خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان:

توسعه پایگاه‌های امدادی هلال احمر برای ارتقای سرعت پاسخگویی است

توسعه پایگاه‌های امدادی هلال احمر  برای ارتقای سرعت پاسخگویی است
کد خبر : ۱۴۱۵۲۷۸

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان را بر اساس آمایش سرزمینی به منظور ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح انجام‌ می‌دهیم.

به گزارش ایلنا از زنجان، حکمت‌اله هاشمی، در دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ افزود: امدادگران و نجاتگران در صحنه های حوادث اقدام به احیا می کنند، مربیان هلال احمر استان نسبت به آموزش این فن و روش های سریع و کلید واژه‌های اصلی احیای مصدومان اهتمام جدی داشته باشند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، یادآوری کرد: بازآموزی ها توان افزایی است و مربیان باید همیشه آماده و اطلاعات آنها بروز باشد.

وی، گفت:  نیاز است مربیان همواره آموزش و تکرار آموخته ها را برای امدادگران و نجاتگران  اعمال کنند.

هاشمی با بیان اینکه رسالت جمعیت هلال‌احمر را قانون مشخص کرده است، ادامه داد: باید همه آحاد جامعه را با برنامه ریزی آموزش دهیم و به برنامه اضطراری و عملیاتی همه ارگانها وارد شویم.

وی، با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی جزو وظایف هلال احمر محسوب می‌شود،  خاطرنشان کرد: نیروهای عملیاتی هلال احمر شبانه روزی پاسخگوی حوادث و سوانح هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان، گفت:  توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان را بر اساس آمایش سرزمینی به منظور  ارتقای سرعت پاسخگویی و امدادرسانی به آسیب دیدگان از حوادث و سوانح انجام‌ می دهیم.

هاشمی، افزود: در حوزه توسعه پایگاه های امداد و نجات جاده ای استان اتفاق خوبی خواهد افتاد.

وی، اولویت اصلی مربیان را گسترش  آموزش های هلال احمر به همه آحاد جامعه بیان کرد و اظهارداشت: مخاطرات زیاد است که بر اساس این مهم باید آمادگی داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه گفت: از مهمترین اصول و روش تدریس بروز رسانی دانش در تدریس و مطالعه جنبی و پایه ای است و به روز بودن اطلاعات مربیان از محاسن برگزاری دوره های بازآموزی می باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد نصیری افزود:  مربیان علاوه بر تدریس با منشاء اخلاق خوب نیز باشند و فراگیران را به سمت محوریت توحید دعوت کنند.

وی اظهار داشت:  بر اساس قرآن کریم باید تزکیه داشته، حکمت را فرا بگیریم و راه و رسم اصول معرفت شناخت خدا که شامل رفتارهای انسانی فردی و اجتماعی جامعه می شود را نیز داشته باشیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: مربیان باید انگیزه داشته و اهمیت موضوع در تدریس را برای مخاطبان تبیین کنند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان زنجان نیز در ادامه دوره بازآموزی استانی مربیان کمک‌های اولیه کد ۳ گفت:  سالجاری مهمترین برنامه تمرین هفتگی رزمایش است و برگزاری دوره های توجیهی و آموزش در مباحث پدافند غیرعامل نیز از برنامه هایی است که ماهانه برگزار خواهد شد.

سیروس محمدیاری افزود:  هلال‌احمر از ارگان‌هایی است که در کارگروه پدافند غیرعامل نقش مهمی بر عهده دارد و در دوره جدید مدیریت این مجموعه در استان نیز پایه کار بوده و تاکنون نقش موثری را ایفا کرده اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در ادامه هدف از برگزاری دوره بازآموزی مربیان را توان افزایی و تعامل و مشارکت و اشتراک گذاری اطلاعات مربیان بیان کرد.

اکرم‌ یاری اظهارداشت:  در تلاش هستیم  با ارتقای سطح آگاهی، مهارت و دانش مربیان در پاسخگویی به حوادث موفق عمل کنیم.

وی ادامه داد: رسالت مربیان هلال احمر آموزش همگانی در سطح استان است تا با آگاه سازی مردم از مخاطرات شناخت درستی از این موضوع  ارائه دهیم تا کمترین آسیب در حوادث و بلایای طبیعی را شاهد باشیم.

به گزارش ایلنا؛  دوره بازآموزی استانی مربیان کمک های اولیه کد ۳ با حضور مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان،و مدیرکل پدافند غیرعامل استان، معاونان، مسئول خانه های هلال و با حضور ۷۰ نفر از مربیان آموزشی هلال‌احمر  برگزار و  از مربیان پیشکسوت که بیش از ۴۰ سال در حوزه آموزش همکاری دارند، قدردانی شد.

همچنین این دوره آموزشی  به مدت یک روز برگزار و به پایان رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز