خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

بازار تاریخی اراک سرآمد بازارهای جهانی است

بازار تاریخی اراک سرآمد بازارهای جهانی است
کد خبر : ۱۵۰۰۱۵۲

استاندار مرکزی گفت: بازار تاریخی اراک سرآمد بازارهای جهانی و نظام هویتی میراث‌فرهنگی استان مرکزی و شهر اراک است. این بازار تنها خشت، چوب و سنگ نیست، بلکه ماهیتی درونی و معنوی دارد که مؤلفه هویتی این بازار را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرزاد مخلص‌الائمه در مراسم انعقاد و امضاء تفاهم‌نامه همکاری مشترک و تشکیل شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیای بازار تاریخی اراک، که با حضور قائم مقام میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، افزود: تعاملی که بین ارگان‌های مختلف استان در این راستا شکل گرفته بی‌نظیر است.

وی ادامه داد: امروز، یک روز تاریخی برای بازار اراک است. چرا که در قالب این تفاهم‌نامه، بازار تاریخی اراک به عنوان یک اثر ارزشمند احیاء و بازسازی می‌شود. در این تفاهم‌نامه تعهدات مختلفی اندیشیده شده و در مدت اجرای برنامه 5 ساله آن تکالیفی برعهده اجزای این شورای راهبردی و بخش‌های مختلف گذاشته شده است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: امید است دستگاه‌های اجرایی به تعهدات و تکالیف خود در شورای راهبردی حفاظت، مرمت و احیای بازار تاریخی اراک پایبند و برنامه مشترک داشته باشند. مردم در تشکیل این شورا، پیشایش دولت حرکت می‌کنند، چرا که گام‌های کوچک دولت با گام‌های بلند مردم می‌تواند تأثیرات زیادی داشته باشد.

مخلص‌الائمه در ادامه به کم‌توجهی‌ها در احیا و نگهداری بازار تاریخی اراک اشاره داشته و تصریح کرد: موضوع احیای بازار اراک، سالیان سال مورد غفلت قرار گرفته بود. چندین نسل در حفظ این اثر غفلت داشتند که علت آن وجود مدیران غیربومی بود و امید است دوباره هویت، زندگی و نشاط به بازار تاریخی اراک بازگردد.

وی بر احیای نمادهای هویتی و میراثی در استان مرکزی تأکید کرده و بیان داشت: هویت در یک جامعه مثل شخصیت برای افراد است که وجود و شاکله معنوی را شکل می‌دهد. این شاکله معنوی به مراتب از شاکله فیزیکی مهم‌تر است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز