خبرگزاری کار ایران

«خانه‌ای نزدیک خورشید» از ایتالیا جایزه گرفت

«خانه‌ای نزدیک خورشید» از ایتالیا جایزه گرفت
کد خبر : ۱۵۱۷۵۴۴

فیلم کوتاه «خانه‌ای نزدیک خورشید» بهترین فیلم جشنواره فارا شد و به جشنواره ایدرومنو راه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، «خانه‌ای نزدیک خورشید» فیلمی کوتاه به کارگردانی مریم صمدی و رونی شاملییان،  به تهیه‌کنندگی رونی شاملییان، مریم صمدی و الهه گودرزی و محصول مشترک ایران و آلمان است.

این اثر بهترین فیلم کوتاه بین‌المللی جشنواره فارای ایتالیا شد و در ادامه حضور بین‌المللی خود به بخش مسابقه جشنواره فیلم مستقل ایدرومنو راه یافته است.

جشنواره ایدرومنو ۵ تا ۱۱ اکتبر در آلبانی برگزار می شود.

رونی شاملییان، رسول بانگین و بازیگر خردسال: کاملییا شاهین در این اثر کوتاه ایفای نقش کرده‌اند.

در خلاصه داستان «خانه‌ای نزدیک خورشید» آمده: در شهر کوبانی (روژآوا، کردستان سوریه) مرد خیاط خانه و خیاطی‌اش را  بعد از حمله‌های داعش نمی‌خواهد ترک کند، او امیدوار است مشتری‌هایش برگردند و با کسانی که در اتاق در بسته هستند، همیشه صحبت می‌کند: تا اینکه یک روز می‌خواهد غذای مخصوص برای کسایی که در اتاق هستند درست کند و برای تهیه مواد غذایی بیرون می‌رود. او زمانی که برمی‌گردد می‌بیند افرادی وارد خانه‌اش شده و همه چیز را به هم ریخته‌اند. او  تصمیم می‌گیرد دیوار اتاق را خراب کند و نور خورشید را به دختر و همسرش هدیه کند.

 عوامل فیلم «خانه‌ای نزدیک خورشید» عبارتند از: نویسنده و کارگردان: مریم صمدی، رونی شاملییان، تهیه‌کنندگان: رونی شاملییان، الهه گودرزی و مریم صمدی، مدیر فیلمبرداری: امیر علی ویسی، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، تدوین: توفیق امانی، موسیقی: محمود برازی، صدا گذار: ایرج نوروزی، اتالوناژ: محمود نوری، گریم: یونس عباسپورگولی، مدیر تولید: بابک علی زاده، طراح صحنه: زانیار محمدی نیکو.

پخش بین‌المللی این فیلم برعهده الهه گودرزی (مینروافیلم) است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز