خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان در جمع خبرنگاران:

سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از اصول اساسی انتخابات است

سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت از اصول اساسی انتخابات است
کد خبر : ۱۴۱۳۲۶۶

صیانت از رای مردم و کاندیداهای انتخاباتی الویت اصلی است

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان، با بیان اینکه برخورد با جرائم انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی به صورت دقیق انجام می‌شود، تاکید کرد: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت 4 اصل اساسی انتخابات را تشکیل می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، ابولفضل رفیعی، امروز صبح (9آبان1402) در جمع خبرنگاران، به مناسبت انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری، با اشاره به جنگ ترکیبی دشمن و تحلیل های مناسب رسانه در راستای برگزاری انتخابات سالم و با شکوه،  اظهارداشت: رسانه‌های دارای نقش اساسی و وظیفه سنگین در هدایت افکار عمومی هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان، با بیان اینکه برگزاری این دوره از انتخابات در سالجاری دارای اهمیت ویژه است، ادامه داد: مردم سالاری و دینی بودن از شاخص های اصلی دراین دوره از انتخابات در کشور است.

وی، با اشاره به مردم بعنوان رکن اصلی نظام، تصریح کرد: در استان زنجان 5نماینده از 4 حوزه انتخابیه خواهیم داشت.

رفیعی، با بیان اینکه برای برگزاری انتخابات اقدامات اولیه و اساسی انجام شده است، افزود: 760 نفرمتقاضی داوطلب نمایندگی مردم در مجلس اقدام به ثبت نام کرده‌اند.

این مسئول در استان، با اشاره به  اینکه از تمامی جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی در این دوره از از انتخابات ثبت نام داوطلب داریم، افزود: شاهد افزایش 60 درصدی ثبت نام نسبت به دوره قبل در این دوره هستیم.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان،  220 نفر در حوزه انتخابیه زنجان، طارم 58 نفر از حوزه ابهر خرمدره و سلطانیه، ماهنشان 61نفر و خدابنده 35نفر دراین دوره ثبت نام برای انتخابات در این دوره دراستان داریم.

وی، با بیان اینکه در حال رسیدگی به ثبت نام نهایی داوطلبان و کاندیدا های انتخاباتی در استان هستیم، تصریح کرد: مشارکت حداکثری جزو الویت ستاد انتخابات استان و کشور است.

رفیعی، نقش هیئت های اجرایی را در انتخابات حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: 18آبان بررسی صلاحیت افراد ثبت نام کننده به پایان می رسد.

رئیس ستاد انتخابات استان، با اشاره به اهمیت عدم احراز صلاحیت و یا عدم تایید و موارد تایید افراد ثبت نام شده برای کانداتوری انتخابات دوازدهم، تاکید کرد: هیئت اجرایی عدم احراز و تایید، هیئت های اجرایی طی دو روز به صورت مستند نتیجه را به داوطلبان اعلام می‌کنند.

رفیعی، با اشاره به مهلت 4روزه پاسخ هیئت اجرایی به اعتراضات داوطلبان، گفت: ثبت نام دواطلبین خبرگان رهبری نیز از 14 آبان تا 20 آبان ادامه خواهد داشت.

وی، با بیان اینکه داوطلبان خبرگان رهبری در این دوره با مراجعه به وزارت کشور و فرمانداری قم و شهرستانها، اضافه کرد: هیئت بررسی  تبلغیات در حوزه توزیع عادلانه تبلیغات انتخاباتی را دراین دوره بر عهده خواهند  داشت.

رفیعی، با اشاره به اهمیت شفافیت و نظارت مالی دواطلبین انتخابات دوازدهم مجلس، افزود: انتخاب و امکان تغییر حوزه انتخابیه  قبل از 15 روز برای داوطلبان وجود دارد.

رئیس ستاد انتخابات استان، با بیان اینکه  برخورد با جرائم انتخاباتی در فضای حقیقی و مجازی به صورت دقیق انجام می شود، تصریح کرد: سلامت، امنیت ، رقابت و مشارکت 4 اصل اساسی انتخابات را تشکیل می‌دهد.

وی، با اشاره به اهمیت استناد به قوانین و و برگزاری انتخابات با اصل بیطرفی در انتخابات، اضافه کرد: صیانت از رای مردم و کاندیداهای انتخاباتی الویت اصلی برگزار کنندگان این دوره از انتخابات در کشور است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز