خبرگزاری کار ایران

مدیر کل منابع طبیعی لرستان:

بالغ بر ۹۰ درصد حریق های استان منشا انسانی دارند

بالغ بر ۹۰ درصد حریق های استان منشا انسانی دارند
کد خبر : ۱۴۸۲۸۹۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه مهمترین چالش های استان شامل ۲ دسته طبیعی و انسانی است، گفت: بالغ بر ۹۰ درصد حریق های استان منشا انسانی دارند.

به گزارش ایلنا، حسین میرزایی امروز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت بحران استان با بیان اینکه کاربری عمده اراضی استان جنگل و مرتع است و بر این اساس ۷۳ درصد وسعت استان را تشکیل می دهند، افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل و ۸۰۰ هزار هکتار مرتع در لرستان وجود دارد و رتبه نخست کشور را در حوزه جنگل دارا هستیم.

وی افزود: به دلیل کوهستانی بودن، استقرار یک فروند بالگرد در استان برای اعزام نیروها هنگام وقوع آتش سوزی ها ضروری است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با بیان اینکه شهرستان الیگودرز بیشترین مساحت جنگل های استان را به خود اختصاص داده است، تاکید کرد: با توجه به کمبود نیرویی که برای محافظت از جنگل ها وجود دارد از همیاران طبیعت بهره گرفته‌ایم و تاکنون ۱۸ هزار و ۳۴۳ کارت همیار طبیعت در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه سالانه یک درصد از جنگل های دنیا تحت تاییر حریق از بین می روند، بیان کرد: منطقه زاگرس خشک و بیشترین حریق را دارد که ۱۲ درصد آنها در لرستان رخ می دهد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان یکی از چالش های پیش روی مراتع لرستان را دام مازاد بر ظرفیت مراتع دانست و یادآور شد: سه برابر ظرفیت مراتع استان دام وجود دارد.

میرزایی عنوان کرد: در خرم آباد بیشترین حریق را داشته ایم، اما بیشترین مساحت حریق رخ داده متعلق به شهرستان پلدختر بوده است.

وی گفت: در استان به ازای هر ۲۷ هزار و ۷۲۲ هکتار مساحت عرصه های ملی یک محافظ داریم، افزود: با توجه به بارندگی های مناسب استان و فرا رسیدن فصل گرما احتمال وقوع آتش سوزی در عرصه های تحت مدیریت دور از انتظار نیست و همکاری سایر دستگاه ها در این زمینه ضروری به نظر می رسد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز