خبرگزاری کار ایران

در مراسم تحویل ماشین‌آلات راه‌سازی به شهرداری‌ها عنوان شد:

شرکت هپکو عجولانه و بدون تدبیر به بخش خصوصی‌ واگذار شد / از بازاریابی به بازارسازی حرکت کرده‌ایم

شرکت هپکو عجولانه و بدون تدبیر به بخش خصوصی‌ واگذار شد / از بازاریابی به بازارسازی حرکت کرده‌ایم
کد خبر : ۱۵۳۱۰۵۶

هپکو یکی از واحدهای صنعتی موفق کشور است / شهرداری‌ها به دنبال منبع درآمد پایدار هستند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با بیان اینکه شرکت هپکو عجولانه و بدون تدبیر به بخش خصوصی‌ واگذار شد، گفت: این اقدام سبب مشکلات متعدد برای کارگران شد. اما آنها صبورانه ایستادند، با مشکلات دست‌وپنجه نرم کردند و امروز نتیجه صبر خود را مشاهده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهنام نظری در مراسم تحویل 24 دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی به شهرداری‌های شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در کشور، افزود: این شرکت تلاش کرد بازاریابی را به بازارسازی تبدیل کند و با انعقاد قرارداد با سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، خوش درخشیده است.

وی ادامه داد: هپکو اراک از جمله صنایع توانمند کشور و منطقه خاورمیانه است و با حمایت داخلی می‌توان آن را به یکی از واحدهای موفق تبدیل کرد. برخی کارخانجات استان مرکزی در خاورمیانه نمونه هستند و نقش برجسته‌ای در تهیه و تولید صنعت برعهده دارند که هپکو یکی از این واحدهای ممتاز است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از بانک‌ها گلایه دارند که سرمایه و موجودی خود را در جایی که باید وارد کنند، تزریق نمی‌کنند. در این خصوص باید بانک‌های استان ورود کنند و 50 درصد از هزینه‌های تأمین تجهیزات راهداری را متقبل شوند.

مدیرعامل هلدینگ هپکو نیز در این مراسم گفت: تلاش شده است تا این شرکت، به صورت دولتی اداره شود، اما به شیوه شرکت خصوصی رفتار کند. بر این اساس از بازاریابی به سوی بازارسازی حرکت کرده‌ایم و با اقدامات انجام شده، نتیجه این برنامه‌ریزی، موفقیت آمیز بوده است.

حسین قربانی با تأکید بر اینکه سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور یکی از مشتریان وفادار هپکو است، افزود: در این راستا قرارداد تأمین یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت با این سازمان منعقد شده و به مرور ساخته و تحویل می‌شود.

وی به چگونگی انعقاد قرارداد مذکور اشاره کرده و در این خصوص ادامه داد: در این قرارداد 50 درصد هزینه تولید تجهیزات را سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور و 50 درصد را شرکت هپکو تأمین می‌کند. طبق قرارداد 24 دستگاه تا پایان شهریور ماه به این سازمان تحویل داده می‌شود.

شهردار کلانشهر اراک نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شرکت هپکو یکی از واحدهای صنعتی موفق کشور است، گفت: در سال‌های گذشته با وجود مشکلات بسیار زیاد در شرکت هپکو، تولید در این شرکت متوقف نشد. در حقیقت با تدابیر اندیشیده شده اکنون به روزهای اوج خود نزدیک می‌شود.

علیرضا محمودی به تأمین تجهیزات توسط شرکت هپکو در دوران دفاع مقدس اشاره کرده و افزود: این شرکت در دوران جنگ تحمیلی خدمات بسیاری را در حوزه راه‌سازی ارائه کرد. هپکو در ان دوران با هدف جلوگیری از تیررس بودن راننده در میدان جنگ، لودر با ارتفاع کوتاه را طراحی و تولید کرد.

شهردار سقز از توابع استان کردستان نیز در این مراسم به قرارداد و تفاهم‌نامه منعقد شده بین شرکت هپکو و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور اشاره کرده و گفت: قرار است در قالب این قرارداد و تفاهم‌نامه یک‌هزار دستگاه ماشین‌آلات راه‌سازی به شهرداری‌های شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت در کشور تحویل داده شود.

ارسطو گویلی به مزیت این قرارداد و تفاهم‌نامه اشاره داشته و افزود: در قراردادی که بین شرکت هپکو و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور منعقد شده است، شهرداری‌ها نیازی به گرفتن مجوز از شوراهای اسلامی شهر ندارند و این فرایند، اقلامات لازم در این خصوص را تسهیل می‌کند.

وی ادامه داد: تمام شهرداری‌های کشور از محصولات هپکو بهره‌مند هستند و در مجموعه خود از آنها استفاده می‌کنند. هیچ شهرداری در ایران وجود ندارد که یکی از محصولات هپکو را در مجموعه خود نداشته باشد. 1200 شهرداری در کشور وجود دارد که همگی مشتریان هپکو هستند و اولویت شهرداری‌ها، خرید از هپکو است.

شهردار سقز اظهار داشت: شهرداری‌ها به دنبال منبع درآمد پایدار هستند که با تهیه این تجهیزات، درآمد پایدار برای شهرداری‌ها محقق می‌شود. بر این اساس است که شهرداری سقز تاکنون 4 دستگاه از محصولات شرکت هپکو را خریداری کرده و در حال حاضر 3 دستگاه دیگر نیز سفارش داده است.

گویلی تصریح کرد: همچنین به شرایط نامطلوب شرکت هپکو در سال‌های گذشته اشاره کرد و بیان داشت: این شرایط مسئولان شهرداری‌های کشور را نیز ناراحت کرد. اما با تدابیر اندیشیده شده توسط مسئولان و مدیران این شرکت، اکنون هپکو به دوران طلایی خود رسیده است. در حقیقت باید قدردادن احیاء هپکو بود.

در قالب تحقق قرارداد و تفاهم‌نامه تولید یک‌هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات راه‌سازی ویژه شهرداری‌های شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت، فی‌مابین شرکت هپکو و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرحله نخست تحویل این ماشین‌آلات با حضور مسئولان محلی و استانی و همچنین شهرداران 18 شهر انجام شد.

در این راستا مرحله نخست این قرارداد در قالب 24 دستگاه انواع لودر، غلطک، گریدر، بیل زنجیری انجام شده و به 18 شهرداری کشور اعم از شهرداری شهرهای بروجن، گندمان و چلیچه در استان چهارمحال بختیاری، شهرداری شهرهای قروه، سقز، پاوه و چناره در استان کردستان، شهرداری شهرهای اندیمشک و دزفول در استان خوزستان، شهرداری شهرهای اکبرآباد، اردکان و اَهِل در استان فارس، شهرداری شهرهای قلعه قاضی و حاجی‌آباد در استان هرمزگان، شهرداری گوجان در استان اصفهان، شهرداری قروه درگزین در استان همدان، شهرداری مشکین شهر در استان اردبیل و شهرداری بوشهر در استان بوشهر تحویل داده شد. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز