خبرگزاری کار ایران

استاندار سابق فارس در گفت و گو با ایلنا:

کسانی که پای صندوق رای نیامدند؛ برانداز نیستند/ باید در روش‌ها و تصمیمات تجدید نظر کنیم

کسانی که پای صندوق رای نیامدند؛ برانداز نیستند/ باید در روش‌ها و تصمیمات تجدید نظر کنیم
کد خبر : ۱۵۰۰۲۵۱

ضرورت شنیدن صدای خفته معترضانی که پای صندوق های رای نیامدند

استاندار سابق فارس گفت: دکتر پزشکیان اگر خواستار ورود به ریاست قوه مجریه است باید در مرحله نخست بتواند آراء خاکستری را جمع کند و به سمت خود سوق دهد.

عنایت الله رحیمی در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه به طور کلی بسیاری از مردم از عملکرد گذشته ناراضی اند و بیشترین آرا در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری به کسانی تعلق گرفت که پای صندوق های رای نیامدند، افزود: دکتر پزشکیان باید صدای خفته معترضان و افرادی باشد که پای صندوق های رای نیامدند و همواره تلاشش را برای تحقق مطالبات مردم و معترضان در چارچوب قانون اساسی انجام دهد و نسبت به آنها پاسخگو باشد. 

رحیمی تصریح کرد: کسانی که پای صندوق رای نیامدند برانداز نیستند و قطعا حرف ها و مطالباتی دارند که از شرایط فعلی دلخور هستند.

وی با اشاره به اینکه عدم حضور 60 درصد از مردم پای صندوق های رای بیانگر این مهم است که باید در روش‌ها و تصمیمات تجدید نظر کنیم، عنوان کرد: در سال های گذشته در بخش های ارائه خدمات رسانی به مردم، گوش دادن به حرف مردم، اجابت مطالبات به حق مردم اقدامات مناسبی انجام نشده است که باید تجدید نظر اساسی در این حوزه ها صورت گیرد. 

استاندار سابق فارس با بیان اینکه دولت ها باید مسیری که تحقق مطالبات مردم از آن می گذرد ایجاد و بستری مناسب در این بخش فراهم کنند، گفت: بی شک اقدامات مثبت و مناسب مسئولان می تواند قشر عظیم مردم که پای صندوق ها رای نیامدند را راضی کند تا اکثریت جامعه نسبت به تمام رویدادها روی خوش نشان دهند. 

رحیمی معتقد است؛ عده زیادی از افراد به صحبت ها و بی اخلاقی ها در مناظرات نه گفتند که این موضوع  آیتمی است که پیام می دهد که جامعه ایران همچنان اخلاق مدار است.

وی  یادآور شد: تا این لحظه کاندیداها برنامه عملیاتی مناسبی برای اقناع جامعه به مردم ارائه ندادند.

استاندار سابق فارس با بیان اینکه یک گروه در انتخابات ریاست جمهوری تمام امکانات را در اختیار دارد، گفت: اما این جناح با در دست داشتن تمام امکانات نتوانستند که بیشترین رای را جذب کنند. 

وی معتقد است؛ که جناح رقیب در صورتی که تمام تلاش شان را به کار گیرند و از تمام ظرفیت ها استفاده کنند تنها می توانند حدود 2 الی 3 میلیون رای را به سبد آرا اضافه کنند. 

استاندار سابق فارس گفت: در صورتی که مجموعه دوستان دکتر پزشکیان که طرفدار حق طلبی، فساد ستیزی و ... هستند، بتوانند جوانان و بانوان را اقناع کنند می توانند با یک آرا بسیار خوب و مناسب انتخابات را به نفع خود پایان دهند.

وی ادامه داد: بی شک افرادی که در دور نخست به آقای پزشکیان رای دادند اگر در دور دوم یک نفر را به همراه خود بیاورند قطعا آقای پزشکیان پیروز میدان خواهد بود. 

رحیمی با بیان اینکه بانوان غایب اصلی مناظرات بودند، بیان کرد: شوربختانه در مناظرات موضوع مهمی مطرح نشد که بتواند آرا این قشر را به خود جذب کند؛ با توجه به اینکه حدود 50 درصد از کشور را بانوان تشکیل می دهند و دارای قشر تحصیلکرده زیادی هستند نیاز بود که بخش اعظم برنامه های کاندیداها به این قشر مهم و اثر گذار معطوف شود که این مهم رخ نداد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز