خبرگزاری کار ایران

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان:

مدیران سر مست قدرت اند و به کارگران توجه ندارند

مدیران سر مست قدرت اند و به کارگران توجه ندارند
کد خبر : ۱۴۲۰۰۲۵

مدیران ناکار آمد و بدون تعهد باعث هرج و مرج در جامعه هستند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، با بیان اینکه مدیران سر مست قدرت هستند و از کارگران غافل شده اند، تاکید کرد: وضعیت ایجاد شده در جامعه کارگری در مواردی نشان دهنده تمامی این مشکلات و موارد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، اصغر نجاری، امروز (29آبان1402) همزمان با سالروز تصویب قانون کار، در جمع اعضای هیئت اجرایی و شرکت کنندگان جامعه کارگری استان در محل خانه کارگر، با اشاره به اهمیت نیازمندی کارگران به پشتوانه‌های رسانه‌ای و دولتی دراین شرایط، اظهار داشت: نادیده گرفتن قوانین در خصوص افزایش سن بازنشستگی، عدم همسان‌سازی، عدم شفافیت در پرداخت حق و حقوق قانونی و بیمه‌های تکمیلی بازنشستگان را در خانه کارگر (به‌عنوان یک تشکل صنفی) محکوم می‌کنیم.

دبیر اجرایی خانه کار گر استان، با بیان اینکه کارگران نقش موثر در راستای آگاهی از حق و حقوق شهروندی و قانون کار در جامعه دارند، ادامه داد: تصمیمات دولت و مجلس ناشی از بی‌توجهی به حق و حقوق کارگران در کشور است و عدم همبستگی کارگران نیز به این موارد دامن می‌زند.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری پر شور سالروز قانون کار توسط خود مجموعه‌های کارگری با توجه به وجود تورم بالا و یا عدم اجرای قوانین کار و تضاد های آماری اعلام شده از طریق مسئولین و متولیان در جامعه، تصریح کرد: رسیدگی به عدم شفافیت در صندوق ها، بی ‌قانونی در مباحث معیشت جامعه کارگری در کشور  خواسته این تشکل است.

این دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان، با بیان اینکه اجرای قانون کار برای ایجاد انگیزه نیروی انسانی فعال در واحد های تولیدی استان با هدف افزایش جذب افراد در این واحدها مهم و اساسی است، ادامه داد: تعریف جایگاه‌ها برای افراد و کارفریان دراجرای قوانین کار نیز حائز اهمیت است.

این فعال کارگری، ایجاد و افزایش انگیزه را در کارگران مهمترین و اصلی ترین عامل در توسعه اقتصادی اجتماعی و سیاسی کشور و استان، دانست و تاکید کرد: مشارکت دادن همه افراد در امور تولیدی نقش اساسی دارد.

وی افزود: در حال حاضر نیروهای فعال و تکنسین‌های تخصصی رغبتی برای کار در واحدهای تولیدی استان ندارند که علل و عوامل این بی‌رغبتی باید بررسی،  آسیب‌شناسی و رفع شود. این درحالی است که در بازدیدهای مدیران و مسئولین استانی به جای کارگران همواره کارفرمایان منتفع هستند.

نجاری با بیان اینکه در حال حاضر تا زمانی که خود کارگران برای حل مشکلات خود اقدام نکنند، هر روز قوانین جدید به ضرر کارگران تصویب خواهد شد، تصریح کرد: جامعه بازنشستگان و کارگری استان بعد از سن بازنشستگی بنا به نیازهای که دارند همگی در حال کارگری در حوزه‌های مختلف استان هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر زنجان در پایان تغییر در سیاست‌ها و ریل‌گذاری دراین حوزه را مهم دانست و افزود: ضروری است که برای رسیدن به حداقل‌های معیشتی جامعه کارگری همبستگی و اتحاد داشته باشیم.

مدیران سر مست قدرت اند و به کارگران توجه ندارند
مدیران سر مست قدرت اند و به کارگران توجه ندارند

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز