خبرگزاری کار ایران

حناچی:

مردم از شعارها و قول‌هایی که داده و عمل نشده، عصبانی هستند/ اگر به موقع عمل نکنیم بعدا باید تاسف بخوریم

مردم از شعارها و قول‌هایی که داده و عمل نشده، عصبانی هستند/ اگر به موقع عمل نکنیم بعدا باید تاسف بخوریم
کد خبر : ۱۵۰۰۸۲۰

احساس ناامیدی و سرخوردگی به دلیل عدم حل مشکلات انباشته شده است

شهردار سابق شهر تهران با اشاره به اینکه احساس ناامیدی و سرخوردگی به دلیل عدم حل مشکلات انباشته شده است، گفت: مردم از شعارها و قول‌هایی که داده شده و عمل نشده، عصبانی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، پیروز حناچی با حضور در همایش بزرگ مهندسین، فعالین اقتصادی و اصناف حامی پزشکیان  در استان قزوین گفت: ایران یک کشور تاریخی است، در طول تاریخ وضعیت پرفراز و نشیبی را طی کردیم، بارها مورد حمله قرار گرفتیم اما دست بر زانو گذاشته و بلند شده‌ایم.

شهردار سابق شهر تهران ادامه داد: تیر ماه یادآور بخشی از تاریخ معاصر ما و به توپ بستن مجلس است، شاید اگر در آن زمان مردم به میدان می‌آمدند تاریخ به شکل دیگری رقم می‌خورد، موارد و مثال‌های دیگری هم داریم که نقش مردم در آن پررنگ است. در مقاطعی که مردم ما بدرستی مسیر را تشخیص دادند، مسیر تغییر کرده و جایی که نیامده‌ایم سالیان سال چوبش را خوردیم.

 

با رای دادن می‌توانیم در مسیر، تغییر ایجاد کنیم

مردم از شعارها و قول‌هایی که داده و عمل نشده عصبانی هستند

وی بیان کرد: ما در قانون اساسی عبارتی تحت عنوان حق تعیین سرنوشت داریم، بدیهی‌ترین حق پیش‌بینی شده هم انتخابات‌هایی است که داریم؛ در مجلس کمتر  و در  ریاست جمهوری و رفراندوم‌ها این حق بیشتر و قابل درک است که سرنوشت کشور را خودمان رقم می‌زنیم.

وی ادامه داد: نمی‌گویم که با آمدن پزشکیان کشور بهشت می‌شود، نباید چنین شعاری بدهیم، مردم هم از این شعارها و قول‌هایی که داده و عمل نشده عصبانی هستند، اما می‌توانیم جلوی تخریب را بگیریم، مسیری که می‌رویم خطرناک است، می‌توانیم این مسیر را تغییر دهیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: مخاطب ما کسانی هستند که قهر کرده‌اند، دلخورند و البته برای این دلخوری حق دارند، نباید آن‌ها را مواخذه کنیم که چرا پای صندوق رأی نیامدند، ولی باید بنشینیم و‌ تک‌تک کسانی را که جزء 60 درصد هستند برای مشارکت مجاب کنیم.

این جمعه مقطع تعیین سرنوشت است

حناچی بیان کرد: باید جوانان حد فاصل ۱۸ تا ۲۵ سال را که دوم خرداد و سوم خرداد، دولت آقای خاتمی را ندیدند و  کمتر با تاریخ مأنوس هستند را مجاب کنیم، این جمعه مقطع تعیین سرنوشت است و اگر به موقع عمل نکنیم بعدا باید تاسف بخوریم.

وی تاکید کرد: هر یک از حامیان پزشکیان یک ستاد است، اگر به موقع عمل نکنیم، مانند سال ۸۴ که سال‌ها تأثیرات آن را دیدیم و مشکلات را تحمل کردیم، مجدداً در سختی روزگار می‌گذرانیم.

شهردار سابق تهران بیان کرد: بسیاری معتقدند رئیس جمهور هیچ کاره است اما اینطور نیست، رئیس جمهور با مشروعیت رأی مردم تشکیل کابینه می‌دهد و تأثیرگذار است، رئیس جمهور به واسطه مشروعیتی که دارد هر چقدر رأی بالاتری کسب کند، در سیاست خارجه قدرت چانه زنی بیشتری دارد.

حناچی عنوان کرد: رئیس جمهوری که از کارشناسان استفاده می‌کند در میانکاله پتروشیمی نمی‌سازد، به میراث فرهنگی توجه خواهد کرد، می‌فهمد در موارد حاکمیتی چگونه باید وارد شود، در واقع ما باید دولت کیفی داشته باشیم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: اگر کسی قرار است سکان هدایت کشور را بر عهده بگیرد، باید تخصص لازم را داشته باشد نه اینکه کارآموزی کند، دولت جای کار آموزی نیست، با مشروعیت برآمده از رای مردم می‌توان به فضای تخصصی کمک کرد و می‌توان هوشمندی دولت را از این طریق بالا برد.

وی خاطرنشان کرد: پزشکیان فرد اخلاق مداری است، به او گفتم وقتی می‌گویند دولت سوم روحانی هستید، وقتی نیستید بگویید شما هم دولت چهارم احمدی نژاد هستید، اما پاسخ او این بود که به لحاظ اخلاقی به این سوالات پاسخ نمی‌دهد، رعایت حدود و اخلاق در سیاست اهمیت دارد، اگر گفته‌های امیرالمومنین را (ع) عمل کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود و درباره حکومت هم موارد مختلفی از ایشان نقل شده است.

شهردار سابق تهران بیان کرد: کسی که تخصص و سلامت داشته باشد، افرادی که انتخاب می‌کند هم چنین روحیه‌ای دارند؛ باید کاری کرد که این نگاه حاکم شود.

نمی‌توانیم زیر تعهداتی بزنیم که در جامعه جهانی پذیرفته‌ایم

وی خاطرنشان کرد: از یکی از کاندیداها که به مرحله بعدی هم رسیده، شنیدم که باید از کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج شویم؛ یا معنای کنوانسیون را نفهمیده یا مفهوم این عبارت را به عنوان یک عضو وزارت خارجه درک نمی‌کند، برخی کنوانسیون‌ها به واسطه تعهدی که داده شده به قانون تبدیل شده است.

شهردار سابق شهر تهران ادامه داد: این نوع تفکر طالبانی است، طالبان به ریش و لباس بلند نیست، تفکری که ما را مقابل جامعه جهانی قرار داده بواسطه تهعداتی که پذیرفته و زیرش زده، این تفکر خطرناک است و خطرناک‌تر اینکه کسی که تجربه حضور در وزارت خارجه دارد این حرف را بزند، امیدواریم با این تغییر نگاه، برخی مشکلات را حل کنیم.

اهمیت دادن به افراد متخصص امیدآفرینی می‌کند

وی با تاکید بر اهمیت حضور متخصصان در جایگاه‌های مختلف عنوان کرد: اگر افرادی که تخصص دارند سرجای خود قرار بگیرند، ایجاد امید کرده و مانع مهاجرت آن‌ها می‌شویم، اداره تخصصی کشور می‌تواند تورم لجام گسیخته را حل کند، اگر مسکن گران و غیرقابل دسترس است به علت تورم وحشتناک است،باید توجه داشت هر چقدر هم که خانه بسازیم اما قیمت تمام شده در وسع افراد نباشد وضعیت چیزی است که می‌بینم.

حناچی تصریح کرد: دولت باید با نگاه تخصصی به شکل تکمیلی حرکت کند، توجه دولت به مسکن کم‌درآمدها فرصت است که باید با تخصصی‌ترین وضعیت به بهره‌وری بالا تبدیل کنیم تا همه افرادی که سرپناه ندارند احساس امنیت کنند.

حل مسایل کشور ایجاد نشاط می‌کند

وی بیان کرد: حل مسایل کشور ایجاد نشاط می‌کند، اگر احساس ناامیدی و سرخوردگی می‌کنیم به دلیل عدم حل مشکلات انباشته شده است، باید فضایی فراهم شود که به طور جدی به این مشکلات بپردازیم.

ظهردار سابق تهران اظهار کرد: رای مردم تعیین کننده است، از امام علی (ع) سوال شد خدا را چگونه شناختی، پاسخ این بود، "از درهم شکستن عزم‌ها" عزم کسانی که برای خود برنامه ریخته بودند بدون حضور مردم با حداقل رای کشور را بگیرند و با تفکر خود اداره کنند، این باطل است، مشروعیت رای مردم برای تغییر جهت و اداره امور کشور خواهد بود.

دور دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز جمعه /15 تیر ماه/ با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز