خبرگزاری کار ایران

به مناسبت هفته بیماران کلیوی اعلام شد؛

خیرین استان سالانه 7 میلیارد به انجمن خیریه کلیوی زنجان کمک می‌کنند

خیرین استان سالانه 7 میلیارد به انجمن خیریه کلیوی زنجان کمک می‌کنند
کد خبر : ۱۴۱۸۲۵۹

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان زنجان، با اشاره به بالا رفتن کمک و حمایت سالانه خیرین استان به انجمن خیریه زنجان، گفت: مردم زنجان و خیرین زنجان در طول سال حدود 7میلیارد تومان به این انجمن کمک می کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمد رضا طهماسبی، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به فعالیت 4 دهه انجمن خیریه بیماران کلیوی استان، اظها رداشت: تعداد 5بیماران دهه 60 امروزه به 2هزار نفر بیمار افزایش پیدا کرده است.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان، با بیان اینکه مراکز نمایندگی دفاتر انجمن های خیریه در شهرستانهای استان راه اندازی شده است، ادامه داد: همه بیماران انجمن کلیوی به صورت  100درصدی رفع نیاز می‌شوند.

وی، با اشاره به اهمیت پیشگیری از این بیماری با علائم خاموش، گفت: 7بیمار با مراقبت از چرخه دیالیز خارج شدند.

طهماسبی، با بیان اینکه خیرین در تامین هزینه بیماران ناتوان مالی نقش موثر دارند، افزود: تعداد بیماران دیالیزی را 463 نفر برشمرد که دارای افزایش 53 نفری در سال سالجاری بوده است.

وی، خبر از خروج 25 نفری بیماران از چرخه دیالیزی استان داد و گفت: ورودی 28 نفری داشتیم و خروجی 25 نفری و 34 نفر فوتی نیز بنا به دلایل مختلف از این بیماران را در استان داشتیم.

به گفته وی، ظرفیت ایجاد شده بخش های پیشگیری، مراقبتی و درمانی و ارتقا این تجهیزات در راستای پیشگیری و اطلاع رسانی دارای نقش مهم بوده است.

مدیر انجمن خیریه بیماران کلیوی استان، کلینیک بیماران کلیوی استان را در راستای آمادگی اطلاع رسانی برای پیشگیری و درمان و تامین نیازهای بیماران کلیوی مهم ارزیابی کرد و گفت: تشخیص اولیه بیماری کلیوی در مراحل اولیه مهم باشد.

وی، با اشاره به تجهیز و تامین این کلنیک به کمک خیرین استان، ادامه داد: این مرکز دارای سوئیت ها و مهمانسراهای ویژه برای پذیرایی از مهمانان، خانواده و همراهان بیماران آماده شده است.

طهماسبی، با بیان اینکه مازاد اتاق های مهمانسرا در اختیار دانشجویان پزشکی قرارداده شده است، افزود: دیابت و فشار خون بالا یکی از بیماریهای زمینه ای بیماران کلیوی است.

وی، با بیان اینکه علائم بیماریهای کلیوی پنهان است، گفت: آمار واقعی بیماران دچار بیماریهای کلیوی همانهایی هستند که هنوز از بیماری خود برای غربالگری اطلاعی ندارند.

طهماسبی، با اشاره به اینکه بالغ بر 400 نفر بیمار دیالیزی در زنجان تحت درمان هستند، افزود: 17نفر بیمار پیوندی در نیمه نخست سال در مراکز درمانی استان بوده است.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان، با اشاره هزینه های بالای بیماران دیالیزی، تصریح کرد: ماهانه 100میلیون تومان انجمن خیریه در آمد از قلک ها و در آمد های متفرقه  و، واریزی دارد که این مبالغ سال به سال با افزایش هزینه ها و تعداد خیرین بالا می رود.

وی، با اشاره به نقش مهم اطلاع رسانی انجمن خیریه بیماران کلیوی استان برای پیشگیری و درمان، گفت: هدف اصلی انجمن غربالگری و پیشگیری و درمان همراه با آگاهسازی مردم است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز