خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان:

افزایش دانش فنی کودکان باعث شکاف با خانواده و مراکز آموزشی شده است

افزایش دانش فنی کودکان باعث شکاف با خانواده و مراکز آموزشی شده است
کد خبر : ۱۴۲۵۹۶۰

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان، با بیان اینکه نسل امروز نسل باهوش و دارای دانش فنی بالاتری نسبت به والدین و جامعه خود هستند، گفت: افزایش دانش فنی کودکان باعث شکاف بین اولیایی مراکز آموزشی و والدین دانش آموزان شده است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سرهنگ احمد موسوی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران  به مناسبت چهارمین پویش مردمی کودکان سایبری، با اشاره به اینکه در سالهای اخیر سهم حضور کودکان در فضای مجازی بیشتر شده است، اظهار داشت: با توجه به شرایط پیش آمده بعدد از شیوع کرونا کودکان بخش عمده ای از  آموزش خود را در فضای مجازی طی می‌کنند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات زنجان، با بیان اینکه نسل امروز نسل باهوش و دارای دانش فنی بالاتری نسبت به گذشته هستند، ادامه داد: افزایش دانش فنی کودکان باعث شکاف بین  اولیایی مراکز آموزشی و والدین دانش آموزان شده است.

وی، با اشاره به اهمیت تربیت دانش آموزان و کودکان در مراکز و حوزه های اموزشی، تصریح کرد: امروز دانش اموزان و کودکان بیشترین تاثیر را از فضای مجازی کسب می کنند.

سرهنگ موسوی، با بیان کم رنگ شدن نقش تربیتی کودکان در جامعه با استفاده از فضای مجازی و سایبری، افزود: امروزه افراد تحت تاثیر فضای مجازی بین المللی قرار می گیرند.

به گفته رئیس پلیش فتای زنجان، اگر کودکان نحوه استفاده صحیح از این فضای مجازی را ندانند و درست تربیت نشوند، دچار آسیب و خطا در جامعه خواهند شد.

وی، با اشاره به شروع پویش مردمی کودکان سایبری به صورت سراسری در کشور از 18 تا 24آذز، تاکید کرد: هدف از انجام این پویش سراسری آسیب شناسی و بررسی و پیگیری چگونگی فرزند پروری در فضای مجازی در این شرایط است.

این مسئول در استان، با بیان اهمیت حفظ حریم خصوصی برای افراد در فضای مجازی به ویژه برای کودکان، تصریح کرد: آموزش دانش فنی به کودکان باید همراه آموزش به والدین باشد  تا نسلی آگاهی داشته باشیم.

سرهنگ موسوی، افزایش آگاهی اولیای مدارس و خانواده دانش آموزان را دراین خصوص مهم ارزیابی کرد و گفت: در سالجاری برنامه منسجم برای اجرا در دانشگاه فرهنگیان در این زمینه خواهیم داشت.

وی، ایجاد حساسیت اجتماعی، ایمنی و مسئولیت پذیری کودکان را از جمله اهداف این همایش عنوان کرد و افزود: اصحاب مطبوعات برای ایجاد حساسیت در حوزه آگاهی و اطلاع رسانی نقش اساسی دارند.

سرهنگ موسوی، با اشاره به ارائه  آمار بنیاد ملی بازیهای یارانه ای کشور، اضافه کرد: در سال 1400طبق آمارها 34میلیون نفر گیمر در سطح کشور بوده است.

این مسئول در استان، با بیان اینکه آگاهی والدین از فضای مجازی، حائز اهمیت است، گفت: شاهد افزایش 56درصدی جرایم سایبری در استان بودیم که بالغ بر 90 در صد آن کشف شده است.

سرهنگ موسوی، نقش متولیان فرهنگی و تولید محتوا را مهم برشمرد و گفت: دستگاهای اجرایی باید در این زمینه مشارکت کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز