خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره شرکت آذر حدید بناب مطرح کرد؛

تامین سرمایه در گردش بزرگترین چالش ماست

تامین سرمایه در گردش بزرگترین چالش ماست
کد خبر : ۱۵۰۰۴۳۲

رئیس هیات مدیره شرکت آذر حدید بناب گفت: متاسفانه بانک‌ها با تولیدکنندگان همراهی لازم را انجام نمی‌دهند و با شرایط و ضمانت‌های سخت مشکلات شرکت‌ها را دوچندان می‌کنند.

علی بیگی رئیس هیات مدیره شرکت آذر حدید بناب در گفتگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر با ۲ ست کوره ۱۰ تایی ۶۰ تنی در حال تولید ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی در سال هستیم، گفت: علاوه بر این، کوره تصفیه پاتیلی (LF) نیز داریم که به دلیل مشکلات نقدینگی نتوانستیم آنرا فعال کنیم؛ گرچه در این صورت می توانستیم در برخی از پروژه‌های آلیاژی ورود کنیم.

بزرگ‌ترین چالش شرکت

رئیس هیات مدیره شرکت آذر حدید بناب محدودیت برق و سرمایه در گردش را بزرگ‌ترین چالش شرکت معرفی کرد و گفت: متاسفانه به دلیل محدودیت برق بیش از ۵۰ درصد ظرفیت تولید کاهش پیدا کرده است. قرار بود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش توسط بانک صنعت و معدن تامین شود که متاسفانه به دلیل قوانین و بندهای فوق العاده سختی که گذاشته بودند، تاکنون نتواستیم این موارد را عملیاتی کنیم.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه شرکت آذر حدید بناب نو پا  بود و حدود ۲ سال است که فعالیت خود را آغاز کرده، تاکنون نتوانستیم سرمایه در گردش مناسب را تهیه کنیم و با مشکلات نقدینگی مواجه هستیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود شرایط موجود کشور اعم از افزایش بی رویه تعرفه برق و گاز و اعمال محدودیت هایی که ایجاد کرده اند، قطعا اکثر فولادی ها با مشکل مواجه خواهند شد و نباید انتظار داشت که فولادی ها بدون مشکل به فعالیت بپردازند.

نمی توانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنیم

علی بیگی اظهار کرد: متاسفانه بانک ها با تولیدکنندگان همراهی لازم را انجام نمی دهند و با شرایط و ضمانت های سخت مشکلات شرکت ها را دوچندان می کنند.

وی با بیان اینکه شرکت آذر فولاد حدید بناب بیش از ۲۰۰۰ میلیارد تومان ارزش ریالی دارد، گفت: متاسفانه این تعریفی که برای ضمانت نامه در نظر گرفته اند برای پروژه های کوچک است. در حال حاضر به دلیل عدم رفع مشکلات نقدینگی به صورت کارمزدی به فعالیت می پردازیم. در واقع به دلیل اینکه نمی توانیم مواد اولیه مورد نیاز خود را تامین کنیم، با مشکلات بیشتر مواجه شده ایم.

رئیس هیات مدیره شرکت آذر حدید بناب با بیان اینکه با ۳۰۰ پرسنل به فعالیت می پردازیم، گفت: باید حمایت ویژه از شرکت‌های فولادی صورت گیرد که نیازمند راهکارهایی جامع برای شرکت‌های فولادی هستیم.

الزام بر رفع مشکلات تامین برق و گاز

علی بیگی در مورد الزام بر رفع مشکلات تأمین برق و گاز مجتمع فولاد آذر حدید بناب با پیگیری سازمان بازرسی، اظهار کرد: متاسفانه به دلیل مشکل پرداخت نقدینگی، در پرداخت قبوض گاز و برق نیز با مشکل برخورد کرده ایم که با رایزنی و حمایت دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی سازمان بازرسی کل کشور منجر به رفع مشکل و برقراری گاز مجتمع شد.

وی با بیان اینکه با این وضعیت، آینده خوبی برای شرکت‌های فولادی ترسیم نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد:. متاسفانه شرکت‌های فولادی در زمینه صادرات نیز با چالش هایی مواجه هستند و با وجود اینکه محصولات ما کاملا با استاندارد جهانی ساخته می‌شود، مجبور خواهیم بود که به صورت واسطه ای اقدام به فروش آنها کنیم.

رئیس هیات مدیره شرکت آذر حدید بناب افزود: این موارد باعث آسیب به زنجیره فولاد و کاهش حاشیه سود شرکت ها می‌شود. اگر دولت به این موضوع توجه نکند اکثر فولادها با مشکل روبه رو خواهند شد و تامین انرژی برای آنها هزینه بر خواهد شد و این موضوع برای شرکت‌های فولادی نیز مسئله‌ساز شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز