خبرگزاری کار ایران

سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران افتتاح شد

سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران افتتاح شد
کد خبر : ۱۵۲۷۸۷۱

سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، روز گذشته در میان شور، نشاط و انگیزه بالای هنرمندان جوان کشورمان در استان خراسان شمالی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از  ستاد خبری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، آیین افتتاحیه این رویداد هنری به میزبانی استان خراسان شمالی، عصر روز دوشنبه (۱۹ شهریور) با حضور تقی صادقی (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی)، حسن ناهیدی (معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی)، مینا صدری (دبیر جشنواره سی و یکم)، جعفر واحدی (دبیر اجرایی جشنواره)، علی هوشمند (معاون هنری اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ)، شرکت‌کنندگان راه‌یافته به مرحله نهایی جشنواره و هنرمندانی چون: علی بحرینی، حسین عصمتی، عباس نوری، صابر شیخ‌رضایی، سیدشهاب‌الدین واجدی، هیربد همت‌آزاد، هاجر سلیمی‌نمین، نگار هاشمی، سیدرضا حسینی، احدالله شکری‌پور، احسان شیبانی، رضا قره‌باغی، عباس ناصری و… همراه با جمع دیگری از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه بجنورد برگزار شد. 

در این مراسم، مینا صدری دبیر جشنواره سی و یکم، تکاپو و پویایی را ویژگی مهم این رویداد هنری ملی دانست و گفت: جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به‌واسطه برپایی در استان‌های گوناگون کشورمان، از تکاپو و پویایی خاصی برخوردار است. اکنون، دوره سی و یکم جشنواره در استان خراسان شمالی و شهرستان بجنورد که یکی از نقاط عزیز کشورمان ایران است، برپا شده و خصوصیات ویژه اقلیم شمال خراسان، موجب ایجاد تکاپو، حرکت و انگیزه مضاعف در این رویداد هنری شده است. 

او شور و شعف و نشاط جشنواره را مرهون حضور جوانان هنرمند دانست و ادامه داد: ماندگاری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به خاطر حضور هنرمندان جوانی است که در هر دوره، خاطره‌ای ماندنی و شور و شعفی وصف‌ناپذیر را رقم می‌زنند. البته این ویژگی از تنوع فرهنگی در استان‌های کشورمان هم ناشی می‌شود. 

دبیر سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران، میزان استقبال هنرمندان از این رویداد هنری را بی‌سابقه دانست و با بیان اینکه امسال، به واسطه استقبال پرشور جوانان حدنصاب جدیدی در جشنواره ثبت شده است، افزود: همان‌طور که جشنواره از حیث کمیت آثار ارسالی و تعداد شرکت‌کنندگان، رکورد بی‌سابقه‌ای را برجا گذاشت، امیدواریم بتواند زمینه‌سازی لازم را برای ایجاد انگیزه بیشتر و خلق آثار باکیفیت‌تر فراهم آورد و فرصت مغتنمی باشد تا از حضور استادان گرانقدر، نهایت بهره‌برداری صورت پذیرد. 

صدری جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را یک رخداد آموزشی برای هنرمندان جوان دانست و گفت: شناسایی هنرمندان مستعد استانی و ارتباط تنگاتنگ میان جوانان و استادان در جریان برگزاری این جشنواره شکل می‌گیرد که ویژگی مهمی به شمار می‌آید. امیدوارم برپایی جشنواره زمینه مشارکت گسترده‌تر هنرمندان جوان در سال‌های آینده را فراهم آورد. 

در ادامه، تقی صادقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، برگزاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران را یک فرصت مغتنم برای این استان دانست و گفت: از میان ۱۲۳۳ هنرمند شرکت کننده در جشنواره سی و یکم، ۱۷۷ نفر منتخب شده و به مرحله نهایی راه یافتند که نخبگان آینده هنر و نسل بالنده هنرمندان تجسمی ایران زمین را قوام می‌بخشند. 

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، رشد هنرمندان بومی این استان را یکی از اهداف برگزاری جشنواره دانست و ادامه داد: امیدوارم برگزاری سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران ایران در بجنورد موجب رشد و پرورش استعدادهای هنرمندان جوان بومی ما شود. 

سپس، حسن ناهیدی معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی در سخنانی این استان را دیار فرهنگ، هنر و معرفت معرفی کرد و گفت: ماندگاری، همه‌فهم بودن مخاطب‌محوری، ویژگی مهم هنر است. بدون شک، آنچه امروز توسط شما هنرمندان جوان خلق می‌شود، تا سال‌ها بعد نیز در استان باقی خواهد ماند. 

او افزود: خاصیت و ویژگی مهم هنر، ماندگاری است. در این دوره از جشنواره نیز صحبت از زیبایی، ماندگاری، نیکویی و خوبی است. امیدواریم جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران موجب رشد بیش از پیش مخاطبان این هنر شود. 

گفتنی است که سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ایران به دبیری مینا صدری در رشته‌های تصویرسازی، خوشنویسی، طراحی، عکاسی، کاریکاتور، گرافیک، مجسمه‌سازی، نقاشی، نگارگری، هنر سرامیک و رسانه‌های هنری جدید، از ۱۹ تا ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ در استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز