خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبرداد؛

مقاوم سازی 52 هزار واحد مسکونی روستایی در استان

مقاوم سازی 52 هزار واحد مسکونی روستایی در استان
کد خبر : ۱۴۲۴۴۰۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، با اشاره به بهره مندی 4500 خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی ومقاوم سازی مسکن روستایی در سطح استان در سال جاری، خبر از مقاوم سازی 52 هزار واحد مسکونی روستایی در استان داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جاری  4500 خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در سطح استان  استفاد کردند که اعتبار اختصاص یافته به این متقاضیان با همکاری بانک‌های عامل،  90 میلیارد تومان بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، با بیان اینکه، در سال جاری  تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی با کارمزد 5 درصد تا سقف 200 میلیون تومان از اعتبار سال 1401 به واحد های مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25000 نفر در استان اختصاص یافت، ادامه داد: تسهیلات  با سهمیه ابلاغی 4500 فقره واحد است، که بصورت کلی  به بانک معرفی و انعقاد قرارداد شده است.

خواجه‌ای، با اشاره به اینکه، بنیاد مسکن استان در  جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی روستایی کشور در سال جاری  رتبه برتر را کسب کرد، یادآور شد: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها ، 100 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی را گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی دانست و گفت: احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستائیان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستاییان امری مهم و ضروری است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، در پایان اضافه کرد: در سطح استان زنجان، 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی شناسایی شده و تا به امروز 52 هزار واحد مسکونی روستایی برابر با 56 درصد، توسط بنیاد مسکن استان مقاوم سازی شده است که پیش بینی می شود که کلیه واحدهای مسکونی روستایی تا سال 1410 در استان مقاوم سازی شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز