می‌کند و نمی‌توان گفت طعم و کیفیت همه آن‌ها یکسان است. به همین علت در این مطلب به معرفی برخی از برندهای پرفروش این محصول پرداختیم تا بتوانید انتخاب راحت‌تری داشته باشید.

دیجی کالا منبع معتبری برای خرید اینترنتی این محصول است که تمام طعم‌های مختلف ویفرهای ایرانی را موجود دارد و می‌توانید خریدتان را با چند کلیک ساده نهایی کنید.

پایان رپرتاژ آگهی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز