خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبر داد؛

رتبه ششم استان مرکزی در ثبت‌نام و توزیع کتب درسی

رتبه ششم استان مرکزی در ثبت‌نام و توزیع کتب درسی
کد خبر : ۱۵۳۱۴۷۴

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه این استان در بین استان‌های کشور در رتبه ششم ثبت‌نام و توزیع کتب درسی قرار دارد، گفت: طبق گفته‌ مسئولین وزارت آموزش و پرورش، در سال جاری در حوزه ثبت‌نام و توزیع کتب درسی در استان مرکزی بی‌نظیر عمل کرده‌ایم.

به گزارش ایلنا، حسین مولوی به اقدامات انجام شده در حوزه ثبت‌نام و توزیع کتب درسی دانش‌آموزان در سال تحصیلی جاری اشاره داشته و افزود: سال جاری روی این بحث، زمان بسیاری گذاشته شده است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این خصوص از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد.

وی به عملکرد ضعیف سال گذشته در خصوص ثبت‌نام و توزیع کتب درسی اشاره کرده و ادامه داد: سال گذشته بی‌انضباطی بسیاری در حوزه توزیع کتب درسی در استان اتفاق افتاده بود و تقریباً از صد نمره صفر گرفت. چرا که در آذر ماه سال گذشته هنوز کتاب به دست بعضی از دانش‌آموزان در بعضی مناطق نرسیده بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تاکنون بیش از 2 میلیون و 500 هزار جلد کتاب درسی دانش‌آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی استان وصول شده است، اظهار داشت: کتاب‌های درسی به مناطق 15 گانه اداره‌کل آموزش و پرورش استان ارسال شده تا بین مدارس توزیع شود.

مولوی تصریح کرد: توزیع کتاب‌ها در مقطع ابتدایی به صورت کامل انجام شده و در متوسطه اول حدود 50 درصد کتاب‌ها به دست مدیر مدارس برای توزیع بین دانش‌آموزان رسیده است. در تمام مناطق استان مرکزی در مرحله خوبی از توزیع کتب درسی قرار داریم و نظارت و دقت گسترده‌ای در این موضوع داریم.

وی بیان داشت: با تدابیری که اندیشیده شد در سال جاری به جای اینکه مناطق به اداره‌کل آموزش و پرورش بیایند و کتب را تحویل بگیرند، از اداره‌کل کتب را برای مناطق ارسال کردیم. این فرایند اقدام ارزشمندی بود و مدیران مناطق از این اقدام بسیار راضی هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تأکید کرد: ثبت‌نام مدرسه هر دانش‌آموزی که انجام می‌شود بایستی ثبت‌نام آن دانش‌آموز در سامانه کتاب نیز صورت گیرد. همین موضوع در سال جاری بسیار به مجموعه آموزش و پرورش در خصوص توزیع کتب درسی کمک کرد.

مولوی ابراز داشت: دانش‌آموزان باید پیش از آغاز سال تحصیلی به مدارس مراجعه و کتاب‌های خود را تحویل بگیرند. دانش‌آموزانی که به هر دلیل با تأخیر ثبت‌نام کرده باشند حواله کتاب نیز با تأخیر به دست آنها می‌رسد. چرا که توزیع کتاب در مدارس براساس ثبت‌نامی‌های زمان مقرر انجام می‌شود. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز