خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

رتبه نخست استان مرکزی در ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی

رتبه نخست استان مرکزی در ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
کد خبر : ۱۵۳۰۴۹۱

۹۶ درصد دانش‌آموزان استان در مدارس ثبت‌نام کرده‌اند

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه این استان در حوزه ثبت‌نام دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در رتبه نخست کشوری قرار دارد، گفت: در سطح استان قریب به 21 هزار دانش‌آموز در مقطع اول ابتدایی ثبت‌نام کرده‌اند که در این مقطع افزایش نسبی دانش‌آموزان را شاهد هستیم.

به گزارش ایلنا، حسین مولوی افزود: استان مرکزی به صورت کلی در بحث ثبت‌نام دانش‌آموزان رتبه پنجم یا ششم کشور را دارا است. در سال تحصیلی جدید نزدیک به 265 هزار دانش‌آموز خواهیم داشت و انتظار می‌رود نسبت به سال گذشته حدود 5000 دانش‌آموز افزایش داشته باشیم.

وی به زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی اشاره داشته و در این خصوص ادامه داد: ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقطع ابتدایی از 20 اردیبهشت ماه آغاز شده است. در مقطع متوسطه نیز بعد از امتحانات خرداد ماه، ثبت‌نام دانش‌آموزان آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی به آمار دانش‌آموزان ثبت‌نام شده سال تحصیلی پیش رو در سطح استان اشاره کرده و در این رابطه اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 96 درصد دانش‌آموزان این استان در مدارس ثبت‌نام کرده و در این راستا تعیین تکلیف شده‌اند.

مولوی تصریح کرد: بخشی از 4 درصدی که ثبت‌نام نکرده‌اند، افرادی هستند که در امتحانات شهریور ماه، نمره دریافت کرده‌ و رشته خود را تعیین کرده‌اند. بخشی دیگر نیز پیگیر رشته یا مدرسه بهتری هستند که در همین چند روز باقی‌مانده تا آغاز سال تحصیلی تعیین تکلیف می‌شوند.

وی به عدم ثبت‌نام بخشی از دانش‌آموزان اتباع و مهاجرین خارجی برای سال تحصیلی جدید اشاره کرده و بیان داشت: بخشی دیگر از افرادی که در مدارس استان مرکزی ثبت‌نام نکرده‌اند، اتباع و مهاجرین خارجی مجاز هستند و برای حضور در مدرسه مراجعه نداشته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: تعداد بازماندگان از تحصیل در سال تحصیلی گذشته، حدود 1600 نفر بود. علت بازماندگی از تحصیل حدود 700 نفر از آنها مشخص شد که بعضی از این علت‌ها، فوت، معلولیت و مهاجرت بوده است. سال گذشته نزدیک به 180 نفر از بازماندگان از تحصیل به مدرسه بازگشتند.

مولوی ابراز داشت: با توجه به اینکه بازماندگان از تحصیل‌ کسانی هستند که از ابتدای مهر ماه به مدرسه نمی‌آیند، معمولاً تا آبان ماه تعداد و آمار نهایی آنها مشخص می‌شود. در هر صورت، درصد زیادی از دانش‌آموزان استان را شامل نمی‌شوند و شاید نزدیک به 0.5 درصد دانش‌آموزان استان مرکزی باشند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز