خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان:

الویت بنیاد مسکن ارتقا سطح کیفی زندگی روستاییان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای است

الویت بنیاد مسکن ارتقا سطح کیفی زندگی روستاییان با اجرای طرح‌های توسعه‌ای است
کد خبر : ۱۴۲۱۸۸۳

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان، با اشاره به اجرای آسفالت معابر روستایی در سال جاری به تعداد 167 پروژه از محل اعتبارات قیر یارانه ای، گفت: توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و ارتقای سطح کیفی زندگی از اهداف اصلی بنیاد مسکن است.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال جاری 167 پروژه آسفالت معابر روستایی با اعتبار 622 میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای در سطح استان اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ادامه داد: این پروژه ها با  مساحتی بالغ بر 625.000 متر مربع  از سوی این نهاد و  مشارکت دهیاری ها انجام شده است.

خواجه‌ای، با بیان اینکه با اجرای طرح تامین قیر رایگان و مشارکت دهیاران تاکنون اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان برداشته شده‌است، ادامه داد: اعتبارات قیر یارانه ای فرصت خوبی برای بهسازی محیط های معابر روستایی در راستای ارتقا بهداشت محیط عمومی، هدایت آب های سطحی، ارتقا کیفیت محیط زندگی، ایجاد نشاط و انگیزه برای تثبیت جمعیت در روستاها که خواستگاه تولید و احیای صنایع دستی و گردشگری روستاها است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان، یادآور شد: مبلغ اعتبار مصوب جهت اجرای طرح هادی درسال جاری  برای 83 روستا  به میزان  454 میلیارد ریال   و جهت تهیه طرح بازنگری برای 74 روستا  به میزان  62 میلیارد ریال است.

وی، با بیان اینکه، توسعه مناطق روستایی با ایجاد زیرساخت های لازم و زمینه های مناسب، از اهداف اصلی بنیاد مسکن است، ادامه داد: خدمات ارزشمند بنیاد مسکن در سطح روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها، تثبیت جمعیت در روستاها و همچنین ساماندهی و رفع مشکل این قشر شده است، که امیدواریم با  هماهنگی و همکاری بیشتر  میان دستگاه های اجرایی، نهادها و مردم گام های موثرتری در جهت توسعه و آبادانی روستاها برداشته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اضافه کرد: تعداد اجرای طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار، 448 روستا با میانگین 63/7%  درصد بوده که بالاتر از میانگین اجرای طرح هادی کشوری است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز