خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور تاکید کرد؛

تشکیلات جامعه کارگری باید پویا و تاثیر گذار باشد

تشکیلات جامعه کارگری باید پویا و تاثیر گذار باشد
کد خبر : ۱۴۴۱۱۵۶

نیازمند راه اندازی اتاق های فکر با حضور جوانان فعال هستیم

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور با اشاره به اهمیت کیفیت بخشی عمقی به تشکیلات کارگری در کشور، تاکید کرد: ما نمی خواهیم تشکیلات کارگری ژورنالیستی باشد، تشکیلات جامعه کارگری باید پویا و تاثیر گذار باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن صادقی، امروز هم زمان با برگزاری اولین گرد همایی یک روزه خانه های کارگر منطقه غرب کشور، با حضور دبیران اجرایی و اعضای هیئت های اجرایی استان های همدان، قزوین،  زنجان و شعبه خانه کارگر شهرستان خرمدره، در سالن همایش های دانشگاه کار استان واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین، با اشاره به وجود الگوی شایسته ای مثل حضرت علی(ع) برای برای هدایت بشریت، اظهار داشت: باید به عمق اعتقاد و اندیشه حضرت علی بعنوان الگو در حکمرانی جامعه پی برد و آن را در جامعه گسترش داد.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور، توسعه تشکیلات کارگری را در سطح جامعه مهم ارزیابی کرد و گفت: باید به کیفیت توسعه تشکیلات جامعه کارگری به صورت عمقی اهمیت داده شود.

صادقی، به ایجاد  فضای سطحی و توسعه دفاتر و شعبات خانه های کارگری و رابطین خانه ها برای عضو گیری اشاره کرد و گفت: احساس آثار خدمات دهی مطلوب تشکل های کارگری در جامعه ضروری است.

وی، با اشاره به اینکه کمیت عضو گیری خانه های کارگر در شعبات و ارائه خدمات در این تشکل ها حائز اهمیت است، افزود: تشکل های خانه کارگری دنبال ارائه آمار و ارقام نیستند، بلکه به دنبال تقویت و کیفیت بخشی برای زندگی فردی و اجتماعی افراد  اعضای خانه ها بود.

وی، با تاکید بر جذب افراد و عضو گیری افراد به صورت کیفی در خانه ها و تشکیلات خانه کارگر، ادامه داد: تبین وظایف کیفی تشکیلات در شعبات خانه های کارگر و فلسفه فعالیت آنها در ابعاد مختلف مهم و اساسی است.

به گفته وی، تا به امروز نتوانسته ایم ظرفیت ها را به درستی در این زمینه تبین بکنیم و در این خصوص نیازمند راه اندازی اتاق های فکر با حضور جوانان فعال هستیم.

صادقی، عمده هدف منطقه ای شدن خانه های کارگر را ایجاد تحول در ساختار و روابط با جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: جامعه کارگری همچنان چوب گذشته را می خورد.

به گفته معاون دبیر کل خانه کارگر کشور، توسعه دفاتر به صورت کیفی مهم و اساسی است و احیای تشکیلات کارگری مستلزم تصمیمات واحد و تاثیر گذار در این زمینه است.

 صادقی، با اشاره به اینکه تشکل های جامعه کارگری نیازمند پوست اندازی و باز سازی و تجدید قوا است، اضافه کرد: تشکیلات کارگری در کشور کاربردی جز چانه زنی در محیط کار و بیرون کار ندارند.

وی، در این خصوص تشکیل شورا های اسلامی کار را مهم برشمرد و گفت: تشکیلات کارگری نیازمند اقتدار و توانایی استفاده از فرصت ها در جامعه است.

معاون دبیر کل خانه کارگر کشور، با بیان اینکه تشکیلات کارگری در کشور تفرق شدند، افزود: در این زمینه دولتها خواستار اصلاحات نبودند در نتیجه تشکیلات جامعه کارگری تضعیف شده است و دولت و قدرتها نیز همواره به نفع خودش اقدام کرده است که این دارای پیامد های بلند مدت نا خوشایند برای کشور خواهد بود.

صادقی، وجود تشکیلات قدرتمند را به نفع کشور و توسعه اقتصادی، اجتماعی و  سیاسی کشور دانست و گفت: در ایران قدرت تشکل های کارگری همسو با کشور های دیگر رشد نکرده و در مقایسه با دنیا این قدرت هر روز رو به افول است و کارگران نیز دچار بحران و مشکلات عدیده می شوند.

وی، از عواقب این مشکلات به عقب افتادگی و درست پرداخت نشدن حقوق کارگران، ضعف سازمانی بیمه ها و وجود قرار داد های موقت و نبود امنیت شغلی در نتیجه آن نبود امنیت روانی و خانوادگی را از جمله پیامد ها برای جامعه کارگری برشمرد و گفت: در نهایت تمام این موارد باعث کاهش قدرت چانه زنی جامعه کارگری می شود.

صادقی، در این خصوص، افزود: این یعنی در این مواردی به بیراهه رفته ایم، مگر اینکه بپذیرم نیازمند پوست اندازی دراین زمینه هستیم.

وی، با اشاره به اینکه تشکیلات کارگری ابزار دولت ها شده اند، تاکید کرد: هم افزایی، هم فکری و همپوشانی در این خصوص ضروری به نظر می رسد.

صادقی، با بیان اینکه آموزش ها در تشکیلات و خانه های کارگر باید بر اساس برنامه ریزی باشد، افزود: سیستم آموزشی خانه های کارگری باید به صورت استانی ارائه آموزش بدهد.

وی، با بیان اینکه آموزش های صحیح در این خانه ها و تشکلات می تواند موجب تعامل بیشتر از پیش شرکای اجتماعی شود، تصریح کرد: ما نمی خواهیم تشکیلات کارگری ژورنالیستی باشد تشکیلات جامعه کارگری باید پویا و تاثیر گذار باشد.

به گفته  معاون دبیر کل خانه کارگر کشور، آموزش حقوق، روابط اداری، اجتماعی و فردی در این تشکل ها حائز اهمیت است.

وی،  با اشاره به اهمیت آشتی مردم و اعضای خانه ها  و تشکل های جامعه کارگری با صندق های رای در انتخابات اسفند، اضافه کرد: قهر کردن با صندوق های رای در این شرایط مانند تیغ زدن به بدن خود است.

صادقی با بیان اینکه اگر دنبال تغییر در شرایط و وضعیت هستیم باید در انتخابات شرکت کنیم و رای بدهیم و در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم، تاکید کرد: ما هیچ راهی جز شرکت کردن در انتخابات نداریم چرا که بیشتر از 55 درصد مردم و جامعه کارگری کشور عضو صندوق و بیمه شده تامین اجتماعی هستند.

به گزارش ایلنا؛ علیرضا محجوب، دبیر کل خانه کارگر کشور نیز در در این گرد همایی از طریق ویدئو کنفرانس با شرکت کنندگان ارتباط برقرار کرد و همچنین در پایان این گرد همایی بیانیه سه صفحه ای توسط دبیران اجرایی و اعضای شرکت کننده خانه های کارگر سه (استان) منطقه غرب کشور قرائت شد.
 

تشکیلات جامعه کارگری باید پویا و تاثیر گذار باشد

 

تشکیلات جامعه کارگری باید پویا و تاثیر گذار باشد


 

انتهای پیام/
خبر و عکس/زهرا ملابابائی
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز