خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه نسیم مطرح کرد؛

مشکلی در همکاری مهران مدیری با تلویزیون وجود ندارد/ فرزاد حسنی «مسابقه بی‌سابقه» را اجرا می‌کند

مشکلی در همکاری مهران مدیری با تلویزیون وجود ندارد/ فرزاد حسنی «مسابقه بی‌سابقه» را اجرا می‌کند
کد خبر : ۱۵۲۷۳۷۲

نشست خبری مدیران شبکه نسیم صبح امروز دوشنبه ۱۹ شهریور در ساختمان امام صادق (علیه السلام) صداوسیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمدرضا خوشرو (مدیر شبکه نسیم) در ابتدای این نشست اظهار کرد: شبکه نسیم با ماموریت نشاط و سرگرمی برای جامعه‌ای مثل جامعه ایران که همواره برای نشاط و سرگرمی اهمیت ویژه‌ای قائل بوده فعالیت می‌کند که البته جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم نیازمند نشاط و سرگرمی است. در شبکه نسیم که از سال ۹۲ به صورت آزمایشی و از سال ۹۳ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد تلاشمان این بوده که هم مسیر موفقیت پیشین شبکه را ادامه دهیم و هم برنامه‌ها و راهبردهای جدید داشته باشیم. در برنامه تحول سازمان به بحث سرگرمی توجه شده اما برنامه‌ریزی‌ها به شکل متفاوتی صورت گرفته است. در مسیر فعالیت‌های شبکه نسیم برنامه‌هایی مثل آب و آتش، شوتبال و... ادامه داده شده و از دوره گذشته که تلاش شده موفق‌ها ادامه پیدا کنند برنامه‌های جدیدی نیز خلق شده است. برنامه‌ریزی فصل جدید نفس را داریم و برنامه‌های معارفی هم داشته‌ایم. رویکرد عدالت گستری این است که بشود همه تولیدکنندگان محتوا بتوانند در شبکه سرگرمی جمهوری اسلامی امکان تولید داشته باشند، تلاش شده درهای شبکه به روی برنامه‌سازان علاقه‌مند باز باشد. برنامه چاخان پاخان، جورچین، چهار شگفت‌انگیز، خوش‌نمک، بگو بخند، شهروند مافیا، از سرگذشت و... از برنامه‌هایی است که تولید شده‌اند.

خوشرو خاطرنشان کرد: شبکه نسیم یک شبکه نوپدید نسل‌های جدید شبکه‌های تلویزیونی است که در بحث بودجه وابسته به حمایت‌های مالی است. با عبور از گذرگاه‌ها و مشکلات مالی برنامه‌های خوب و موفقی امسال روی آنتن بوده و الان در ماه ربیع‌الاول و پاییز و زمستان برنامه‌ها یک به یک به آنتن خواهند رسید. برنامه‌ای با عنوان قبلی شب‌های جناب خان که با محوریت شخصیت جناب‌خان است در حال ساخت و ساز دکور است، ۶ ماه است که اتاق فکر برنامه کار می‌کند، مهمانانی در کنار جناب‌خان نیز خواهیم داشت و مذاکراتی با چند هنرمند مطرح کشور صورت گرفته است و امیدواریم اواخر این برنامه مهرماه به آنتن برسید.

وی افزود: فصل چهارم خوش‌نمک بحث استعدادیابی در حوزه طنز نیست اما یک رقابت خودمانی در این حوزه است. تا الان دو قسمت از این برنامه پخش شده و این برنامه مرتب در حال اصلاح خودش است تا به ذائقه مخاطب نزدیک شود. فصل سوم برنامه بگو بخند از اول مهر افتتاحیه‌اش را خواهیم داشت، برنامه‌ای استعدادیابی است که رو به رشد است و از لحاظ کیفیت و مخاطب هم در حال ارتقا پیدا کردن است. فصل سوم سرنخ نیز دکورش تقریبا تکمیل شده، در فصل جدید با اجرای آقای کامران تفتی به همراه چند مربی که در کنار آقای تفتی خواهند بود شکل جدیدی پیدا کرده است که برنامه‌ای جذاب‌تر و پرطرفدارتر خواهد بود. برنامه مسابقه بی‌سابقه تلفیقی از مسابقه هفته است که مرحوم منوچهر نوذری اجرا می‌کردند و این برنامه با اجرای فرزاد حسنی به پخش خواهد رسید. برنامه موفق دیگری که در حال تغییر دکور است، برنامه برمودا با اجرای کامران نجف‌زاده است و اتاق فکر برنامه نیز تغییر کرده و به فکر مهمانان جدید هستند و ظرف یک ماه آینده برنامه را خواهیم داشت. برنامه دیگری که از اول مهر روی آنتن خواهد بود، برنامه نوآ که تولید مرکز بسیج صداوسیما است، ضبطش انجام شده و مسابقه‌ای در حوزه خیاطی و مد است و با اجرای اختصاصی برای بانوان تدارک دیده شده است. فصل جدید کودک شو با بازی‌های جدید تا اواخر پاییز روی آنتن خواهد بود و برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته که با شرایط جدیدتر و متنوع روی آنتن بیاید. از بین مجموعه برنامه‌های دیگر که در حوزه پیش‌تولید هستند زنجبیل، چند درجه، مسابقه شاد‌آباد، نسیم خانواده و... را می‌توان نام برد.

مدیر شبکه نسیم در ادامه گفت: چالش‌های سخت سرگرمی با توجه به رسانه‌هایی که وجود دارد امروز بسیار بیشتر از گذشته است. برخی رسانه‌ها به شکل دلسوزانه انتقاد می‌کنند که حتما برای ما ارزشمند است، مردم ایران مستحق برنامه‌های سرگرم‌کننده هستند که لازم نباشد اکانت بخرند و ترافیک مصرف کنند. ما همه تلاشمان در این شبکه این است که برنامه‌های سرگرمی را با همه چالش‌ها متناسب با ذائقه ملت ایران بسازیم. ذائقه متنوع شده است و بایستی ارتقای کیفی متناسب داشته باشیم. برخی از هنرمندان انتخاب کرده‌اند که در فضای نمایش خانگی کار کنند اما هنرمندان فعال در حوزه سرگرمی متنوع هستند. ما با هنرمندانی که مایل به همکاری با تلویزیون هستند، همکاری می‌کنیم. هر کس که مایل باشد برای مردم در بستر رسانه ملی کار کند، استقبال میکنیم. امیدوارم نگاه دلسوزانه همکاران رسانه همراه ما باشد و دوستان رسانه‌ای از نگاه‌های مغرضانه و معاندانه پرهیز کنند، ما همه در یک تیم هستیم و تلاش می‌کنیم برای مردم ایران برنامه بسازیم.

وی افزود: برنامه‌سازان حرفه‌ای سازمان صداوسیما با شبکه در ارتباط هستند و ما با همه برنامه‌سازان حرفه‌ای کار می‌کنیم و فرصت را برای برنامه‌سازان جدید فراهم کردیم.

خوشرو در ادامه این نشست اظهار کرد: ما نمی‌خواهیم کپی انجام دهیم، تجربه برنامه‌های قبل را داریم و حتما آن برنامه‌ها هم در سبد تولید برند شبکه هستند. ما همواره آماده ادامه تولید برنامه‌های مختلف شبکه هستیم و ریل تولید فصل‌های جدید برنامه‌های قدیمی فعال است و برنامه‌های جدید را هم در نظر داریم. امروز دنیا در حوزه سرگرمی دچار چالش‌های جدی است و ظرفیت‌های جدید فضای مجازی این چالش را ایجاد کرده است. 

وی افزود: از سرگذشت پرمخاطب‌ترین برنامه اعلام شد ولی این نظرسنجی مربوط به مرکز تحقیقات سازمان نبوده ولی از سرگذشت حتما جزو پرمخاطب‌ترین برنامه‌های محرم سیما است.

خوشرو درباره همکاری مهران مدیری با تلویزیون گفت: مشکلی برای همکاری مهران مدیری با تلویزیون وجود ندارد و فکر میکنم ایشان قرارداد هم نوشته‌اند و به توافق رسیده‌اند که فقط یک مشکل اداری با تهیه‌کننده وجود دارد که اگر حل شود فصل پنجم برنامه که چند قسمت از آن مانده را پخش می‌کنیم. تیم تولید فصل دوم مهمانی هم آماده ضبط این برنامه است.

وی تاکید کرد: اصل هدف ما شناسایی استعدادها است، از استعدادهای دیگری که پیدا شدند ما استفاده می‌کنیم و این افراد را رها نمی‌کنیم. 

خوشرو درباره انتقاد برخی برنامه‌سازها از عملکرد تلویزیون گفت: حس عجیب و غریبی درباره تحول صداوسیما وجود دارد که از رسانه‌ها انتظار می‌رود این حس را از بین ببرند. به هر حال در پلتفرمها سرمایه بهتر و دردسر کمتری هم وجود دارد که شاید ترجیح می‌دهند آنجا کار کنند که البته دلیل کم دردسر بودن این برنامه‌ها به خاطر کم‌مخاطب بودنشان است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز