خبرگزاری کار ایران

رییس سابق جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایلنا:

پزشکیان، مشکلات دارویی را بیشتر و بهتر می‌تواند رفع کند

پزشکیان، مشکلات دارویی را بیشتر و بهتر می‌تواند رفع کند
کد خبر : ۱۵۰۰۷۴۲

رییس سابق جمعیت هلال احمر با اشاره به مشکلات واردات دارو گفت: آقای پزشکیان در دولت چهاردهم می‌تواند در حوزه رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمان موثرتر عمل کند.

«کریم همتی» رییس سابق جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که کدام نامزد برنامه‌های مناسب‌تری در حوزه درمان دارد و می‌تواند با توجه به تحریم‌ها، مشکلات دارویی کشور را رفع کند، گفت: از نظر من دکتر پزشکیان با توجه به سبقه فعالیت‌شان در این حوزه بیشتر و بهتر می‌تواند، مشکلات حوزه بهداشت و درمان را حل کنند.

وی با اشاره به مشکلات حوزه دارو تصریح کرد: بخشی از مشکلاتی که ما در حوزه دارو داریم، مربوط به تحریم‌ها است. در هلال احمر زمانی که می‌خواستیم دارو وارد کنیم با محدودیت مواجه بودیم و الان هم وزارت بهداشت محدودیت دارد.

رییس سابق جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اما براساس برنامه‌ای که اعلام کرده‌اند که روبه جلو است و باتوجه به سابقه دکتر پزشکیان در این زمینه، ایشان در حل مشکلات حوزه بهداشت و درمان بیشتر می‌تواند موفق باشد. در واقع دکتر پزشکیان می‌تواند موثرتر در این حوزه ورود کند و اگر طبیعتا وزیر و همکارانی که انتخاب می‌کنند در این مسیر به ایشان کمک کنند، قطعا تاثیرگذار خواهد بود و حضور ایشان در دولت چهاردهم موثرتر خواهد بود.

همتی همچنین درباره مشکلات دارو در وزارت بهداشت و هلال احمر گفت: بیشترین مشکل ما در هر دو حوزه کمبود داورهای تخصصی و داروهای سفارشی است که بیشتر برای بیماران صعب‌العلاج و بیماران سرطانی است. پروسه‌ای که ما داریم از زمانی که ثبت‌سفارش داروی خاصی داده می‌شود تا زمانی که به دست بیمار برسد فرآیند طولانی است که بخشی از آن مشکل خود ماست که در ثبت و سفارش و ارجاع وجود دارد و بخشی از آن نیز به دلیل تحریم‌ها است که این موضوعات باعث می‌شود که دارو دیر به دست بیمار برسد.

وی ادامه داد: دومین مقوله‌ای که برای بیماران سرطانی بسیار تاثیرگذار است و الان هم هر روز تقریبا شاهد آن هستیم قیمت دارویی است که در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.دکتر پزشکیان در این زمینه گفته بودند، هر سوبسیدی را اگر نخواهیم بدهیم، اما در حوزه دارو و مایحتاج ضروری مردم کماکان این سوبسیدها باید ادامه داشته باشد. در این قسمت نیز باید سوبسید و اعتبار خاصی در نظر گرفته شود تا مشکل افراد در این زمینه برطرف شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز