خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در زنجان:

ضروری است به سمت کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای برویم

ضروری است به سمت کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای برویم
کد خبر : ۱۴۱۹۳۵۳

نیمی از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه نیمی از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است باید به سمت کشت های هیدروپونیک و گلخانه‌ای برویم، تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور دنیا با کمبود مواد غذایی به طور خاص در غلات مواجه می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، محمد حسن نامی، امروز در جلسه ستاد بحران  استان در حاشیه برگزاری مانور بزرگ سیل و زلزله در 40 هکتار از منطقه ی روستا و سد تهم زنجان، گفت: ضروری است طرحی نو در برابر این حوادث غیر مترقبه در کشور در اندازیم، امسال علاوه بر استان‌هایی که با تنش آبی مواجه هستند، استان‌های سیستان و بلوچستان و سمنان با خشکی شدیدی مواجه شدند.

 رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، با بیان اینکه 68 درصد از جغرافیای ایران روی گسل یا بر حریم‌های گسل زلزله قرار دارد، ادامه داد: ضروری است شرایط و مهندسی ساختمان، مقاومت مصالح و سازه‌ها را به فراگرد مجهز کردتا ایمنی برای مردم به وجود آید.

وی، با اشاره به اینکه ضروری است عرصه کاشت نهال مشخص باشد و به بُعد زمانی نیز آن توجه ویژه شود، تصریح کرد: ما باید آماده باشیم اولین مخاطره سیلاب است و از ۶۶ مخاطره ۴۴ مورد در کشور ما به وقوع پیوسته است.

نامی، با بیان اینکه نیمی از اشتغال کشور در بخش کشاورزی است، تاکید کرد: در آینده‌ای نه چندان دور دنیا با کمبود مواد غذایی به طور خاص در غلات مواجه می شود لذا کسانی در عرصه جهانی موفق خواهند بود که در این زمینه قدرتمند شده باشند.

این مسئول در کشور، ادامه داد: اقتدار در بخش کشاورزی و در کنار آن صنعت بیمه می‌تواند دستاوردهای درخشانی را برای ما رقم بزند.

نامی، با بیان اینکه ضروری است به سمت کشت های هیدروپونیک و گلخانه ای برویم، گفت: این روش هم مصرف آب کمتری دارد و هم راندمان تولید  بیشتر ی دارد و ما نیز نباید در بخش کشاورزی از دنیا عقب بمانیم.

معاون وزیر کشور، با بیان اینکه پایداری و استمرار این طرح در گرو اقدامات کمیته علمی طرح است، گفت: باید این موضوع در کاشت محصولات مختلف رعایت شود.

به گفته سازمان مدیریت بحران کشور اهدافی همچون ارتقای توانمندی جامعه در امور پیش‌بینی و پیشگیری، کاهش خطر و آسیب‌پذیری، پاسخ به مخاطرات طبیعی، حوادث و بحران‌ها، تقویت تاب‌آوری اجتماعی، ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب‌دیده و نظارت بر فعالیت دستگاه‌های ذیربط در حوزه حوادث و سوانح و کمک به توسعه پایدار را به عهده دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، در پایان سخنان خود، با بیان رویکرد سازمان مدیریت بحران برای برخورد با ساختمان‌های ناایمن نیز، تاکید کرد: هر طرح ملی باید یک پیوست بحران داشته باشد و علاوه بر آن مواردی که در زمینه پدافند غیرعامل است باید رعایت و مشخص شود که این ساختمان روی گسل یا در حریم گسل قرار دارد.
 

ضروری است به سمت کشت‌های هیدروپونیک و گلخانه‌ای برویم

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز