خبرگزاری کار ایران

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک اهدا شد

اعضای بدن یک بیمار مرگ مغزی در اراک اهدا شد
کد خبر : ۱۳۰۷۸۸۲

کارشناس واحد فراهم‌آوری و شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: اعضای بدن یک زن 35 ساله اراکی به علت مرگ مغزی به 4 بیمار نیازمند در صف پیوند عضو اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیده مرضیه موسوی افزود: این زن 27 مهرماه به علت خونریزی مغزی در بیمارستان ولیعصر اراک بستری شد و نتوانست به درمان جواب دهد و در نهایت 16 آذرما مرگ مغزی وی تایید شد.

وی ادامه داد: این بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو، به بیمارستان امام خمینی تهران اعزام شده و اعضای بدون او شامل قلب، کبد و 2 کلیه به بیمارانی که در صف انتظار اعضای بدن بودند، اهدا شد.

کارشناس واحد فراهم‌آوری و شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون اعضای بدن 11 بیمار مغزی شامل 3 زن و 8 مرد در اراک اهدا شده است.

موسوی با بیان اینکه اهدای عضو از نوزاد تا افراد 70 سال سن قابل پیوند است، تصریح کرد: سن بیماران مغزی اهدا کننده عضو در این بازه زمانی در شهرستان اراک از سن 5 تا 57 سال بوده است.

وی بیان داشت: شماری از افراد مرگ مغزی اهدا کننده عضو، دارای کارت اهدای عضو بودند و یا اینکه از قبل به خانواده خود اعلام کرده‌اند که در صورت رخ دادن و اتفاق مرگ مغزی خواهان اهدای اعضای بدن خود هستند.

کارشناس واحد فراهم‌آوری و شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: طبق شاخص (PMP) از هر یک میلیون نفر 3 اهدای عضو انجام می‌شود که این شاخص در استان مرکزی به 7.8 درصد رسیده است.

موسوی ابراز داشت: شاخص اهدای عضو (PMP) شامل تعداد اهدای عضو در یک میلیون نفر جمعیت یک کشور است. این شاخص در کشور اسپانیا به عنوان پیشتاز اهدای عضو در جهان 46 است.

وی اضافه کرد: اعضای قابل اهدای از فرد مرگ مغزی شامل قلب، ریه‌ها، کبد، روده‌ها، لوزالمعده (پانکراس) و کلیه‌ها است. علاوه بر این، برخی از بافتهای بدن از جمله پوست، قرنیه، تاندون، غضروف، استخوان و دریچه قلب نیز قابل پیوند است. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز